Volkswagen Golf III : olie lamp en pieper

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo wie kan me helpen met mijn golf 3 ,probleem:olie lampje knippert en pieper gaat af constant,van het motorblok de 2 draden van de 2 sensors afgedaan maar blijft piepen,olie peil is prima.Ra RA wat is dit?

ger 1964

Geplaatst door ger 1964 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

hoe is de laadspanning van de dynamo ? meet deze eens

ger 1964 (0), 12 jaar geleden

Laadspanning kan ik wel meten maar de golf is van mijn vriendin en is nu in kerkrade ze komt donderdag naar mij gemeente echt-susteren.wat moet de laadspanning zijn?meten op de polen van de accu?met welk toerental? alvast bedankt,groeten Ger.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

op de accu meten 14,2 volt maar je vriendin rijd er nog mee?? linke soep want als het de oliedruk mocht zijn, kan het wel eens fout aflopen met de golf.geen olie druk geen smering!!!!

ger 1964 (0), 12 jaar geleden

Ja jan ze rijd er nog mee,heb de golf een half jaar geleden gekocht voor haar,pieper ging af en toe en als je gas geeft(koppeling in) was het weg maar nu konstant als de auto warm is,distrubutie riem is kapot gegaan,reparatie 5 kleppen nieuwe distrubutieriem,multieriem,verdelerkap en waterpomp gelijk laten vervangen.maar als de motor op gewoon stationeer loopt en ik doe de olievuldop eraf dan zie ik dat hij wel smeert,je ziet dan de verdamping van de olie smering,op de kleppen kan je niet kijken want daar zit een soort roestvrijstalen omhulsel.raar is het maar hij loopt mooi en word niet afgejakkert,motor heeft ook een goed geluid,geen raar getik of gestamp,zodat je een lager of zo hoort,helemaal niets van geluiden,ben zelf electriecien en heb 15 jaar in het transport gewerkt,vandaar dat ik het niet kan thuis brengen,maar hoe kan er een singnaal van de olie worden gegeven als de sensoren zijn los gekoppelt?heb zelf een galant en nooit zo,n probleem gehad,Groeten Ger

kaleido 1 (1680) PRO, 12 jaar geleden

Kan ook als beveiliging dienen als er geen circuit is dat er dan een signaal gegeven wordt om aan tegeven dat er iets mis is.
Controleer de bedrading eens op draadbreuk.

ger 1964 (0), 12 jaar geleden

Hallo ik heb donderdag de golf hier en zal de laadspanning meten,als die goed is olie druk laten meten bij VW?

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

Toevallig had ik vandaag een seat arosa (ook vw) en had het zelfde euvel heb de dynamo spanning gemeten en de was 14,8 volt, dus te hoog toen alle verbruikers aangezet zakte naar 14,1 volt en ook het kniperrend olie lampje ging uit, dus oorzaak spannigsregelaar

ger 1964 (0), 12 jaar geleden

Hartelijk dank voor de tip jan , ga het morgen gelijk meten en laat je weten of de golf het zelfde probleem had.
ps maar op korte stukjes zo,n 2 km piept hij niet meer,maar ik meet morgen dan is dat al een zekerheid.

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

inderdaad goede tip van mijn zeer gewaardeerde collega,maar laat ook eens naar de carterventilatie kijken. Die vriezen met deze buitentemp dicht,waardoor de oliedruk oploopt en oploopt.... en dat moet ergens weg.

ger 1964 (0), 12 jaar geleden

Hallo maarten,leuk dat je reageerd,met dit weer de carterventilatie dat kan zeker ook een goede tip van je ,maar met bijv,15 graden + gaat i ook vaker piepen,niet zoveel als nu,kan ik de carterventilatie zelf controleren? met een draadje door prikken???

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

Maarten zit altijd vol met goede tippen, maar als de carter ventilatie dicht zit komt meestal de peilstok ook omhoog en gaat de motor olielekken, weer al een paar gehad deze week,en wat denk je van uitlaten dicht gevroren!

ger 1964 (0), 12 jaar geleden

Ik vind het fijn dat jullie zo je best doen,dat als eerste,Peilstok komt niet omhoog,motor lekt geen druppel,en zoals gemeld met + 15 graden piept dat ding ook af en toe maar toen was het verholpen met -koppeling in trappen en gas geven-weg was de piep.Je word toch gek van dat ding niet? Ja jullie hebben er meer verstand van en worden niet zo snel als mij radeloos ervan. Maar ik geef de moed niet op,jullie weten op laatst toch wel een oplossing denk ik.

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik heb er overheen gelezen dat het ook bij +15 gr was. Dan zal het toch niet de carterventilatie zijn ben ik bang. Maar je hebt genoeg andere tips gekregen.
Succes!

ger 1964 (0), 12 jaar geleden

Hallo jan en maarten,even mijn bericht aan jullie,de golf 3 bouwjaar 1995 had een laadspanning van 14.3 volt,de 2 senoren op het motorblok (als je voor de auto staat) links de blauwe sensor vervangen 0.30 gehaald bij heuts nr. 0440151.merk KW (IS ORGINEEL)
de Grijs-witte sensor (oliedruk schakelaar)vervangen was 1.80 nu 0.90nr heuts nr.0440141 merk: vemo nr.v15991994
de Grijs witte is dus niet meer zo gevoelig maar waarschuwd wel als er echt wat mis is.
Ik hoop jullie hierbij ook een tip te hebben gegeven,het piepen is weg en de olielamp is uit,vooralsnog verholpen dus.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

ja maar als je onderweg staat kun je geen sensor uitwisselen, daarom controleer ik meestal de laad spanning en meet de olie druk, en bij twijfel laat ik hem slepen,zou de eerste niet zijn, die denkt ga nog wel,en daarna een claim krijgt
Maar bedankt voor de tip,maar vindt het toch vreemd dat het lampje knippert heeft toch een oorzaak en deze is niet opgelost, nu is het uit, maar er geen
oorzaak gevonden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.