Het probleem met mijn auto is dus dat de vin niet aan slaat
nu hebben we geprobeerd via de accu stroom op de fin zetten maar doet nog niks
er zit een Intercooler van een mercedes sprinter op
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het ligt er maar net aan hoe de vin geschakeld is. Vaak wordt de massa onderbroken en niet de voeding.
Volg de bedrading van de vin. Komt die bij een schakelaar onder in de radiateur uit?
Trek de stekker los, zet het contact aan en verbindt in de stekker de kontakten. Draait de vin dan wel?
Die sprinter intercooler heeft niks met het draaien van de fan te maken.
Trek de stekker van de thermoschakelaar af en verbind hem door, nu moet hij draaien..
Maar zo te horen is je motor kapot omdat hij al niet draait als je gelijk spanning erop zet, of je hebt het niet goed getest.
14 jaar
heb hem door verbonden motor draait
dus ff verder zoeken waarom hij niet aan gaat
bedankt voor jullie reactie
14 jaar
Thermo-schakelaar defect of de plek waar deze zit blijft te koud.
Zit ook gewoon in de radiateur Oldford..
Maar inderdaad 1 van de 2 dingen veroorzaakt het probleem..
Waarschijnlijk de thermoschakelaar kapot.
Neem een multiemeter, leg de thermoschakelaar in kokend water en meet eens erop, hij doet niks anders dan de kabel die erop zit, doorverbinden..
14 jaar
hij heeft het eerst wel gedaan volgens de vorige eigenaar dus denk dat die wel op de goede plek zit
ik ga morgen eens even kijken of de thermoschakelaar stuk is
14 jaar
we hebben de vin doorverbonden en hij draait er zitten 3 contacten op op de ene draait hij gewoon de andere harder
en de andere niet.is nu de sensor stuk of is het de thermostaat die blijft hangen de tempmeter op het dashboard doet de ene keer wel en de andere keer niet hij wordt wel warm maar de vin slaat niet aan gr.
14 jaar
Ja klopt, een langzame en een snelle stand, op de thermoschakelaar staat bij hoeveel graden hij aanslaat en uit gaat..
Als je hem doorverbind gaat hij wel, dus het kunnen 2 oorzaken hebben, of de thermoschakelaar is kapot, of de motor word niet warm genoeg en gaat daarom niet aan.
Probeer hetvolgende, rij eens een 10 a 15 min met de auto, kijk waar de temp nu staat, laat hem dan eens 15min stationair lopen of met verhoogt toerental, de fan moet nu dan wel aangaan, als de thermostaat om de e.o.a. reden verwijderd is kan het best lang duren voordat de temp bereikt word.
Je kan even aan de radiateur en beide slangen voelen of die mooi even warm worden.
Word alleen de bovenste slang en blijft de onderste koud of lauw, dan kan de thermostaat open blijven staan en ook je probleem veroorzaken, maar zoals gezegd moet hij wel warm worden als je hem een tijd stationair laat lopen.
Hoe warm word hij volgens de meter ? tot op de helft zou hij op zijn minst moeten komen, het varieert een beetje wanneer de fan gaat draaien, bij de ene als de meter half staat en bij de anders loopt hij richting 3/4
Gr Stefan
14 jaar
als het weer iets beter word hier dan ga ik het weer proberen
de vin slaat op de helf niet aan maar ook niet bij 3/4
ene keer zie je de temp wel oplopen op het dashboard andere keer doet hij helemaal niks
ene keer blijft het lampje knipperen en andere keer weer niet
bovenste slang word heel erg warm
er loopt wel water uit het kleine slangetje in koelvloeistof bak
gr
14 jaar
net ff stationair laten draaien
de vin slaat niet aan de auto kwam aan de kook
bovenste slang werd heel warm
de onderste werd net zo warm
metertje deed het wel weer auto was nog niet bij 3/4
14 jaar
Chris,
Dan monteer eerst maar een andere thermoschakelaar, kun je gewoon uit ongeveer elke golf 2 / 3 / polo / ibiza etc halen, of koop een nieuwe..
Gr Stefan
14 jaar
ik ga er morgen 1 kopen
welke moet ik dan hebben wast heb ff op internet gekeken voor een corrado g60 maar zijn verschillende?
we hebben die er vandaag wel uit gehad 1tje was mooi zilver ( de blauwe) de andere ( de zwarte ) meer roestig die hebben we ff beetje afgeschuurd
na de tijd de auto stationeer laten lopen maar kwam aan de kook
14 jaar
Je kan er gewoon ene kopen voor een golf 2 of Corrado G60, zijn allemaal hetzelfde..
Kan ook zijn dat je er nu een andere in hebt zitten die iets eerder of later werkt, die staat op de sensor zelf, maar als je deze demonteerd loopt de kvs eruit, als je een nieuwe hebt en snel bent, verlies je niet veel, erna even wat bijvullen uiteraard..
Als er een G60 radiateur opzit, zal ook de sensor voor deze auto zijn, tenminste dat lijkt me wel, een G60 radiateur heeft een plastic pijpje boven op de radiateur zitten waar de slang opkomt, en de aansluitingen zitten ook aan de bestuurderskant..
14 jaar
ik ga morgen 1tje kopen
nog ff een vraagje
bij deze link
http://media.photobucket.com/image/g60%2...
daaronder de dynamo de g- lader maar precies op de naad heeft die de pakking er tussen uit gedruk
als ik deze los draai kan ik er dan gewoon een nieuwe pakking tussen doen zodat die weet lucht dicht is of ???
14 jaar
Chris,
Kijk hier ook eens even : http://www.volkswagen.msk.ru/index.php?p...
Dan bij : 1.8 ltr. engine with G-supercharger (eng.) Construction and Operation
Is een 10 MB PDF bestand..
G-lader kun je wel 'opereren' maar wel met enige kennis van zaken, anders zou ik hem even wegbrengen, maar meestal word dit dan een revisie en niet alleen een pakking of O-ring vernieuwen..En dat zal ook het nodig geld kosten, maar hij is dan wel weer nieuw.
Hoeveel druk bouwt hij ( nog ) op ?
14 jaar
lijkt mij dan toch het beste om telaten reviseren
hoeveel kost dat ongeveer?
ga ook hier in de buurt ff rond vragen
weet niet hoeveel druk hij nog opbouwd dacht 0.7 maar weet niet zeker
14 jaar
welke moest ik nou ook al weer vervangen die in de radiateur toch?
waar zit die precies?
14 jaar
Je vind hem op de radiateur, naast de koelwaterslangen, Maar je had deze toch al doorverbonden ? Of had je de verkeerde te pakken ?
Je vind hem ook als je even de kabels volgt die van de fan komen, dan kom je bij de thermoschakelaar uit.
14 jaar
ja klopt ook
zo dadelijk ff proberen om hem los te maken moet nu ff weg dus kan straks pas verder
14 jaar
we hebben een nieuwe erin gezet maar niks
dus denk zelf dat er geen stroom op de stekker staat/komt
of zou het nog ergens anders aan kunnen liggen?
14 jaar
De koelingskabelboom is bij een G60 motor geschakeld via een relais. Kijk daar even naar. Ik weet het niet meer uit m'n hoofd welk relais hier verantwoord is. Ik weet wel dat 'ie bovenop de zekeringskast zit en verwezen zit in de verlichtingskabelboom.
Mbt de g-lader. De twee helfen kan je met vloeibare pakking op elkaar monteren. Drukopbouw zegt helemaal niks over de staat van de lader. Wil je dat zeker weten dan moet je 'm openmaken.
Btw zit hier een lader van Ruud op?
14 jaar
ik heb gezocht maar nog steeds niet gevonden waarom die niet koelt
er komt ook geen stroom op de stekkers die na de radiateur lopen
was ook het zoeken na een relais maar weet niet welke het is
heb geen idee of er een lader van ruud op zit heb de auto pas gekocht
14 jaar
Chris,
Eerst zeg je dat als je hem doorschakeld hij wel draait, dus dat is een teken dat de sensor kapot is, of heb je hem niet doorverbonden maar rechtstreeks spanning op de motor gezet ? Als de fan wel draait als je de thermoschakelaar doorlust, voel dan eens aan de radiateur of deze op de plek van de sensor ook goed warm word ?
Tau,
Drukopbouw zegt wel degelijk iets..Ik zou niet gaan klooien met vloeibare pakking, gewoon een set ervoor kopen en die monteren, beter is om hem gelijk weg te brengen en hem te laten controleren, de meeste G-laders hebben al wat meegemaakt en zijn de nieuwste niet meer.
14 jaar
als ik rechtstreeks via de accu stroom erop zet doet die het wel
zo heb ik hem door verbonden
alle 2 de slangen worden heel warm
eergister heb ik de auto laten lopen en gekeken of er bij de sensor en thermoschakelaar stroom op komt maar niks
nu zoek ik dus een release maar weet niet waar die zit
14 jaar
net de auto weer laten lopen
en bij ongeveer de helft ging de fin aan
zat een breukje in de kabel en de zekering vervangen
14 jaar
[quote=stefan84]Tau,
Drukopbouw zegt wel degelijk iets..Ik zou niet gaan klooien met vloeibare pakking, gewoon een set ervoor kopen en die monteren, beter is om hem gelijk weg te brengen en hem te laten controleren, de meeste G-laders hebben al wat meegemaakt en zijn de nieuwste niet meer.[/quote]
Trust me bij een G-lader zegt dat 0,0. Wil je de staat van de lader weten dan is de enige manier om hem op te maken. Iemand die weet hoe g-laders werken/reviseren weet ook dat dit de enige manier is.
De vloeibare pakking slaat op de twee g-lader helften. Die zitten orgineel af fabriek zo vast. Daar bestaat geen pakking voor.
14 jaar
heb het nog nooit gedaan dus heb er geen verstand van
kan hem dus zelf los draaien en vloeibare pakking tussen doen of niet zelf doen en gewoon weg brengen
14 jaar
Mooi om te horen dat hij weer werkt, op de thermoschakelaar staat trouwens geen spanning, die 'lust' alleen door.
Een van de slijtagepunten van een G-lader is namelijk de as van de verdringer. Die gaat na verloop van tijd lekken, Verder slijten natuurlijk de dichtlijsten van de verdringer, want die wrijven op het metaal van het verdringerhuis. Ook daardoor treedt na verloop van tijd drukverlies op.
14 jaar
de auto is inmiddels gesloopt dus mag gesloten worden
iedereen bedankt voor het advies
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar