Volkswagen Passat : Niet meer aanslaan

Voor een bevriende collega garagist stel ik de volgende vraag.
Van een Passat diesel 81 KW van 2000 hebben zij de koppaking vervangen.
Na de reparatie wil de motor niet meer aanslaan.
Distributie en de plaats van alle slangen en slangetjes laten controleren bij de dealer .
Op advies van de dealer de nokkenas sensor gewisseld met een andere auto zonder resultaat.
Aangezien ik dit systeem verder niet ken als Peugeot specialist kan ik er verder weinig zinnigs over zeggen maar daarom mijn vraag aan jullie, Volkswagenspecialisten.
Wat zou de meest voor de hand liggende oorzaak kunnen zijn van deze weigerachtige Passat.

oldtimer

Geplaatst door oldtimer (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

laurens6453 (0) PRO, 18 jaar geleden

zijn de pompverstuivers goed afgesteld?

erwinvn (0) PRO, 18 jaar geleden

Laurens. een 81kw is geen pompverstuivermotor. dit is nog een gewone TDI.

Hallo oldtimer jansen
Weet je zeker dat de brandstofpomp op tijd staat?
Was deze geblokkerd met een pen tijdens montage van de riem?

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Moet je die pompverstuivers appart afstellen dan?
Volgens mij is dit wel een pompverstuivermotor, maar , zeker weten??
Laurens, volgens mij heb ik vroeger nog samen met je vader gewerkt, tenminste als je vader Rens heet.

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

als het een 81kw is is het geen pompverstuiver. Als het toch stiekum een pompverstuiver is dan moet je idd de slag van de en de montagehoek van de verstuivers afstellen. Maar bij het vervangen van de koppakking hoef je deze niet te demonteren dus het lijkt mij niet.
Wel is het zo dat je een pompverstuiver na dit soort reparaties echt lang( en met echt lang bedoel ik ook echt lang) moet doorstarten voordat deze aanslaan, mischien is dat het euvel?

suc6

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

dit is geen pompverstuiver! ik vermoed met het motorcode AFN of AVG... dit betreft een 110pk, met nog een verdelerpomp...

meet je nog spanning op de brandstof-stop? deze bevind zich op de brandstofpomp. (1 draad) of anders even spanning 12v geven tijdens de start..

paul,

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 18 jaar geleden

Als de timing ook maar iets verkeerd staat,start hij niet.
Oiram.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Heren, allemaal bedankt voor uw inbreng, het probleem is opgelost,het was inderdaad lucht.
Dit was schijnbaar één van de eersten met pompverstuivers.
Zonder pomp is de tank.
Ze hebben de wagen even naar de dealer in Alkmaar gebracht en die had een soort van vacuumpompje op de retour.
Binnen 10 min liep hij weer als nieuw.

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Had volgwagen het toch bij het rechte eind......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.