1.8 golf 3 70000dkm gelopen
nieuwe olie +filter+2schakelaren
als je op autobaan rijd brand hij niet maar zodra je
onder de 80 rijd met warme motor begint hij te piepen en lampje aan
bij koude motor geen probleem
olie is goed op peil
wie weet een andwoord
heeft geen motorkapschakelaar
en bekabeling is zo ook niks te zien ook niet van de dynamo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meet eens de oliedruk bij warme motor,kijken wat hij aangeeft.
Misschien is je oliepomp defect,dus snel laten controleren met oliedrukklachten.
Ricky,
Dit kan ook door de printplaat achter het daschbord veroorzaakt worden.
Hans
welke printplaat die van het instrumentenpaneel
als ik 20 km op autobaan rij geen probleem maar zodra ik van de autobaan af ga
en ga rijden gaat hij aan alleen als de motor echt heel warm is
meet de spanning van de dynamo eens dat kan ook de oorzaak zijn
succes jan
net 10km binnendoor gereden lamp is niet aangegaan echt pas na 15 a 20 km rijden is echt raar
[quote=john05]welke printplaat die van het instrumentenpaneel
als ik 20 km op autobaan rij geen probleem maar zodra ik van de autobaan af ga
en ga rijden gaat hij aan alleen als de motor echt heel warm is[/quote]
Ja die print bedoel ik. Ik lees nergens dat er ook oliedruk is gemeten onder de omstandigheden dat het signaal hoorbaar is. Je moet wel zeker weten dat de oliedruk juist is dan kun je pas verder gaan zoeken of er electrisch is mis is.
Hans
bedrading gemeten van drukschakelaar naar instrument 0.01ohm
alle 2 geel en blauw
dynamo laaid 15.8volt bij
iets te veel
zou dat daarmee te maken kunnen hebben
hij doet het niet altijd alleen als hij heel erg warm is is dan moeilijk om dan oliedruk te gaan meten
Ja kan natuurlijk wel een draadje aan de druksensor vastknopen en meten met een spannigszoeker terwijl je rijd.
Bij een diesel kan het niet anders zijn dan de draad die onderbroken is op de oliefilter behuizing of de blauwe draad op de dynamo onderbroken......maarja het is een benzine. Je merkt het 1e als je pas toeren draait, dus niet t/m 2500 tpm, het 2e merk je als je geen toerenteller hebt die juist werkt. Maar bij benzine durf ik het zo niet te zeggen.....
Sytze
15,8 volt is teveel. max. 14,4 volt. Het systeem komt wel onder 'n extreem hoge spanning te staan.
[quote=john05]bedrading gemeten van drukschakelaar naar instrument 0.01ohm
alle 2 geel en blauw
dynamo laaid 15.8volt bij
iets te veel
zou dat daarmee te maken kunnen hebben[/quote]
Ja de laadspanning is wel erg hoog.
Hans
andere dynamo erop gezet laadspanning ook 15,8v
Ook niet goed dus. Probeer eens met 'n andere accu.
weer andere dynamo opgezet
laaid nu 14v
stuk beter
oliedruk willen meten maar volgens mij klopt meter niet
morgen nieuwe meter halen
vandaag weer een stuk binnendoor gereden motor werd goed warm lamp niet aangegaan
als het probleem in instrumentenpaneel zit heb je dan niet meer storingen
Ps als je nieuwe instrumentenpaneel plaatst hoe moet je dat dan doen met km stand
die van mij is nu 70000 echte km
het was de dynamo die storing veroorzaakte en die is toch vervangen dus is het probleem is opgelost, bij knipperend olie lamje dynamo storing bij constant branden oliedruk
gr jan
nee hij is nog 1keer aangegaan na het vervangen van de dynamo
Hey ik heb dat ook eens gehad. alleen was dat bij mij zo dat als ik hard ging rijden dat het lampje aan ging en begon te piepen. Het is al een tijdje verdwenen weet niet hoe en waardoor dat kwam. Ik d8 sensor misschien heb ze wel aangeschaft maar niet vervangen.
17 jaar
Als het blok ouder wordt gebruikt hij meer olie en loopt de oliedruk geleidelijk aan terug,Mijn tip is de olie dan vervangen door een 15W50,origineel voorgeschreven, en een zendertje(grijs) monteren van 0,9 bar.Wel manueel de oliedruk(halfjaarlijks) controleren (2 bar bij 2000rpm,olie op volledige bedrijfstemperatuur!) door de nwe olie en zender is het controle systeem wat minder "gevoelig".Er blijft toch een controle aanwezig die signaleert als er ergens iets goed mis is...
17 jaar
Eenvoudige oliedrukmeters zijn zelf te maken of los te koop,bij voorkeur t/m5-7 bar max.Aansluiting op schroefdraad oliedrukzender een m10x1 banjobout gebruiken.gebruik de aansluiting van de 0,3bar zender,anders begint de controle unit een alarm af te geven....
17 jaar
Probleem is al heel oud,ligt aan de hogedruk olieschakelaar.De waarde van de schakelaar staat er achter op (als die origineel is).VW heeft hier vroeger andere schakelaars voor voorgeschreven.Er moet een schakelaar van 1.4 of 1.6 bar in.Het probleem is nl dat als de olie erg heet en dus erg dun is de oliedruk bij 2000 omw. net beneden de 1.8 bar komt wat overigens geen problemen geeft,en pertinent geen schade oplevert.Ik zou er een schakelaar van 1.4 in zetten.Succes.
probleem golf vw uit 89 als de temp meter over de helft komt gaat de sensor piepen oliepijl is goed kan de sensor niet vinden op het blok wie kan mij hierbij helpen want wordt gek van het piepgeluid .
16 jaar
[quote=danjo]probleem golf vw uit 89 als de temp meter over de helft komt gaat de sensor piepen oliepijl is goed kan de sensor niet vinden op het blok wie kan mij hierbij helpen want wordt gek van het piepgeluid .[/quote]
16 jaar
olie druk lampje en piep
was toch ook een kontrole over andere motor sensoren en lading ?
bij de golf 2 was dat het koelvloeistof lampje
hallo, ik rij met een golf 3 1.8i van'96 met 159.000km en
heb net hetzelfde probleem voor, als hij goed warm staat knippert het lampje en is er een piep signaal
weet iemand hoeveel olie contacten er zijn ik heb er 2 teruggevonden op de oliefilter een wit en een blauw normaal bevindt zich er nog 1 op het moterblok weet iemand waar die juist staat
16 jaar
Oliedruksensor, was bij mij ook...
Ik had het alleen als ik door scherpe bochten ging(op en afritten op snelweg)
16 jaar
[quote=vwgolfje]Probleem is al heel oud,ligt aan de hogedruk olieschakelaar.De waarde van de schakelaar staat er achter op (als die origineel is).VW heeft hier vroeger andere schakelaars voor voorgeschreven.Er moet een schakelaar van 1.4 of 1.6 bar in.Het probleem is nl dat als de olie erg heet en dus erg dun is de oliedruk bij 2000 omw. net beneden de 1.8 bar komt wat overigens geen problemen geeft,en pertinent geen schade oplevert.Ik zou er een schakelaar van 1.4 in zetten.Succes.[/quote]
Snap ik niet:
mijn golfje II van 89 (1600 benz) heeft 154.000 km gegolfd voor hij in de soep gereden werd, nooit last van lampjes gehad.
mijn golfje III van 94 (1600 benz) heeft inmiddels 250.000 km en ook nog nooit last van lampjes gehad.
kwestie van mazzel ?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar