Na knipperende lampjes heb ik onderweg wegenwacht aantal zaken laten checken. Alles ok, behalve oliedruk sensor(en).
Sta ik bij Brezan, zeggen ze dat er maar één oliedruk sensor in kan zitten, terwijl er in mijn kop toch echt twee zitten (zwart en bruin). Dit zijn toch beide druksensoren?
Ben reuze benieuwd naar antwoorden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zitten die ni aan de oliefilter? Zo die andere mischien een olietemp.censor zijn?
dacht ook dat er maar 1 sensor in de kop zat hoor , maar hier zijn wel 3 verschillende type's van , wit , bruin en zwart , als de verkeerde erin zit blijft het lampje ook knipperen
Is die andere niet toevallig de temperatuursensor?
De meeste auto`s hebben namelijk aan 1 oliedruksensor genoeg.
mvg,
Hans.
Twee oliesensors: Eentje in het blok. Minimumdruk bewaking. Te weinig druk=signaal betekent onvoldoende olie de motor in.
Andere sensor is drukschakelaar op het filter. Bij een verstopt filter loopt de druk voor het filter te hoog op en schakelt deze sensor.
Gr.
Paul
bij mijn jetta 1990, 1.3 motor zitten 2 oliedruk schakelaars in de cilinderkop.
een 0,3 bar schakelt het oliedruk lampje aan, de andere schakelt bij minder als 1,8 bar en meer dan 2000 toeren de waarschuwings zoemer aan.
kijk ook maar eens op www.volkswagen.pagina.nl dan bij vw golf en dan golf reparatiehandleiding.
hier vind je een haynes reparatie handleiding met veel gegevens .is wel engels talig
19 jaar
Ik denk dat het zo zit als Rick hierboven beschrijft: twee schakelaars in de kop.
Bedankt voor de reacties.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar