Gisteren was ik in Duitsland op de 61 en nam de afrit Speyr, op het einde van die afrit moest ik terugschakelen en toen ik de koppeling intrapte sloeg de motor af.
Auto aan de kant en was met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.
ADAC gebeld en het duurde ruim 2 uur voordat er een sleepwagen kwam en me naar de VW dealer in Speyr bracht.
Ff 196 aftikken (ondanks tonen ANWB Europa Service en de IRK) en de auto werd voor de deur afgezet.
Helaas was de dealer gesloten,maar er kwam een auto van de VW 24/7 Pannenhilfe aan dus ik hoopte op een spoedige doorreis.
Man was van goede wil en had met behulp van een VAS uitleesapparaat de auto uitgelezen en kwam uit foutcode Nockenwelle G 40.
Helaas kon ie verder niks voor me betekenen en zei dat er pas maandagochtend verder gekeken kon worden.
Toen contact gezocht met ANWB steunpunt München en daar werd me verteld dat ook zij niks konden doen,omdat er een diagnose gesteld diende te worden alvorens zij enige toezeggingen konden doen en er dus tot maandagochtend gewacht diende te worden.
Ik heb de monteur van de VW Pannenhilfe met ANWB laten praten,maar dat maakte geen verschil.
Nu vraag ik me af wat het voor zin heeft om je uitgebreid te verzekeren bij de ANWB als je toch je reis niet voort kan zetten omdat de garage is gesloten en er dus geen diagnose gesteld kan worden.
Voor mij is het de eerste keer dat ik stil val in het buitenland en ik dacht dus dat ik met vervangende auto verder kon en mijn auto naar NL gebracht zou worden.
Mooi niet dus.
Ik begrijp heel goed dat er eerst gekeken moet worden wat er aan mankeert ivm de hoge sleepkosten naar NL.
Wat zou dit gaan kosten?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is je vraag nu eigenlijk? Dit moet je bij de ANWB op tafel liggen niet hier op problemcar .
Hans
Wat zou dit gaan kosten?
En zijn er nog andere zaken die deze melding geven?
15 jaar
Ff een update.
Heb vandaag bericht gekregen van de ANWB en de dealer heeft gezegd dat er een distributieprobleem is opgetreden en fatale motorschade is opgetreden.
Auto komt nu naar NL.
Raken de kleppen de zuigers bij dit type motor?
Wat zou er kapot zijn?
15 jaar
Ja, de zuigers raken de kleppen.
ik weet niet hoeveel de auto gelopen heeft, maar ik ga er vanuit dat de distributieriem op tijd vervangen is.
Dan heb je in ieder geval forse schade wat in het slechtste geval kan uitdraaien op een nieuwe motor.
15 jaar
km st. is 225K
Riem zat er 40K op
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar