close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lupo: auto zit waarschijnlijk in safestand

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.2tdi

dag mensen,

ik heb een vw lupo 3l 1200cc tdi oftewel 1.2tdi
probleem met de auto is dat de auto niet harder wil dan 120km per uur en verbruikt 6liter op 100km
terwijl hij 3liter op de 100km hoort te verbruiken. hij maakt de toeren wel zoals het hoort.
ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet doen..... help?

Geplaatst door

lupo3ltdi (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De storing eerst uit laten lezen, dit geeft antwoord op je vraag.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Paul ik wil u bedanken dat u bereid bent om te helpen.
De auto is een paar x uitgelezen en geeft de ene
x laadstoring aan en dan weer niets. Het is ook ewn half automaat je kunt helaas niet alles uitlezen. Heb ondertussen een nieuwe accu erin en een nieuwe potentiometer maar helaas....

lupo3ltdi 0

14 jaar

De slang naar de turbo was kapot

lupo3ltdi 0

13 jaar

Ik heb wel een nieuw probleem. Mijn auto zuipt teveel diesel!!!
Ik heb brandstoffilter oliefilter vervangen en olie ververst en hij zuipt nog steeds. Naar mijn weten hoort het met 35 liter minstens 850 km te maken maar ik kom niet boven de 600km met een volle tank en ik rij veel op de autobaan!!!
Kan iemand mij helpen!!!

lupo3ltdi 0

13 jaar

Ik hou het nu al een tijdje bij. De fabrieksopgave is 1op33 en ik kom na de berekening op 1op18 dat is een te groot verschil????

lupo3ltdi 0

13 jaar

Maar hij gaat ook niet harder dan 120 km/h zeg je? Dus dat is dan waarschijnlijk je probleem want hij kan echt wel harder dan dat, maar om te zien wat er mis zou kunnen zijn (omdat je geen storing hebt opgeslagen) zul je de meetwaardeblokken moeten controleren met de testkast, maar als ik zo even een gok doe dan valt de luchtmassameter of de motortemperatuursensor in de prijzen, eerder de luchtmassameter. Maar die 3 liter op de 100km zul je nooit redden, zal hooguit iets van rond de 1 op 20-24 liggen. Net als nu de nieuwste Polo Blue Motion daar hoor ik ook al verhalen van dat hij niet verbruikt wat de fabriek opgeeft maar dat is opzich normaal zoals hun hem testen en het moet aantrekkelijk klinken voor de consument...

ricky 10
badge

13 jaar

Natuurlijk dat is inderdaad zo, de safestand is gelukkig opgelost er was een slang kapot die naar de turbo gaat. Nu rijdt hij weer gerust 160km per uur. Ik rij nu 1 op 18 en hij zou minstens 2 op 21 moeten rijden?????

lupo3ltdi 0

13 jaar

De auto is al een tijdje uit de safestand! gelukkig!!!
Alleen nu verbruikt hij helaas veel brandstof:(
30 litertank maakt met moeite 600km dus dank kom ik op verbruik van 1op18/19
ipv 1op33 nou snap ik dat je 1op33 niet kan halen 1op24 moet toch kunnen???

lupo3ltdi 0

13 jaar

Maar heb je het ook precies zo gemeten zoals Stefan zegt?
En hoe is jouw rijstijl? Geef je veel gas maar stop je bij de 50 km/h? Of geef je juist weinig gas en stop je dan ook bij 50 km/h? Deze 2 verschillende manieren kunnen al een aantal liters schelen.
Je kan hem laten uitlezen of er toevallig een storing in staat of laat diverse sensoren eens controleren.

ricky 10
badge

13 jaar

Lijkt wel of ik op een politieke site surf
ipv van een probleem oplossende of meedenkende site die mij rechtstreekse
antwoorden geeft, diegene die mijn vragen hebben gelezen die mogen het wel 3 x lezen en hou op je als politicus te gedragen en geef rechtstreekse antwoorden mensen kom op is toch niet teveel gevraagd.

lupo3ltdi 0

13 jaar

Arik

Indien jij morgen pijn op de borst krijgt...... zal de dokter je dan niet het e.a vragen?? en jou laten komen om het e.a te onderzoeken?
Vele problemen zijn zo op een afstand op te lossen, maar lang niet alles.

Het is daarom ook niet redelijk te roepen dat je denkt aan een politiek forum deel te nemen.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Daar heb je gelijk in alleen worden er onzinnige vragen gesteld zoals hoe is je rijstijl rij je volgens het nieuwe rijden, ik heb gezegd dat ik veel op de autobaan rij dus er word weinig geschakeld. Lees alles maar eens opnieuw dan begrijp je mij wel.

lupo3ltdi 0

13 jaar

Arik

Ik denk dat jou verbruik de komende periode wel iets af zal nemen gelang de buitentemperatuur hoger wordt.
Kan je wel vertellen dat je de 1:33 nooit gaat halen, 1:20 komt dan eerst....

Wat de fabriek opgeeft is verreweg van de werkelijkheid, ook worden hier geen rechten aan ontleent.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Toevallig repareer ik nu veel van deze 3L uitvoeringen en kan wel vertellen dat dit ongeveer de enigste auto is waarmee je meer de aangegeven verbruiksciijfers kunt halen dan met alle andere nieuwe uitvoeringen van de z,g, zuinige auto´s. Zelfs degene die behoorlijk doorrijden halen nog 1:25, 1.30 is zelfs haalbaarmet aangepaste rijstijl.

Feit is dat de auto van de topicstarter echt zuiniger moet kunnen, er is iets niet in orde. De auto moet eens rijdend uitgelezen worden.

Jos.

jos_br 0
badge

13 jaar

[quote=lupo3ltdi]Daar heb je gelijk in alleen worden er onzinnige vragen gesteld zoals hoe is je rijstijl rij je volgens het nieuwe rijden, ik heb gezegd dat ik veel op de autobaan rij dus er word weinig geschakeld. Lees alles maar eens opnieuw dan begrijp je mij wel.[/quote]
Zo en zo is het al niet echt slim om jezelf antwoord te geven over bepaalde vragen die je worden gesteld want misschien hebben wij (denkend als professional) wel een hele andere gedachte bij een bepaalde vraag dan jij.

ricky 10
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.