Auto gaat bij constante snelheid van ongeveer 120km/h in noodloop.
Zakt terug naar 100 km/h.Luchtmassameter,N75 ventiel vernieuwd.
EGR-klep tijdelijk afgesloten. Geen resultaat. Wastegate werkt wel en gaat ook soepel.
Turboslangen worden goed gevuld en vacuum werkt ook goed.
Motormanagement uitgelezen: Turbodruk regelafwijking.
Wie o wie kan ons helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je die kleine slangentjes van n75 gecontroleerd heb zelf daar ook eens mee ion de vingers gesneden bleek er een slangentje zacht tezijn geworden en ging dicht zitten misschien iets om naar tekijken.
groetjes jan.
je kunt je turbo volgens mij wel aansturen met een actuator test het kan best wezen dat de regelklep blijft hangen dat gebeurt wel vaker namelijk
stationair laten draaien, brug omhoog,actuator aansturen en kijken wat er gebeurt
Slangetjes gecontroleerd en voor de zekerheid vernieuwd. heeft niet geholpen.
Actuatortest uitgevoerd. werkt goed.
Vervelende is ook dat ie het niet altijd doet.
Soms paar keer achter elkaar en soms een hele week niet.
Gaat wel steeds vaker in noodloop.
kan het niet zijn dat de uitlaat niet genoeg lucht meer doorlaat??
Dit kan tot hele rare storingen leiden!
Controleer dit ook eens.
Zou kunnen ja, maar bij motor aan en uitzetten,heeft ie zijn vermogen weer terug tijdelijk.
Is het een variabele turbo?, daar willen de schoepen vast van gaan zitten.
Hans
Is geen variabele turbo. zit ook geen speling op schoepenrad van turbo.
Is Het Een T5. Is De Druk Te Hoog Of Te Laag
Hallo, waarschijnlijk is 't wel een variabele turbo. Denk dat, zoals al is gezegd, inderdaad het variabel deel niet goed regelt. In meetwaardenblok controleren of turbo druk te hoog of te laag is.
Groet Jan227
Waaraan kun je dat zien dan?
Zit wel gewoon een wastegate op.
Hallo, je bedoelt denk ik dat er een vacuumdoos aan zit. Deze bedient het variabele deel binnen in de turbo. Bij mijn weten zijn alle T5's af fabriek uit gerust met een variabele turbo. Maar gezien het feit dat de auto bij circa 120 km/uur in noodloop gaat, denk ik dat de turbodruk te hoog wordt, het probleem zit in de meeste gevallen dan in de turbo zelf.
Groet Jan227
Probleem opgelost, Schoepen zaten vast. Nieuwe turbo erop en weer 100%.
Bedankt voor de reactie's
Is het een variabele turbo?, daar willen de schoepen vast van gaan zitten.
Hans
[quote=Autobedrijf van Elst]Is geen variabele turbo. zit ook geen speling op schoepenrad van turbo.[/quote]
Dus het was wel een variabele turbo.
Hans
Je had helemaal gelijk Hans, heb me verkeerd laten voorlichten door collega.
Het gaat niet om het gelijk, maar ik twijfelde aan mezelf. Kon je de schoepen niet meer gangbaar maken met de daarvoor bestemde reinigingsmiddelen?
Hans
van daar ook mijn vraag in het begin
Klant wou gewoon een nieuwe turbo.
Toch bedankt. Mvg Danny
hallo is de dieselpomop niet kapot
je kunt hem uitlezen met vagcom bij meetwaarde blokken
kanaal 1 en de tweede colom moet ongeveer tussen de 40 en de 80 zitten
[quote=canbolf]hallo is de dieselpomop niet kapot
je kunt hem uitlezen met vagcom bij meetwaarde blokken
kanaal 1 en de tweede colom moet ongeveer tussen de 40 en de 80 zitten[/quote]
Het is toch opgelost.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar