Volkswagen Golf I : Niet starten Golf 1 1.8i cabrio

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Ik heb een probleem met mijn vw cabrio USA.
De motor heeft een perfecte koude start en loopt vervolgens als een zonnetje.

Als ik de motor uitzet en gelijk weer start dan start hij niet meer. Hij gaat wel in de ronte maar slaat niet aan.
Als ik enkele minuten wacht dan start de auto weer zonder problemen en kan ik weer blijven rijden.

Wat kan het probleem zijn en hoe los ik het op?

Vervangen zijn: brandstoffilter, bougies+kabels, verdelerkap+rotor, brandstofreiniger in tank gedaan.

Wie weet er iets?

fridov

Geplaatst door fridov (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

27 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Frido,

Vervang de ontsteking maar en het probleem is verholpen, het probleem zit hem in de hall gever en deze zit in de ontsteking, dus het gedeelte waar je de verdeelkap opzet.

Gr Stefan

fridov (0), 14 jaar geleden

Stefan,

Dat kan ik doen maar dat is een prijzig onderdeel. Nu wordt er ook gezegd dat het de brandstofopvoerpomp is bij het rechter achterwiel of het relais daarvan.

Wat denk jij daarvan?

Als jij zeker bent van de onstekeningsunit dan doe ik dat maar ik wil niet meer veel geld uitgeven voor iets wat het niet is. Probeer daarom zoveel mogelijk te informeren.

Alvast bedankt voor je reactie.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Frido,

Daar heb je helemaal gelijk in, onnodig onderdelen vervangen is niet nodig, maar op afstand bepalen blijft altijd lastiger dan dat je erbij bent en het zelf kan horen of zien..

Het klinkt echt als een hall gever, je hoeft deze ook niet nieuw te kopen, ene van de sloop bv zal ook volstaan..

De opvoerpomp zit trouwens in de tank, de brandstofpomp hangt onder de auto bij het rechter achterwiel maar daar zal je probleem niet zitten!

Je kan eventueel nog 1 ding proberen, neem een bougie mee, rij een stukje, zet hem uit, en als hij dan niet meer start, trek je een bougiekabel los, steekt de bougie erin, leg deze op de motor ( moet massa maken ) en laat iemand de auto starten, als hij nu niet vonkt = dus ook niet starten, zit het voor 99% in de ontsteking zoals ik vermoed.

Gr Stefan

fridov (0), 14 jaar geleden

Ok Stefan,

Dat ga ik proberen met die bougie, kan je weer iets uitslsuiten.
Effe wachten tot het iets beter weer is. Ik zal de bevindingen terug koppelen!

Bedankt!

fridov (0), 14 jaar geleden

Stefan,

Heb vanavond jou methode geprobeerd, de bougie vonkte wel!
Als ik enkele minuten wacht dan loopt de motor weer perfect?

Misschien toch de brandstofpomp of het relais daarvan in de zekeringkast?

Ik hoop dat je nog meer oplossingen hebt!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als hij wel nog vonkt kan het goed zijn dat hij geen brandstof of te weinig krijgt, maar, was de vonkt wel mooi dik en blauw toen je het controleerde ? Of was deze als naalden prikjes ?

In het laatste geval was het niet goed..

Gr Stefan

fridov (0), 14 jaar geleden

De vonk was naar mijn weten goed, flinke vonk, heb ook de andere kabels nog geprobeerd. Allen hetzelfde.
Hoe nu verder?

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

rijdt de auto warm, zet hem uit. starten...
start ie niet? even wat remmenreiniger in het luchtfilter spuiten
start ie nu wel? dan is het een brandstofprobleem.
ik ga ervan uit dat je een bosch injectiesysteem hebt een zgn spinnekop, en die zijn nogal problematisch...
wordt toch even bij iemand langs die verstand heeft van deze injectie.

gr

Peco Power

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je kan Peco zijn oplossing even testen,

Wat je anders kan doen, meet eens de weerstand van de koelvloeistof temp sensor, als het goed is is deze blauw van kleur en zit op de kop tussen cilinder 3 en 4 ( 2 polige stekker )

Als de weerstand van deze sensor veels te laag zou zijn, betekent het dus dat hij te weinig brandstof krijgt wat je startprobleem kan verklaren.

Plaats de waarde even hier neer,

Heb je trouwens ook een motorcode ? Er zijn diverse type's in, en moeten er wel zeker van zijn dat we over de juiste praten..Want ze zijn niet allemaal hetzelfde.

Gr Stefan

Hans4040 (325) PRO, 14 jaar geleden

Een koelvloeistoftemperatuur sensor is een NTC weerstand..er zijn wel verschillende types, maar het princiepe is bij alle gelijk.
Hoe kouder het wordt, hoe hoger de weerstand;

Koelvloeistoftemperatuur zender

100˚ C 0,315 Kohm
70˚ C 0,5 Kohm
38˚ C 1,45 Kohm
20˚ C 2,95 Kohm
-4˚ C 6,5 Kohm
-7˚ C 7,3 Kohm
-18˚ C >15 Kohm

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ja dat klopt Hans,

Maar ik doelde niet echt op de kvs temp sensor, maar het in verschil in motoren zelf..

Gr Stefan

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

dit is ook nog een rabbit, usa uitvoering dus ook nog eens extra milieu toestanden.....

gr

Peco Power

fridov (0), 14 jaar geleden

Kan het ook zijn dat het de accumulator is die achter bij de tank gemonteerd zit.
Deze schijnt het brandstofsysteem op druk te houden.
De brandstofpomp draait goed en geeft barndstof genoeg.

Het startprobleem is alleen als ik gereden heb en dan de motor uit zet en gelijk weer wil starten. Als ik ong. 2 minuten wacht zonder problemen start ie dan. Neem aan dat de temp. van de koelvloeistof in 2 minuten niet naar beneden duikt?

Daarom dacht ik aan de accumulator, dat ie langszaam weer volloopt met brandstof of zoiets???

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

doorlekkende injectoren

fridov (0), 14 jaar geleden

Blijf toch nog met vraagtekens zitten, zelf denk ik de accumulator omdat deze het systeem op druk houdt nadat de motor uit is. Dat kan het niet meer starten verklaren gelijk na uitzetten. Kan het ook zijn dat de brandstof langszaam weer toe stroomt na enkele minuten als de accumulator stuk is?

Dat verklaart het starten na enkele minuten.

Tevens loopt de motor nu moeilijk stationair. Heb nu de vollast schakelaar vast getiript en loopt ie stationair weer perfect, ook een oorzaak van de accumulator?

Sommige zeggen ook vervuilde injectoren of de spinnekop vervangen.


Vindt dat onwaarschijnlijk omdat hij verder helemaal perfect loopt, geen stottertje erin.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Frido,

Ik denk dat als de accumulator kapot is, dat hij na het uitzetten juist wel nog goed start voor even, en dat hij na lange tijd slechter aanslaat omdat de druk dan helemaal weg is, net andersom eigenlijk..

Haal de slangeklem eens los bij de spinkop en kijk of deze van binnen nog mooi schoon is, doe dat dan anders met remreiniger en een doek, wel voorzichtig zijn met de 'klepel' dus niet op gaan drukken, buigen of kracht op zetten..loop ook die rubber eens na die erop zit, ook die bij de inlaat en controleer of deze niet poreus zijn of gescheurt, waardoor valse lucht kan ontstaan..

Anders injectoren eruit halen, dus allemaal, en de pomp laten lopen, er mag nu geen brandstof ingespoten worden en zo mogen vanzelfsprekend niet lekken, pas als de klepel omhoog gaat van de spinkop, dan gaat hij brandstof inspuiten, ook zou je de koudstart injector kunnen demonteren, hierbij geld hetzelfde verhaaltje..

Tom@ssini (0) PRO, 14 jaar geleden

Je moet even een dopje olie bij de benzine toevoegen, de spinnekop vindt de schrale benzine van tegenwoordig niet prettig en begint te happeren.
Eenmaal op temperatuur, de motor eens lekker op toeren jagen, komt de spinnekop van los

fridov (0), 14 jaar geleden

Motor loopt verder wel goed hoor, helemaal geen stooter of hapering erin.
Het blijft bij het niet starten na even rijden met de auto.
2 minuten wachten en kan weer probleemloos rijden...

fridov (0), 14 jaar geleden

Heren,

Ik wil de koelvloeistofsensor vervangen waar hierboven over wordt gesproken, maar is dit ook de koelvloeistoftemperatuur sensor. Ben er inmiddels achter dat deze verband houdt met de ontsteking maar er zit ook nog een sensor die naar mijn meter gaat.

waar kan ik deze sensor krijgen en wat kost deze, volgens mij zit hij geschroeft.

Graag hoor ik van jullie

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Frido,

De kvs temp sensor die je moet hebben zal blauw van kleur zijn, dit is niet de sensor die ook de meter op je dashbord laat werken..

Als deze sensor een te hoge weerstand geeft bij bv een warme motor krijgt hij teveel brandstof..

De sensor zal een euro of 20 kosten..

Gr Stefan

fridov (0), 14 jaar geleden

Stefan,

Preciez zoals jij zegt, is het niet de sensor die voor de temperatuur meter is. Alleen zit hij volgens mij geschroefd. Ik heb al verschillende sensoren gezien die geen schroefdraad hadden maar wel dezelfde benaming en geschikt waren voor mijn auto.
Had ook al op carpartsdirect gekeken, staat ie ook niet tussen. Kenteken is ll-dv-68.

Ze begrijpen niet precies wat ik nodig heb denk ik.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Frido,

Heb je toevallig een motorcode of foto van je motor ?

De sensor die je nodig hebt kan nummer : 025 906 041 A hebben, maar echt zeker ben ik er nog niet van, als e even een foto van je motor maakt, kunnen we wellicht het e.e.a. zien.

Sommige zitten geschroeft, maar de meeste met een borg clip vast..

Gr Stefan

Tom@ssini (0) PRO, 14 jaar geleden

Zal wel een JH motor zijn 70KW/95PK

denxx (0), 14 jaar geleden

is het een k jetronic of l jetronic,, bij een k denk ik aan 100% zeker doorlekkende verstuivers

fridov (0), 14 jaar geleden

Wat mij vertelt is is dat het een JH motor is.

Heb de sensor van de koelvloeistof temperatuur vervangen. Motor loopt nu wel beter maar het start probleem is hiermee niet verholpen. Nog meer suggesties wat het zou kunnen zijn? Brandstofrelais? Motor loopt verder echt perfect en als een zonnetje.

Voor mij wordt het al moeilijker...

fridov (0), 14 jaar geleden

Probleem is opgelost, het was het brandstofpomp relais, deze bleef hangen als ie warm wordt.
Vervangen en opgelost

fridov (0), 12 jaar geleden

Gereed, 2x brandstofrelais vervangen, deze wel vervangen voor een nieuwe en geen 2e hands gebruiken!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.