Volkswagen Golf IV: noodloop turbolaadruk regelgrens overschreden

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: axr 1.9 pd

golf4 100pk gechipt heeft altijd 210 gereden
bij 180 km gaat hij in noodloop
heeft dan 2,5 bar turbo druk steld hem niet terug
vernieuwd: lm meter, magneetklep N75, druksensor, vacuum slangen gecontroleerd, andere turbo geprobeerd, originele sofware geprobeerd, turbo aflaten stellen.
Alle slangen gekontroleerd op lekkage. Dealer komt er ook nie uit.
Ben hopeloos wie kan mij helpen!!

canbolf

Geplaatst door canbolf (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

wat is de storingscode ?

canbolf (0) PRO, 15 jaar geleden

laaddrukgrens overschreden

canbolf (0) PRO, 15 jaar geleden

foutcode 17965 p1557

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Dan blijft er niks over dan bedrading van magneetklep of de ecu zelf.
Is dat de enige storing die erin staat of ook andere?

canbolf (0) PRO, 15 jaar geleden

ja dat is de enige storing.
Heb vandaag turbo world gebeld en die zeiden dat de turbo het misschien niet aan kan bij hoge snelheden.
Dat de turbo zoveel toeren maakt dat hij niet meer kan terug stellen.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Dat stellen doet de computer dmv de gegevens van de druksensor waardoor de computer de magneetklep weer aanstuurd om de turbo bij te regelen.

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

foutcode: 17965 P1557
nl Controle laaddruk regellimiet wordt overschreden
du Ladedruckregelung Kontrol Regelgrenze überschritten
en Charge Pressure Control Positive Deviation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

De geleverde laaddruk is te hoog, misschien/waarschijnlijk zijn er problemen met de N75 of de turbo.

Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.
pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.
Storingslampje brandt
Noodloop.

Mogelijke oorzaken:
Slangaansluitingen verwisseld
Lekkende slangaansluiting(en)
Lekkende vacuum leidingen
Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.

Mogelijke oplossingen:
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.



Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 26 maart 2009.

met dank aan Gerrit Speek.

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

en probleem opgelost?

hcaluwe (0), 14 jaar geleden

[quote=jhl]en probleem opgelost?[/quote]
Ja ben ik wel benieuwd naar? Wel een probleem hebben , maar niet ff melden als het gelukt is?

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Hij zei:andere turbo gemonteerd,deze zal ook wel niet goed zijn.

canbolf (0) PRO, 14 jaar geleden

ik heb de hoop opgegevens ook met een nieuwe turbo is het zelfde ben bij de vw dealer geweest kwam er ook niet uit en bij terlouw diesel centrum ook geen resultaat, maar bedankt voor je reaktie[quote=ricky]Hij zei:andere turbo gemonteerd,deze zal ook wel niet goed zijn.[/quote]

canbolf (0) PRO, 14 jaar geleden

ik heb de hoop opgegevens . met een nieuwe turbo doet hij hetzelfde maar bedankt voor je reaktie[quote=ricky]Hij zei:andere turbo gemonteerd,deze zal ook wel niet goed zijn.[/quote]

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Weet je zeker dat vacuumslangen niet lek zijn (klein lek kan al problemen geven),kan misschien ook nog aan de chip software liggen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.