close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : oliepomp vervangen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Ben bezig de oliepomp van een golf te vervangen,ben al een heel eind alleen stuit ik nu op de krukaspoelie die moet verwijderd worden met speciaal gereedschap en dat heb ik niet,is er een andere mogelijkheid andres moet ik wachten tot zaterdag as voor ik zo,n stuk gereedschap kan aanschaffen.


Groet Adri van C

Geplaatst door

adrivanc (60)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

speciaal gereedschap??je draait eerst die 4 boutjes los van de krukasdemper en pakt die er zo af dan de centrale bout met luchtsleutel en je pakt er alles zo af kan misschien wat vast zitten maar kan er toch zo af

Die vier boutjes is geen probleem maar de centrale bout die heeft geen zeskant maar is gekarteld en die dop heb ik niet

adrivanc 60

15 jaar

jaaaaaaa maar dat is toch geen speciaal gereedschap,is gewoon dop 18 of 19(twijfel)geen zeskant maar een gewone dop 12 kant,ringsleutel gaat ook

Ga het straks proberen bedankt

adrivanc 60

15 jaar

[quote=adrivanc]Ga het straks proberen bedankt[/quote]
en waarmee gaat hij het tandwiel dan tegenhouden als hij de centrale bout los en vastdraaid ?

tussen bak en motor schildje wegpakken en een beitel of schroevendraaier de starterkrans even blokkeren of bovenop de bak dat inspectiegat schroevendraaier erin steken,maar ik verkies toch ook de luchtsleutel

Officieel moet je het krukastandwiel tegenhouden met speciaal gereedschap om los te draaien en vast zetten op moment.

ricky 10
badge

15 jaar

[quote=robby10030]tussen bak en motor schildje wegpakken en een beitel of schroevendraaier de starterkrans even blokkeren of bovenop de bak dat inspectiegat schroevendraaier erin steken,maar ik verkies toch ook de luchtsleutel[/quote]
Zou ik niet doen Robby.... je tordeert hiermee de krukas.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

[quote=ricky]Officieel moet je het krukastandwiel tegenhouden met speciaal gereedschap om los te draaien en vast zetten op moment.[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img407.imageshack.us/img407/4363/...[/img][/url]

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

hoi paul,ik heb toch zo regelmatig distributie's vernieuwd van renault bijv.en altijd goed gegaan en die bouten moet je toch ook gruwelijk vast zetten,en wat denk je als je flink wat pk's hebt en je trapt hem op zn staart en schiet ineens weg dan zou de krukas toch ook moeten torderen op het stuk vanaf vliegwiel naar eerste drijfstanglager,en je hebt auto's waar een speciaal tool is die je in de vliegwiel of krukas moet steken aan de vliegwielzijde om hem zo te blokkeren dus in feite hetzelfde idee[quote=paulkelder][quote=robby10030]tussen bak en motor schildje wegpakken en een beitel of schroevendraaier de starterkrans even blokkeren of bovenop de bak dat inspectiegat schroevendraaier erin steken,maar ik verkies toch ook de luchtsleutel[/quote]
Zou ik niet doen Robby.... je tordeert hiermee de krukas.

Gr. paul[/quote]

[quote=robby10030]en wat denk je als je flink wat pk's hebt en je trapt hem op zn staart en schiet ineens weg dan zou de krukas toch ook moeten torderen[/quote]
Is toch iets anders, in dit geval vangt het 2-massavliegwiel die kracht op...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

in de cros sport worden geen 2 massa vliegwiel gebruikt en hebben toch 600 of meer pk's[quote=paulkelder][quote=robby10030]en wat denk je als je flink wat pk's hebt en je trapt hem op zn staart en schiet ineens weg dan zou de krukas toch ook moeten torderen[/quote]
Is toch iets anders, in dit geval vangt het 2-massavliegwiel die kracht op...

Gr. paul[/quote]

bedankt mannen voor jullie advies,heb alles geprobeerd behalve het tegenhouden van de starterkrans,zelfs met luchtsleutel geen beweging in te krijgen. Golf is van mijn zoon die is het al helemaal beu en gaat hem voor onderdelen weg doen naar de handel,jammer toch.

adrivanc 60

15 jaar

Ik neem toch ook wel aan dat je die bout met een 12 kantige dop en een goeie luchtsleutel toch wel los moet kunnen krijgen en dan hoef je niks te blokkeren want krukas icm vliegwiel heeft massa genoeg om weerstand te bieden ??

gpekaar 0

15 jaar

[quote=gpekaar]Ik neem toch ook wel aan dat je die bout met een 12 kantige dop en een goeie luchtsleutel toch wel los moet kunnen krijgen[/quote]
Daar zeg je wat... een goeie luchtsleutel, daar zit nogal wat verschil in de ene sleutel is de andere niet.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Ik begrijp je helemaal Paul, inderdaad veel verschil heb zelf een snappon luchtsleutel en dan een 10 tot 12 bar druk effin je snapt het wel.

Groet Gerard

gpekaar 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.