Goededag,
Graag had ik wat hulp gewilt bij het volgende probleem. Ik heb een VW Polo uit 1998, 180.000 KM 1.6L.
Bij een koude start komt de motor heel moeilijk op 950RPM. Hij slaat vrijwel direct aan maar de toeren komen dan niet hoger als 400 RPM zonder gas bij te geven, hij slaat dan ook vaak af.
Op het moment dat ik een stuk heb gereden, de motor afzet en weer start is er niks aan de hand het is dus alleen met een koude start. Wat ook vaak gebeurt is dat de motor ook weer afslaat op het moment dat ik op/terug wil schakelen. Ook dit alleen als de motor koud is. Daarnaast schommelt het toerental ook heel erg.
Op het moment dat ik een stuk gereden heb en de motor warm is blijft hij keurig draaien op 950RPM
De volgende dingen heb ik al laten doen:
- Nieuw gasklep huis
- nieuwe bougies
- nieuwe bougie kabels
- Controleren op valse lucht
- Accu is net nieuw
- Daarnaast heeft hij ook net een grote beurt gehad daar is ook de termostaat vervangen.
Heeft iemand een idee?
Bij voorbaad dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
temperatuur sensor
Waar vind ik deze en moet dit nog een specitieke sensor zijn?
12 jaar
in het thermostaathuis je kunt hem halen bij een automaterialenzaak of de dealer.
temperatuur sensor is vandaag vervangen maar het probleem blijf nogsteeds nog een ander idee?
12 jaar
controleer de massa punten eens onder de accu bij de ontsteking en stuurapparaat. let hierbij op groene aanslag leg anders even een aparte massa naar het stuurapparaat zodat je zeker weet dat dit goed is. ik ben benieuwd
ik krijg net te horen dat het waarschijnlijk de drukgroep is van de koppeling kan dit kloppen? zo ja aan wat voor kosten moet ik denken als ik dit laat repareren of is zelf te doen?
12 jaar
ik geloof niet dat het aan de drukgroep ligt dit heeft er niets mee te maken
Drukgroep kan best kapot zijn, maar dat is niet de oorzaak van het lage toerental bij de koude start.
Is gasklephuis toen ook ingeleerd met de testkast?
Trek eens de verdelerkap eraf, vaak heeft de rotoras heel veel speling.
Kan ook zijn dat onsteking niet juist staat afgesteld.
Hij is weer terug geweest bij de garage, hier is het gasklephuis weer eraf geweest, schoongemaakt en goed afgesteld en ingeleerd.
Daarnaast is nog het een en ander afgesteld, hierna reed hij weer als nieuw maar het probleem was er nogsteeds maar voor het eerst kwam er ook een foutmelding bij het uitlezen, deze zou moeten zitten in de regelaar van het gas klephuis. volgens de garage onmogelijk (omdat deze net vervangen was).
Uiteindelijk blijkt het een kabelbreuk te zijn tussen het motormanagement en de motor.
Woensdag gaat hij weer naar de garage en dan ben ik eindelijk van het probleem af.
Badankt!
12 jaar
Hoop het voor je, laat maar even weten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar