auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Lupo: trommelremmen vernieuwd en nog lopen ze aan

Bouwjaar: 2000

Hallo,

Ik heb hier een lupo waarvan ik nieuwe remschoenen heb gezet + nieuwe trommels. Nu als ik het wiel rond draai dan schaven de trommels op een bepaald punt.

trommelremmen behoren toch vrij te kunnen lopen?

Als ik het stelmechanisme het palletje trug tik dan loopt de trommel vrij, maar als ik dan op de rem trap daarna loopt hij weer lichtjes aan. De handrem heb ik ook gecontroleerd en die gaat op en neer. Wat me wel opvalt is dat ik de handrem wel helemaal tot het uiterst dien op te stellen.
De remcilinders lijken me ook goed, dus ze gaan op en neer en lekken niet.

Waarom lopen de trommels dan toch lichtelijk aan? Ik heb alles orinieel gehaald. Of is dit normaal en lopen de trommels bij vw vaker lichtelijk aan na het remmen?

Geplaatst door

henk van wissen (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klopt. Die lopen (bijna) altijd iets aan.
Na verloop van tijd verdwijnt dit vanzelf.

Petje57 0
badge

14 jaar

doe eens de regeling van de handremkabels los zodat ze niet werken , en dan terug de afstelling doen , het kan ook zijn dat het palletje niet helemaal juist gaat , ik heb dat ook gehad met mijn golfje (zelfde systeem) en ik heb dan het palletje zelf juist gezet (hand matig) en daarna de handrem afgesteld en nu werkt alles perfect, het mag wel een klein beetje aanlopen en dat verdwijnt dat wel na enkele keren goed remmen , handrem 3a4 klikjes . ik denk wel dat ik dus de volgende keer dit terug handmatig zal moeten afstellen want wellicht schuift dat palletje bij mij niet goed meer .

Hooghe jozef 0

14 jaar

En hoe kan het dat ik na nieuwe remschoenen de handrem bijna tot het uiterste op moet stellen? Veel losser kan ik hem ook niet krijgen. Maargoed de handrem loopt in ieder geval niet aan, want als ik dat palletje van de automatische steller terug tik is het lichtelijke schaven ook verdwenen.

Alle veertjes zitten overigens ook goed, die zorgen er imers toch voor dat de remschoen weer vrij zijn naar het remmen.
Ik denk dat ik dan toch dan maar eerst een stukje ga rijden. Misschien dat de remmen zich nog moeten zetten.

Ik ben geen keurmeester maar voor bij de apk moet de acheter wielen toch voor 100% vrijlopen zonder bij geluid, of is licht aanlopen dan normaal.

Remtrommels en schijven kunnen altijd iets aanlopen. Gewoon even kijken na een lange rit met weinig remacties of de trommel of schijf warm is geworden. Vooral bij een groot verschil tussen links en rechts is verkeerd.

tedkroon 0

14 jaar

De handremhendels moeten tegen de aansla.g zitten.De remkabels regel je zo af dat de hendels nog tegen de aanslag zitten.Bij deze zullen de remmen zich wel goed stellen en werken.Rem intrappen,hanrem op en af.Een paar keer herhalen en klaar is kees.Let wel;als er iemand het stelmechanisme heeft verwrongen dan regelt hij fout en kan de rem warm lopen.(reeds meegemaakt,boze eigenaar)

De student 0

14 jaar

Ik kreeg bij de dealer een compleet zetje, dus er zaten nieuwe veren en een stel mechanisme bij. Ik heb nu een stukje gerden en een kant loopt al helemaal vrij. De andere zijde loopt nog lichtjes aan.

Ik ga eerst nog wat rijden voor dat ik de handrem ga afstellen, zodat alles zich echt goed kan zetten.

Later meer hier over.

Wat ik nog wel eens test is :gaan de handremkabels nog soepel.

De student 0

14 jaar

Nu heb ik ongeveer 40 km gereden. De wielen draaien nu soepel rond zonder meer aan te lopen, maar wat me opalt is dat als ik rem dan hoor ik rechts achter de rem schaven. Waarom dat remgeluid, komt dat door de nieuwe trommels? Ook als ik de handrem er op zet tijdens het rijden hoor ik hem schaven. Zou dit van zelf weg gaan of wat kan dat zijn.
Hoe harder ik rem hoe harder het remgeluid hoorbaar is.

Ge moet de tambour er nog eens afhalen om te checken.Zitten de veren goed.Die veertjes met schoteltje en dat korte en lange pennetje dat de schoenen tegen de stofplaat houdt.Is dit ok dan is er kans dat de tambour de stofplaat raakt.Zakken je lagers niet weg wegens slijtage.

De student 0

14 jaar

[quote=De student]Ge moet de tambour er nog eens afhalen om te checken[/quote]
het zou fijn zijn als je het in gewoon nederlands zou tikken, ik kan me voorstellen dat de meeste forumbezoekers een andere betekenis zien in tambour.


gr john

Inderdaad. Remgeluid klinkt niet iedereen als muziek in de oren........

moderator 0
badge

14 jaar

Nee, allemaal niet het geval. Alles zit goed denk ik goed en het wiel loopt ook niet aan maar de rem hoor je in de auto tijdens het remmen. Een schurend geluid, zoiets als op vol vermogen remmen maar dat dus niet doen. En het is maar aan een kant r achter.

Ik kan wel blijven rijden maar daar krijg ik denk ik het probleem niet mee weg. Kan het ook aan de remcilinder liggen, toen ik de schoenen er af had en de zuigertjes tergelijk indrukte, dan kwam een zuiger sneller terug als de ander. Dit maakt denk ik niet uit, ze zijn beide gewoon gangbaar.

Een verroeste of groffe remtrommel maakt wel meer lawaai als anders.Als je niet gerust bent.Rij ermee naar een remmentestbank.De rem wordt dan een beetje ingelopen en je kunt ook meteen zien of alles goed is.Noot:een handrem wordt afgesteld met het aantal klikken dat je hoort.Bewerking:Zijn je rempompen nieuw?Bij oude pompjes kan de plunjer wel eens vastzitten of lekken,de leiding kan ook verstopt zijn.We controleren het met 2 grote schroevedraaiers.Men houdt zo de schoen tegen,anders springt het pompje uit elkaar.Men laat iemand licht drukken op het rempedaal.De schoenen verplaatsen zich dan en bij het loslaten v/h pedaal dan moeten ze terugkomen.Pedaal ook niet tot de bodem drukken.Nog iets:Er zijn van die kleine raakvlaakjes op de remankerplaat waarop de schoenen liggen.Er wordt kopervet op gedaan en er is normaal een kleine tube bijgeleverd voor dit te doen.De handremwerking kan je ook meteen controleren.Het is is misschien veel tekst maar remmen zijn toch een beetje veiligheid.

De student 0

14 jaar

De rem blijft tijdens het remmen aan een kant een happend geluid maken. Ook als ik de handrem aantrek tijden het rijden hoor ik de rem happen.

Wat kan dit toch zijn? Het klinkt als of er olie op de remschoenen zit maar alles is na controlle droog.
Ik begrijp er maar niks van.

Ik heb de fout eens gemaakt om de handremhendel te verwisselen naar de andere schoen.Vroeger zat de schoen met de kleinste voering vooraan,die met de grootste achteraan.Tegenwoordig is het andersom om een gelijktijdige slijtage van de schoenen te bekomen.---Gaat de handremkabel soepel genoeg(hendels gaan terug in rusttoestand).Te zware rempompen.Er blijft restvacuum in de rembooster zitten.Of anders ,wissel de remtrommel eens naar de andere zijde.

De student 0

14 jaar

student,

Je hele verhaal is fout/onzin...er zat geen verschil in de voering alleen in de plaatsing op het segment ( de voorste oplopende voering zat lager dan de achterste, dit om de zelfbekrachtiging te beinvloeden).

Henk,

jou probleem zit waarschijnlijk in niet goed opgestelde voering.

gr john

Het zal bij vag zo zijn.Er zijn nog andere merken en na 30 jaar schroeven zie ik ook wel iets dat veranderd is.Ik kan ook niet zien wat de man allemaal doet.Ik richt mij daar op. Mvg:H.E.

De student 0

14 jaar

Opgelost. Dit onderp mag dicht.

Het was de handremkabel die niet goed was. De kabel ging zeker mee tijdens het remmen. Nu ik hem helemaal terug gesteld heb is het geluid ook weg tijdens het remmen.

Dank voor antwoorden

Later bleek dat de moer van het wiellager mogelijk te los zat. Het wiellager varvangen en geluid is weg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.