Allen,
Heb ook last van temperatuur problemen met GolfIII-2.0 cabrio , zie veel op dit forum hierover staan maar zie door de bomen het bos niet meer !
Probleem is : temperatuurmeter liep heel langzaam op ..en koelt af tijdens het rijden..en stationair bleef af en toe te hoog !
Dus temperatuur sensor vervangen , nu loopt de meter beter maar blijft toch nog aan de koude kant , en koelt nog steeds af tijdens het rijden.(wind)
tevens blijft nu de stationair constant te hoog lopen (1800) ook na een stukje rijden...
bij 90 graden op de meter springt de ven aan en zie water door het expansievat lopen...
Na het starten bovenste radiator slang wordt langzaam warm , onder koud , na mate de motor warmer wordt , beide slangen even warm !
Wie o wie kan me op weg helpen.....zijn dit 2 problemen ? koeling en motor afstelling of zou dit samenhangen ?
Zou het toch de thermostaat zijn ?
Nog een detail , misschien is het niks...sensor die eruit kwam had gele ring , nieuwe een blauwe ?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Grtn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De sensor die je nu hebt zijn 'beter' dan die gele, een soort modeficatie..Maar staat los van je koelprobleem, dat hij tijdens het rijden zakt komt door een defecte thermostaat.
De sensor die je trouwens vervangen hebt is niet die voor de meter op je dashbord maar voor de ECU.
Het hoge lopen kan aan de gasklep liggen, een vacuum lek aan inlaat / slang etc..
Gr Stefan
Aha dus toch maar de thermostaat vervangen....
O? had op een ander forum gelezen dat 2 kabels de meter aansturen en de ander 2 de ECU ? (inclusief de weerstanden die je kon meten)
Ok gasklep en vacuüm etc ...ik had al zo'n vermoeden....
Bedankt voor je snelle reactie...
13 jaar
UPDATE :
Thermostaat vervangen en koel probleem verholpen ! Hij komt weer netjes bedrijfstemperatuur.
Motor loopt weer als een zonnetje ! Oorzaak --> zwarte slang die langs het blok loopt dacht dat ze hem carterluchtslang noemen was lek..
Was moeilijk te zien aangezien hij strak langs het blok loopt en de onderkant helemaal poreus was !
Daarna comp. uitgelezen, storing gereset en alles weer operationeel gezet.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar