Heren,
Ik heb een beetje een lastig probleem met mijn auto.
Het betreft een Golf 3 1.6 Ltr.
Inprincipe rijd de auto perfect.
Enig probleem is dat als je de auto flink op z'n staart getrapt heb het olie lampje gaat branden.
Nog niet zo heel erg lang geleden heb ik zelf de auto een grote beurt gegeven en wist ik niet precies (geen verstand van olie) wat voor olie er in moest, en mijn werk zei dat er 5 w 30 in kon.
Die avond nog ging mijn olie lampje knipperen en piepen.
Volgende dag olie er uit laten lopen en er 15 w 40 ingegooid.
Het was een tijdje stil en toen weer even het gas pedaal een paar keer wat dieper ingedrukt.
Olie lampje begon weer te knipperen.
Dus, zolang je rustig aan doet is er niks aan de hand ,heb je het gaspedaal weer een paar keer dieper in getrapt gehad gaat het lampje aan.
Gebeurd overigens niet altijd, en opmerkelijk is dat het lampje soms ook maar 1 keer knippert en gelijk weer uit gaat.
Ook soms als de woofer in kickt op de muziek gaat het lampje uit, zodra het lampje weer brandde heb ik dit expres getest en bleek dus gewoon toeval te zijn want dit keer bleef het lampje branden.
Laat je de auto een tijdje afkoelen, rij je de hele rit zonder problemen terug naar huis
Ik las overigens op dit forum een soort gelijk probleem maar kwam toch niet helemaal aan mijn antwoord.
Het betreft dit topic:
[url]http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...[/url]
Km stand van mijn auto is overigens bijna 220.000 km
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als een oliedruk probleem bij warme olie.
Als je wat harder gaat rijder (volgas) wordt de olie warmer dan als je rustig rijdt en dan is de druk te laag.
Ik zou de oliedruk laten meten, voor er schades ontstaan.
[quote=oldford]Klinkt als een oliedruk probleem bij warme olie.
Als je wat harder gaat rijder (volgas) wordt de olie warmer dan als je rustig rijdt en dan is de druk te laag.
Ik zou de oliedruk laten meten, voor er schades ontstaan.[/quote]
Dat klinkt vrijwel duidelijk.
Maar dan blijf ik het vreemd vinden dat ie dit niet altijd heeft.
Ik heb ook vaak zat wat ruiger gereden en dat het lampje keurig in lampjes dromenland bleef.
13 jaar
zit er niet te veel olie in?
Olie druk sensor defect.
wat ook wel gebeurd is dat de olie zeef in de karter verstopt zit.
13 jaar
Er zit niet te veel olie in.
Goed, vandaag van mijn werk richting huis dacht ik is over de snelweg te gaan.
Heel groot stuk weer lekker stil geweest, daarna op het laatste stuk snelweg even flink het gas op de grond gehouden.
Toen ik weer rustig ging rijden begon het lampje 2 keer te knipperen en te piepen, en toen was het weer over.
Daarna is het de hele weg van af dat mijn olie lampje weer uit ging, richting huis, weer stil gebleven.
Ik snap het niet, als de olie echt te heet is en het lampje gaat branden omdat de pomp niet op druk komt dan hoort hij toch de hele tijd te piepen en te branden?
13 jaar
Toen de 5 w 30 er nog in zat en het olie lampje aansprong heb ik uit paniek de wagen thuis gebracht en niet meer aan geraakt tot de 15 w 40 er in zat.
Weet wel dat ik ook toen de 5 w 30 er in zat, stevig heb gereden.
Nou weet ik dat stevig door rijden niet goed is voor een auto, vooral niet voor een wat oudere, maar zelfs mijn eerste autotje (peug 205) begon het lampje niet van te branden als je hem aan zijn staartje had getrokken.
Verschil tussen 10 w 40 en 15 w 40 is klein, als ik mij niet vergis is 15 w 40 bij koude start dikker en wanneer de motor warm is, net zo dik als de 10 w 40
Maar dan nog snap ik niet dat als de olie echt te heet word, en daardoor ook te dun en de olie pomp niet op druk komt dat het lampje vaak naar een paar keer knipperen uit gaat en soms de hele tijd aan blijft staan I.P.V gewoon altijd constant aan wanneer het feest weer begonnen is..
13 jaar
ik heb dit probleem ook gehad.
Dan zit net de olie zeef te dicht omgenoeg olie druk bovenin te hebben.
je kunt zo bij de olie zeef teminste als je een brug hebt.
haal de carterpan er onder uit en je ziet hem al.
2 schroefjes en hij is er onderuit maak hem goed schoon.
haal anders even 2 oliedruk sensor. meestal 1tje boven op de filter, de anderen aan de zijkant van de kop. komt nogal veel voor bij golfjes 3.
13 jaar
[quote=gerritje12]ik heb dit probleem ook gehad.
Dan zit net de olie zeef te dicht omgenoeg olie druk bovenin te hebben.
je kunt zo bij de olie zeef teminste als je een brug hebt.
haal de carterpan er onder uit en je ziet hem al.
2 schroefjes en hij is er onderuit maak hem goed schoon.
haal anders even 2 oliedruk sensor. meestal 1tje boven op de filter, de anderen aan de zijkant van de kop. komt nogal veel voor bij golfjes 3.[/quote]
Het scheelt want de carterpan moet er toch af want de pakking is lek.
Misschien dat ik gewoon het zeefje mee vervang ipv schoon maken.
u heeft echt precies het zelfde gehad?
Alvast bedankt.
13 jaar
Bij flink gas geven. En daarna de aflsag pakken ging bij mij het olie lampje aan.
Natuurlijk is het beter om de olie zeef te vervangen dan schoon te maken.
succes
13 jaar
Beste gerrit,
Dan hoop ik maar dat de door jou genoemde oorzaak bij mij ook het geval is.
Zodat ik het kan oplossen en zonder gestress achter het stuur hoef te zitten als het olielampje aanspringt.
Net trouwens weer even weg geweest met de wagen en heb er nog niks aan gedaan, weer even flink wezen door rijden op wegen waar het kon.
Hele rit geen enkel lampje zien branden.
Het gebeurd dus niet altijd wanneer je even op het gas stampt.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar