close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat : Niet meer aanslaan

Voor een bevriende collega garagist stel ik de volgende vraag.
Van een Passat diesel 81 KW van 2000 hebben zij de koppaking vervangen.
Na de reparatie wil de motor niet meer aanslaan.
Distributie en de plaats van alle slangen en slangetjes laten controleren bij de dealer .
Op advies van de dealer de nokkenas sensor gewisseld met een andere auto zonder resultaat.
Aangezien ik dit systeem verder niet ken als Peugeot specialist kan ik er verder weinig zinnigs over zeggen maar daarom mijn vraag aan jullie, Volkswagenspecialisten.
Wat zou de meest voor de hand liggende oorzaak kunnen zijn van deze weigerachtige Passat.

Geplaatst door

oldtimer (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zijn de pompverstuivers goed afgesteld?

laurens6453 0
badge

18 jaar

Laurens. een 81kw is geen pompverstuivermotor. dit is nog een gewone TDI.

Hallo oldtimer jansen
Weet je zeker dat de brandstofpomp op tijd staat?
Was deze geblokkerd met een pen tijdens montage van de riem?

erwinvn 0
badge

18 jaar

Moet je die pompverstuivers appart afstellen dan?
Volgens mij is dit wel een pompverstuivermotor, maar , zeker weten??
Laurens, volgens mij heb ik vroeger nog samen met je vader gewerkt, tenminste als je vader Rens heet.

oldtimer 0
badge

18 jaar

als het een 81kw is is het geen pompverstuiver. Als het toch stiekum een pompverstuiver is dan moet je idd de slag van de en de montagehoek van de verstuivers afstellen. Maar bij het vervangen van de koppakking hoef je deze niet te demonteren dus het lijkt mij niet.
Wel is het zo dat je een pompverstuiver na dit soort reparaties echt lang( en met echt lang bedoel ik ook echt lang) moet doorstarten voordat deze aanslaan, mischien is dat het euvel?

suc6

volgwagen 0
badge

18 jaar

dit is geen pompverstuiver! ik vermoed met het motorcode AFN of AVG... dit betreft een 110pk, met nog een verdelerpomp...

meet je nog spanning op de brandstof-stop? deze bevind zich op de brandstofpomp. (1 draad) of anders even spanning 12v geven tijdens de start..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Als de timing ook maar iets verkeerd staat,start hij niet.
Oiram.

Heren, allemaal bedankt voor uw inbreng, het probleem is opgelost,het was inderdaad lucht.
Dit was schijnbaar één van de eersten met pompverstuivers.
Zonder pomp is de tank.
Ze hebben de wagen even naar de dealer in Alkmaar gebracht en die had een soort van vacuumpompje op de retour.
Binnen 10 min liep hij weer als nieuw.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Had volgwagen het toch bij het rechte eind......

sytze 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.