Volkswagen Golf I : Niet starten

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 GG

Wee o wee! Wederom problemen! Probleem van het stilvallen tijdens het rijden is opgelost,nu wil de Mk1 niet meer starten! Als je hem wil starten trek je de choke op en gebeurd er niks! Startmotor draait normaal rond! Als je nu probeert zonder de choke op en pompen met het gaspedaal komt ie er na een tijd door! Dan ckoke optrekken en waarachtig,dan loopt hij! Rijden is geen probleem! Lijkt wel of hij in het begin geen benzine krijgt of geen vonk! Nu is er al veel aan vervangen : bougies,kabels,verdelerkap,rotor,contactpuntjes,carburator,leidingen,leidingen naar tank proper gemaakt! Wie heeft er een idee?

Mvg Andy.

Andy 79

Geplaatst door Andy 79 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

golfprobleem (0), 13 jaar geleden

Is je benzinefilter al nieuw, of zit ie misschien verkeerd om gemonteerd?

Je verzuipt 'm als je zo blijft pompen, ook met je choke spelen is niet goed. Voor het koudstarten moet je 'm uittrekken, na een tijdje weer in. Misschien helpt 't als je half uittrekt, en met de temperaturen buiten heb je 'm bijna niet nodig.

Je moet niet pompen maar je gaspedaal helemaal op de bodem en dan starten proberen.


Marco

Andy 79 (0), 13 jaar geleden

[quote=golfprobleem]Is je benzinefilter al nieuw, of zit ie misschien verkeerd om gemonteerd?

Je verzuipt 'm als je zo blijft pompen, ook met je choke spelen is niet goed. Voor het koudstarten moet je 'm uittrekken, na een tijdje weer in. Misschien helpt 't als je half uittrekt, en met de temperaturen buiten heb je 'm bijna niet nodig.

Je moet niet pompen maar je gaspedaal helemaal op de bodem en dan starten proberen.


Marco[/quote]
Benzinefilter is nieuw,choke niet gebruiken,half open of volledig open,probleem blijft. Vanmiddag nog eens geprobeerd en het lijkt wel eens hij er door komt start op maar 2 cilinders! Je hoort hem ook wat knallen uit de uitlaat! Benzinefilter staat een pijltje op en dit wijst richting de benzinepomp,dus die moet goed zitten dacht ik?

Mvg Andy.

golfprobleem (0), 13 jaar geleden

Heb je gekeken of ie op tijd staat, ontsteking enzo, daar kan het ook in zitten, anders de volgorde van de bougiekabels controleren. Bobine kan het bijna niet zijn want dan doet ie het nog wel een beetje.

Maar ik zou de ontsteking op tijd zetten en die kabels kijken en een andere bobine proberen.

Het is al een oud Golfje dus kan het allemaal versleten zijn, je bent al aardig onderweg met vernieuwen.

Marco

stefan84 (0), 13 jaar geleden

In welke volgorde zitten de bougiekabels erop ? Ontstekings volgorde is 1 3 4 2

Contactpunten / ontsteking moeten goed afgesteld zijn uiteraard..

Gr Stefan

Andy 79 (0), 13 jaar geleden

[quote=stefan84]In welke volgorde zitten de bougiekabels erop ? Ontstekings volgorde is 1 3 4 2

Contactpunten / ontsteking moeten goed afgesteld zijn uiteraard..

Gr Stefan[/quote]
Bougiekabels zitten in de juiste volgorde. Ontsteking staat ook op tijd. Vind het ook echt raar. Hij is het probleem dus wel beginnen krijgen na het doorblazen van de benzineleiding naar de tank!

Mvg Andy.

Andy 79 (0), 13 jaar geleden

[quote=Andy 79][quote=stefan84]In welke volgorde zitten de bougiekabels erop ? Ontstekings volgorde is 1 3 4 2

Contactpunten / ontsteking moeten goed afgesteld zijn uiteraard..

Gr Stefan[/quote]
Bougiekabels zitten in de juiste volgorde. Ontsteking staat ook op tijd. Vind het ook echt raar. Hij is het probleem dus wel beginnen krijgen na het doorblazen van de benzineleiding naar de tank!

Mvg Andy.[/quote]
Vandaag nog eens geprobeerd,zonder luchtfilter start hij normaal!

golfprobleem (0), 13 jaar geleden

Je luchtfilter dus, had ik eens met een 1.6 met een pierburg.

Bij die 1.6 zat ie wel goed op de carburateur maar toen ik 'm met de schroef vastzette op het blok, de schroef met het rubbertje, trok ik het luchtfilter iets naar voren en zo blokkeerde ie de choke op de carburateur, en ging dat hendeltje niet meer terug. En zonder luchtfilter natuurlijk wel.

Gewoon met draaiende motor erop zetten en opletten dat je niks te strak aandraait, zitten alle rubbertjes er nog wel, anders even halen.

Marco

Andy 79 (0), 13 jaar geleden

[quote=golfprobleem]Je luchtfilter dus, had ik eens met een 1.6 met een pierburg.

Bij die 1.6 zat ie wel goed op de carburateur maar toen ik 'm met de schroef vastzette op het blok, de schroef met het rubbertje, trok ik het luchtfilter iets naar voren en zo blokkeerde ie de choke op de carburateur, en ging dat hendeltje niet meer terug. En zonder luchtfilter natuurlijk wel.

Gewoon met draaiende motor erop zetten en opletten dat je niks te strak aandraait, zitten alle rubbertjes er nog wel, anders even halen.

Marco[/quote]
Ok,zal dit vandaag even proberen!

Alvast bedankt!

Mvg Andy.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.