close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: nokkenassensor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: azl

hallo, wij hebben een passat 2.0 L. binnen gekregen met de foutcode P1519 nokkenasverstelling fouttief.(sporadisch) De oliedruk is goed,timming staat ook goed,nokkenasversteller hoor je klikken met actautor test en de ketting tussen de nokkenassen staat strak. Na dit gecontroleerd te hebben, hebben we de nokkenaspos.sensor vervangen. proefrit gemaakt >perfect.
Klant haalt de auto op en het lampje brand weer, nu met foutcode P1340 nokkenas/krukas signaal fouttief.
Heb jij dit wel eens meegemaakt, en wat was toen de oplossing?

Auto slaat direct aan.
Motor loopt mooi rond.

Geplaatst door

nico010 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi,

is dit de juiste motorcode? kan die namelijk niet vinden. maar ik zou om te beginnen, je timing controleren. deze foutcode geeft aan dat er iets niet klopt in de verhouding krukas en nokkenas. als dit in orde is zou ik met een scoop op de krukassensor en nokkenassensor meten, deze vergelijken.

gr. Rien

riennoot 0
badge

12 jaar

Ben het met Riennoot eens....Deze motoren is lastig te zien of de riem evt 1 tand verkeerd staan.. Heel goed kijken ..

ASH-1 0
badge

12 jaar

Mocht de nokkenassensor op de nokkenas zitten die door de ketting wordt aangedreven dan kan het toch ook de ketting zijn.

ricky 10
badge

12 jaar

ik heb dit gemeten. en de ketting staat echt strak

nico010 0
badge

12 jaar

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/84/alz.png/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/84/...][img]http://img84.imageshack.us/img84/96/alz....[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

nico010 0
badge

12 jaar

Deze heeft denk ik ook een regelklep die de nokkenasverstelling aanstuurd? (weet niet uit mn hoofd) Is meestal zo van buiten af te vervangen, misschien dat die dan stuk is? Heb dit wel vaker gehad.
Komt trouwens ook steeds vaker voor bij de nieuwere motoren.

ricky 10
badge

12 jaar

jaa goed gedaan zo'n meting. zo kunnen we goed meekijken. zoals ik je meting bekijk is het allemaal goed. je ziet de spanning van je nokkenas hoog worden als de tand van de krukas voorbij komt. maar ben er niet helemaal zeker van. om er zeker van te zijn zou je eiglijk even in moeten zoomen op dat moment. dit kan je doen door de tijd waarin je meet aan te passen.

riennoot 0
badge

12 jaar

ik weet zeker dat de timming goed staat.
ik heb de oude nok.as sensor weer gemonteerd om te kijken welke foutcode er terug komt. (en wanneer)p1519 of p1340

nico010 0
badge

12 jaar

Ik had laatst een 1.4 tsi motor en die had precies hetzelfde probleem, ook dit scoopbeeld gemeten en klopte precies maar toch na een km of 20 weer diezelfde storing terug. Ook als je 12 volt zet op de regelklep dan zie je op het scoopbeeld de timing veranderen een tand op 6-7 wat ook zo hoort. IK heb toen die regelklep vervangen (wat ik vorig antwoord al zei) en daarna die auto niet meer terug gezien, het is het proberen waard,ook omdat je zegt en ziet dat de timing in orde is.

ricky 10
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.