hallo.
ik heb vandaag een thermostaat gemonteerd in mijn auto.
auto deed het altijd prima werd alleen niet warm.
nu ik de thermostaat gemonteerd heb word hij 80 a 90 graden. fan slaat aan alles goed dus.
maar ik een stukje test rijden. hoor ik in 1 x een piepje.
olie lampje knipperde 1x en hield meteen weer op.
dus ik dacht gewoon rustig blijven rijden. maar tijdens de rit(ongeveer 10 km) piepte hij weer dus ik de auto langs de kant gezet.
het olie pijl is goed vol. en temperatuur van de boordcomputer geeft 80 a 85 graden aan.
voor ik de thermostaat had gemonteerd werd de olie 70 graden en geen piepje helemaal niks.
wat kan dit zijn????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nieuwe bevinding! wanneer ik gas geef dan houdt hij op. hij piept dus niet constant. met optrekken doet hij het ook niet. hij doet het alleen bij constante snelheid of bij afremmen. ik heb het gevoel omdat de olie nu warmer word. ruim 90 graden!(goed toch?) olie is dus wat dunner en daardoor misschien mindere druk? wanneer ik olie bijvul met lopende motor sputtert hij de olie er een beetje uit. dus druk is er wel lijkt mij? heel vaag allemaal hij doet het dus doordat de motor warmer word denk ik. ook wanneer ik die 3 stekkers ontkoppel bij de oliefilter ect. stuk voor stuk gebeurd er niks met het lampje. heb er der rechtersensor uitgedraaid. die naast de olie temp sensor. de auto gestart. olie kwam er als een gek uitspuiten. tot aan de bougie dus dat lijkt me wel goed? gemonteerde orginele druksensor is 1.8 +/- 0.2 bar. weet iemand wat dit kan zijn?
Olie bij vullen als de motor loopt ???? Wie heeft je dat verteld dat het zo moet ?
Dat hij eruit spuit wil niks zeggen, zeker weten = meten..
Welke olie gebruik je ?
90 graden is heel normaal, in de zomer bij warme buitentemperaturen en flink rijden word hij ook wel 120 graden bij m'n 6 cilinder, logisch ook..
De olie is goed vol zeg je, wat versta je daaronder ? Waar staat hij op de peilstok ?
Het lampje geeft ook geen olie peil aan, maar de olie druk!
Heb je de kabels niet verwisseld van de olie sensoren ?
14 jaar
olie is nu voor 1/2 a 3/4 gevuld volgens pijl stok. als ik de sensoren omwissel piept hij meteen. olie moet je het niet zoeken denk k. het komt omdat hij nu zo warm word de olie! de druk neemt dan af. dus lijkt me niet dat er iets mis is met de pomp omdat hij eerst altijd goed functioneerde. sensor vervangen voor een lichter model of verder zoeken?
14 jaar
Heeft deze niet 2 druk sensoren. (draden dan niet verwisselt?)
En de sensoren lijken vanbuiten wel gelijk maar zijn dit niet.
(Als er oliedruk is maakt de ene sensor contact en de andere sensor verbreekt contact)
Oiram
er zijn idd 3 sensoren in het huis. eentje is van de temperatuur en de rest is druk. maar is dit niet van hoge toeren/lage toeren?
14 jaar
Dat bedoelde ik ook al Oiram
14 jaar
hey mijn lampje knipperd en hoor een piepend geluid. maar ik lees vaker op het net dat als het lampje knipperd dan is het iets met de dynamo. en wanneer hij constant brand dat het iets te maken heeft me de oliedruk. klopt dit? heb er een 1.4 bar sensor in gemonteerd ipv 1.8 geen verschil. wanneer ik deze sensor demonteer en de auto start, dan spuit de olie eruit. ook zie je de olie klotsen in de kleppendeksel. olie pomp is paar weken geleden schoongemaakt. heb olie vervangen voor 10w40 de oude olie kon ik geen ijzervijlsel in vinden. wel vond ik wat kleine plastic, rubber, gestold olie? klein zwarte stukjes wat hard is wel in te drukken. kleine stukjes kit lijkt het wel. motor loopt echt 100% netjes geen bijgeluiden of vermogen verlies.
14 jaar
Black sludge toevallig ? Dan heeft de auto al heeeeeeeeeeeel lang geen nieuwe olie meer gekregen ??
Ik zou toch even de oliedruk laten meten zoals ik al zei..
Ook zonder dynamo mag je lampje niet gaan knipperen..Het verteld je puur iets over de oliedruk > bedrading / sensor / teller klok
Als de oliedruk echt in orde is, en je niks geks ziet aan de bedrading, wissel dan eens de tellerklok om voor een ander exemplaar, als is het maar voor te testen.
14 jaar
dat is denk k niet mogelijk. ja ik ga de oliedruk ook laten meten. of ik koop zelf een meter prijs maakt niet veel uit.
kan het ook aan de olie filter liggen? of meten de sensoren voor de oliefilter?
14 jaar
Ik heb hetzelfde gehad met mijn golf 3 gti 8v, oliepomp en kleppen waren het probleem. Moet je vervangen geen andere remedie voor. De mijne piepte constant als het toerental onder de 3000rpm kwam
Maar wat doe jij wel niet allemaal met je motor? Sensoren eruit draaien om te kijken of de olie eruit spuit zodat je weet of je oliedruk hebt of niet???? kun je beter niet doen hoor.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten Chris.
14 jaar
Chris
Oliepomp zou wel goed kunnen ( te lage druk / opbrengst )
Maar wat hadden die kleppen ermee te maken ?
Gr Stefan
14 jaar
Stefan84,
hoe het precies zat weet ik niet maar in elk geval kwam er olie langs de kleppen, zal wel iets met klephoedjes te maken hebben gehad. ik heb gewoon de kop eraf gedraait en voor revisie heengebracht, afpersen en nieuwe klephoedjes, veren, afvlakken enz, voor 100euro was ik klaar. nieuwe oliepomp gemonteerd en het euvel was verholpen. Maar goed dit was bij mij de oplossing, kan nooit 100% garanderen dat dat nu ook het geval is.
Gr Chris.
14 jaar
Bij 3000 toeren moet bij de VAG motoren nog voldoende oliedruk aanwezig zijn,Daarom 2 zenders in de kop ,de waardes staan op de onderzijde.Als dit niet tot resultaat leidt maak dan de aanzuigzeef schoon . Die zeven moeten ze veel groter maken en niet zo fijnmazig.Heb je ook de gelegenheid om het carter schoon te maken. Die nieuwe olie was misschien de aanzet tot het probleem. Groetjes. Horen we de oplossing.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar