Volkswagen Golf 1991: Niet stationair draaien na vervangen koppaking golf 2 1.3 inj.

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 injectie

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem na het vervangen van de koppakking. De auto start en staalt ook aan maar blijft vervolgens niet stationair lopen. als je gas geeft blijft hij wel lopen, maar als je het gaspedaal op een vaste stand zet zal hij eerst netjes op dat toerental lopen, maar enkele seconden later stort het toerental helemaal in, als ik dan geen gas bijgeef dan slaat de motor af.

Ook tikt de motor enorm, nu kan het zijn omdat er hydraulische klepstoters in zitten en deze nu nog niet voldoende olie krijgen (heb de auto nog niet echt kunnen laten draaien). Of kan het ook iets anders zijn. Lijkt mij dat als de zuigers de kleppen raken dat het heel snel is afgelopen.

Distributie staat op tijd.

koppakking is vervangen omdat bij de eerste cilinder een deel van het koelwaterkanaal was weggevreden omdat er altijd water in heeft gestaan inplaats van koelvloeistof.

Kop is gereviseerd door een bedrijf, gevlakt en al.

onderdelen die vervangen zijn vervangen: thermostaat, koppakking, bougies, alle keringen, rotor, verdelerkap
in en uitlaatpakking, klepdekselpakking en rubber dopjes.

Heeft iemand enig idee.

Bennie1061

Geplaatst door Bennie1061 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Ben je er echt zeker van dat de boel optijd staat ( distributie )

En staat de ontsteking ook goed afgesteld ?

Gr Stefan

Bennie1061 (0), 15 jaar geleden

Het probleem is verholpen,

Het tikken kwam toch inderdaad dat de distributie niet 100% op tijd stond. Gelukkig geen schade aan over gehouden.

Het afslaan en niet stationair lopen had te maken met een vacumslag. Onder het inluitspruitstuk loopt een vacuumslag die het stationairtoerental afregeld. Heel slecht bij te komen. Echter deze heb ik zelf nooit losgehaald omdat ik het inlaatspuitstuk in zijn geheel heb verwijderd en aan de kant gelegd. Deze slang hoort vast te zitten met iets van een slangen klem maar ja die zat er natuurlijk weer niet op. Inmiddels natuulijk wel en de auto loopt weer zoals het hoort.

Het is en bliijft een oud gebakje dus afwachten wat de volgende reperatie zal zijn.

stefan84 (0), 15 jaar geleden

gelukkig..opgelost en hopen dat hij het nog heel wat km uithoud dan ;-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.