Vandaag komt een klant met z'n Caddy 1.9sd 1996 met knipperend olielampje en gestopte toerenteller.
Motor blijft normaal lopen.
Oliepeil, oliedrukken en bedrading gecontroleerd alles lijkt goed.
Dynamo laad goed.
Toch nieuwe dynamo gemonteerd maar probleem blijft.
Heb al meerdere soortgelijke problemen op de site gelezen maar niet met een nieuwe dynamo.
Hopelijk weet iemand van u raad.
Mv groet Pieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de bedrading naar de ECFU onder de parafan ook al gechecked? Misschien dat er corrosie op de aansluiting zit, want daar blijft vaak wat water staan met de gekste storingen tot gevolg.
Beste Siem, bedankt voor je reactie.
Onder de parafan heb ik als eerste gekeken maar daar is alleen de wissermotor.
Een 1Y motor is een 1.9D zonder turbo en heeft dus geen ecu.
Inmiddels heb ik ook een andere tellerunit gemonteerd echter zonder resultaat.
Zoek nog steeds naar de oplossing dus.
Gaat raar lijken maar koppel schakelaar in deur eens af (schakelaar voor binnen verlichting). Gr
Olielampje kan inderdaad komen door portierschakelaar
Heeft iemand hier een verklaring voor ? Hoe kunnen deze twee aan mekaar gelinkt zijn ?
Gr,
De Caddy staat nu weer bij mij in de werkplaats en heb de deurschakelaars los genomen zonder resultaat. Het probleem is de afgelopen week wel verergerd d.w.z. de motor gaat slechter lopen als de toerenteller uitvalt en het olielampje gaat knipperen. Voor de stoplichten is de motor al eens uitgevallen volgens de eigenaar. Ik blijf het raar vinden dat in de opwarmfase alles normaal functioneert en bij het warm worden het euvel steeds sterker wordt en de motor sinds de week dus ook slechter gaat lopen. Op het lostrekken van de temp.zender reageert de storing niet. Op de brandstofpomp zit een zwarte kast met twee losse draadjes die (denk ik) van de VW startonderbreker is en onder naar de pomp gaat nog een kabeltje zoals dat ook op een TDI zit. Als dat een soort vervroeging is moet er ook ergens een regelapparaat zitten? Alle info e.d. is welkom, bij voorbaat dank, Pieter.
Beste er zit tov de zekeringskast een groot relais (sturing) maar motor loopt ook zonder deze stuuureenheid, hij zal dan wel niet voorgloeien maar rijden doet hij zekerst zonder deze doos. Startonderbreker zit hier niet in deze doos, zit appart. Gr
Bedankt DDT, voor de tip. Als ik relais 182 er uit trek blijft de motor lopen maar de toeren valt uit en het olielampje begint te knipperen. Precies de storing bij warme motor. Het kastje kost bij de dealer 421 incl.btw!!! en ik weet niet zeker of de storing uit het kastje komt of ergens anders wordt veroorzaakt. En, of het kastje stuk is gegaan door een andere oorzaak en een nieuw kastje ook weer snel stuk zal gaan? Heeft u hier misschien ervaring mee? Alvast bedankt voor uw inzet. Mvg. Pieter.
Probleem met de Caddy nog niet opgelost.
Heb relais 182 vervangen maar geeft geen verschil.
Blijf dus verder zoeken, alle hulp is welkom.
Groet Pieter.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar