close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: oliedruklampje gaat branden en zoemer gaat aan

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: ABS (1.8 l)

Beste lezer,

Het volgende is het geval. Tijdens het rijden gaat zo nu en dan mijn olielampje branden en de zoemer af. Gisteren op een rit van een uur twee keer. Het duurt maar een paar seconden. Meestal na een stuk snelweg te hebben gereden en dan een bocht of een viaduct oprijdend. (misschien doet dit verder niet ter zake en is dat puur toeval). Als de pomp defect zou zijn dan zou natuurlijk continu een signaal aanwezig moeten zijn. Ik ben langs mijn oude dealer gegaan (is inmiddels Seat geworden) en die hebben de computer uitgelezen (die niets aangaf) een een teveel aan olie uit het carter gehaald. Ik heb zelf een nieuwe oliedruksensor gemonteerd. Nu blijkt echter dat deze sensor pas massa maakt beneden 1.4 bar. Dit was de juiste sensor volgens de site die ik heb geraadpleegd. http://start.ikwilonderdelen.nl/catalog/... Ook bij de zaak waar ik onderdelen haal kwam dit type sensor eruit als geschikt voor mijn golf. In de Etka echter staat een sensor met een waarde van 1.8 +- 0.2 bar aangegeven.
Hoewel met deze sensor ik geen lampje en zoemer meer heb gehoord vraag ik me wel af of dit niet gewoon een verkeerde sensor is. En of dit verschil erg is of dat ik hem kan laten zitten.

Bedankt alvast!

Groeten,
Ron.

Geplaatst door

Blaag (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, laat in ieder geval eerst de oliedruk controleren, ook tijdens een rit zoals je beschrijft, wanneer het oliedruklampje gaat branden. Evt met een klein oliedruk metertje welke bij de automaterialen handel verkrijgbaar is. Deze kun je op het dashboard monteren en aflezen tijdens het rijden. Dit om te voorkomen dat je motor schade oploopt mocht er echt iets met de oliedruk zijn.

Heeft de motor 1 oliedruk sensor of 2 ?

Meestal zit er 1 op de cilinderkop aan de bestuurderszijde en 1 op het oliefilterhuis.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

Hallo Jan,

Dank voor je antwoord. Op het oliefilterhuis zitten twee druksensors. Eentje voor beneden de 2000 toeren die heeft een waarde van 0.30-0.45 bar en de sensor die ik eerder beschreven heb.

Groeten,
Ron.

Blaag 0

16 jaar

Hallo, okee in ieder geval lijkt het me verstandig de oliedruk te (laten) controleren; op het moment van de storing.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

Ok Jan bedankt!
Ik heb voor de zekerheid bij de VW toch maar een sensor met de juiste waarde gehaald (1.8 +- 0.2) Ook nu is er nog steeds geen storing meer voorgekomen. En inmiddels heb ik er weer 1000 km opzitten heen en terug naar Parijs dus ik kan concluderen dat de sensor defect was.

Wat ik zowieso merk bij deze vw's is dat de motoren en mechanische onderdelen ontzettend goed zijn maar dat electronica het zwakke punt vormt. Eerder al heb ik ook temperatuursensoren vervangen. Maargoed met 220.000 op de teller en geen overmatig olieverbruik blijft het een fantastisch stuk techniek!

Groeten,
Ron.

Blaag 0

16 jaar

zijn inderdaad prima motoren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.