close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: steeds afslaan en ploffen

Bouwjaar: 1976, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo allemaal,

ik heb een paar problemen met een transporter T2B.Deze ploft regelmatig en slaat af als je gereden hebt en dat moet remmen.Ook trekt hij slecht op,komt niet op toeren en maakt dan een onregelmatig geluid.
Hij start wel meteen.En weet iemand hoe de klepspeling moet zijn?Ook ruik je een sterke benzinelucht in de cabine.De automatische choke funcioneert,en de benzine slangen zijn vervangen.Verder word de bobine erg heet.Is dit normaal?
Met het busje word weinig gereden dus KM stand is laag.

Ik ben benieuwd of iemand me tips kan geven.

Mvg Hankiepankie.

Geplaatst door

hankiepankie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik moet diep in mijn geheugen graven.
Ik neem aan, dat dit een luchtgekoelde boxermotor is?
Deze hadden vooral bij zware belasting nogal eens last van lekke of gescheurde koppen en verbrande kleppen.
Die benzinelucht kan hier ook door veroorzaakt worden.
Eerst klepspeling kontroleren lijkt me verstandig.
Als ik me goed herinner 0,1 mm in en uit bij koude motor.
Als dit niet helpt, kompressie meten.

E.T.Wiersum 0

15 jaar

Controleer eens of je uitlaat niet lekt in het motorcompartiment. Als deze lekt zuigt hij de verbrandingsgassen weer op wat vaak gepaard gaat met horten, stoten en knallen. Kijk ook eens naar de aansluiting van de verwarmingsslangen op je uitlaatspruitstuk. Als deze los zijn krijg je weer dampen uit het motorcompartiment in je ventilatie systeem.

Het zou natuurlijk ook de choke kunnen zijn die niet goed loskomt, dan krijg je ook het slecht lopen met de bekende benzinedamp.

Succes ermee,

Gertjan

gerrit01 0
badge

15 jaar

Begin eerst maar met de contactpunten en condensator te vernieuwen. Zit er een juiste bobine op, anders zou ik deze ook gelijk vervangen.

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

Weet iemand de contactpunt afstand?en eventueel de capaciteit van de condensator.Het is inderdaad een 1600 boxermotor zoals bij de kever.Weet iemand een adres voor onderdelen?Want ik vind niks op internet.En wat is de juiste bobine?Kan ik hem doormeten?

Bvd Hankie

hankiepankie 0

15 jaar

Punten moeten op 0.4mm staan. Er kan een blauwe bosch bobine op en puntjes en condensator zijn nog wel te koop bij een automaterialenzaak.

Hans

http://www.buggyboys.be/nl/tech_bosch_bl...

Hans4037 0
badge

15 jaar

Bedankt allemaal ben alweer een stuk wijzer geworden.

hankiepankie 0

15 jaar

Heb je het ontstekingstijdstip al eens gecontroleerd?

Giel Kessels 0

15 jaar

Ontsteking staat al goed,maar ik loop alles na want de bus is niet of nauwelijks onderhouden en wordt weinig gebruikt.

hankiepankie 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.