als het mooi en warm weer is geen probleem maar nu wil hij slecht tot niet starten
en als ik door start en dan van het contact af zet dan kom er veel rook bij het spruitstuk weg
en hij prutelt wat naar.
heb het verdeelkap bouchies en kabels al vervangen
wat kan het dan nog zijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rook bij welk spruitstuk ? Bedoel je dat hij terug slaat door de inlaat en dan een rookwolkje ziet ?
Ik gok op een defecte bobine..
Mocht je nog een andere hebben liggen, monteer deze dan maar eens, of draai de oude eraf, en maak hem eens goed droog met bv een fohn o.i.d. en monteer hem weer en kijk of hij wel aanslaat nu.
Als de motor loopt, pak je een plantenspuit en nevel je deze eens nat, als hij afslaat of gaat stotteren weet je hoelaat het is.
Bougies zijn nieuw zeg je, net zoals de kabels, ik neem aan dat de kabels wel in de goede volgorde aangesloten zijn ? Dus onstekingsvolgorde is * 1 3 4 2 *
Gr Stefan
hij slaat terug en dan het ik een rook wolk onder motorkap
14 jaar
Zijn de bougiekabels goed aangesloten in de juiste volgorde ????? Zo ja, kijk of hij nog een goede sterke vonk heeft, anders probeer dat met de bobine!
14 jaar
de bougies zijn goed aan gesloten want als hij start dan loopt hij goed
en dan wil als ik hem uit doe oo weer starten
het is echt alleen als hij een hele nacht/dag stil heeft gestaan dat hij het doet
14 jaar
Heb je de bobine al eens nat gespoten als de motor loopt ?
14 jaar
Heb min of meer hetzelfde probleem / type auto.
Startmotor reeds vervangen, motor draait goed rond, wil af en toe aan slaan, maar start niet.
Mijn bobine is vrij nieuw en auto start ook niet bij koud weer.
Er walmt na enkele startpogingen rook uit de luchtfilter.
Accu is ok. (nieuw)
Als ik blijf proberen is accu natuurlijk een keer leeg. Maar heb gevoel dat als ik een tijdje (met motor op contact) wacht en dan weer probeer, het starten beter gaat.
Ben zelf heel erg beniewd naar de oplossing !
14 jaar
Vicsnor
Je kan beter even een nieuw topic openen, anders lopen er 2 door elkaar heen en dat is verwarrend..
14 jaar
Was ik idd van plan, kwam toevallig dit heel herkenbare probleem tegen, wilde dmv mijn bevindingen evt. een bijdrage leveren aan de oplossing.
14 jaar
Ik neem aan dat je hetzelfde probleem hebt ? Exact dezelfde motor ?
Vonk en brandstoftoevoer aanwezig ? Kvs temp sensor gecontroleerd ?
14 jaar
Heb idd hetzelfde probleem, met dezelfde motor.
Vonk + brandstof is OK. Als ie eenmaal start loopt ie perfect. Na 1 keer gestart/gelopen te hebben start ie daarna ook perfect. Heb Kvs temp sensor nog niet gecontroleeerd, is dat stekkertje boven op dikke Kvs-slang voorkant blok. En hoe meet ik deze sensor.
BVD.
14 jaar
Als het goed is, is dat die 4 polige stekker, aansluiting 1 en 3 moet je dan hebben, je kan gewoon het aantal ohm meten ervan, het liefst bij koude motor, aangezien deze dan ook slecht start.
Je kunt de stekker even eraf halen en dan op de sensor meten, de motor hoeft dus niet te lopen.
Zit als het goed is in een plastic behuizing bij de kop.
Gr Stefan
14 jaar
Beste stefan,
Heb het volgende gedaan;
Was vandaag vrij koud buiten.
Bij koude motor, stekker eraf, sensor meten op pin 1 + 3; multimeter geeft op schaalverdeling 2000k (ohm) een waarde van 006. Dit moet ik toch met elkaar vermenigvuldigen om de juiste waarde te berekenen? Anders nog een keer meten. Heb ook draad die op sensor zit gemeten. Hoor dan gezoem uit de regel-unit (of hoe heet dit ?)
Startpoging zonder sensor aangesloten; Niks.
Startpoging met sensor aangesloten; Starten.
Heb sensor dus NIET vervangen. Toch startte de auto bijna meteen....Wat ie normaal dus niet doet.
Kan dit ergens op wijzen ? Iets met aansturing van regel-unit o.i.d. ?
Gr. Victor
14 jaar
Victor
Waarschijnlijk is de sensor gewoon defect, of je hebt niet goed gemeten,
Waardes :
20 graden 2250 - 3000 Ohm
40 Graden 1000 - 1500 Ohm
80 Graden 275 - 375 Ohm
Met deze buitentemperaturen zal hij nog meer moeten aangeven.
Even de stekker eraf trekken en dan los op de sensor meten.
Ook zonder de stekker op deze sensor zou hij moeten lopen.
Gr Stefan
14 jaar
Stefan,
Heb nog eens gemeten. Hij geeft op schaal van 20 Kilo-Ohm een getal van 6,95 ; dus zeg maar ff 7000 Ohm. Zou bij deze temp. dus idd. niet zo heel raar zijn. Sensor misschien niet kapot.
Ook nog even geprobeerd om te starten vandaag; Helemaal niks. Kan nu wel zijn dat accu zwak is, startmotor gaat niet hard rond. Zal morgen Anwb eens bellen.
Grs. Victor
14 jaar
Hou ons even op de hoogte Victor..Zou de accu even aan de lader hangen vanavond..Dan kan hij tot morgen al vast laden.
Gr Stefan
14 jaar
Beste Stefan,
Anwb is geweest. Accu was op dat moment bijna leeg. Monteur hangt hem aan startkabels, wilde nog niet meteen stoppen. Toen nog een keer, 'gaf ie hem 12 V' zei hij en meteen starten (en weer perfect lopen). Monteur zei al dat dit lastig kan zijn, want als ie aanslaat, slaat ie ook 'mooi' aan. Dus als gevolg van weerstand, niet de volledig benodigde stroom, waardoor te laag start-toerental. Startmotor is vorig jaar vervangen. Zou toeval zijn als deze ook kapot is. Monteur dacht ook aan hall-gever / sensor /weerstand in ontsteking. Als deze kapot is kan die met deze temperaturen verkeerde waarde doorgeven.
Enkele kenmerken die ik evt. hiermee kan linken;
Bij normaal/warm weer start ie meestal wel goed, echter soms voel ik dan weerstand van blok o.i.d. bij het rond gaan van de motor. Soms start ie ook moeilijk als ik korte stukjes heb gereden, slaat dan aan en valt meteen uit. Heb (soms) last van plotseling verhoogde toeren bij terugschakelen.
Ik zet mijn geld vooralsnog in op hall-gever / sensor.
Jij nog een idee. Verder bedankt voor het meedenken.
Grs. Victor
14 jaar
bobine was stuk
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar