bij stationair draaien blijft hij uit maa rzodra ik ga rijden gaat het lampje van de olie branden en piepen.
Heb de oliedruksensor al vervangen en het oliepijl is goed.
Hoorde dat het kan dat er verkeerde olie in zit. Heb de auto net gekocht en het lijkt me sterk maar hoor graag jullie mening hierover.
De vw dealer zei dat het waarschijnlijk niet de oliepomp is want die gaan bijna nooit stuk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eerst de oliedruk analoog gaan meten. Rijden met een te lage olidruk is funest voor de motor, dus zekerheid eerst.
Ging het lampje niet aan bij de proefrit?
Nee tijdens de proefrit niet, hij gaat ook pas aan als hij warm is en op toeren komt.Als de druk te laag zou zijn zou hij toch gelijk moeten gaan branden?
14 jaar
Alles kan kapot gaan, ook de oliepomp..
Zou toch beginnen met de druk te meten als de lamp gaat branden.
Een koude motor is anders, dus niet hetzelfde, dan een warme motor..
14 jaar
Mike ,de oliedruksensor is tegenwoordig bij VAG niet meer een aan uit schakelaar maar een variabele potmeter. In het dashboard zit een ecu die de druk bij bepaalde toerentallen controleert. B.v bij 3000 toeren en minstens 1,5 bar, zo niet dan volgt alarm. Groeten.
bedankt voor de reacties maar heb de filters en olie verwisseld en nu is het weg
14 jaar
Mike goed dat het zo eenvoudig was op te lossen. Succes met de lupo.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar