Hey,
heb hier een gof 3 cabrio van 1995 1800 benzine,
de verwarming ( kachel ) blijft koud.
de radiator van de verwarming is juist vervangen en de cilinderkoppakking en thermostaat ook.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen ?
de motor temperatuur blijft goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Worden de slangen naar de kachelradiateur wel heet?
De linkse darm aan de kachel radiator blijft koud lauw en de rechtse darm wordt warm.
waterpomp goed?
Of waterpomp of kachelradiateur verstopt.
Staat er veel druk op het systeem terwijl de slangen nog koud/lauw zijn? Dan misschien koppakking.
Er is zo goed als geen druk op het systeem, de kachel radiator is juist vervangen en de koppakking is ook juist vervangen en de cilinderkop is getest en gevlakt.
Waterpomp is gedemonteerd geweest en er was eigenlijk niks aan te zien dat fout was.
kachelkraan werkt wel dan
[quote=JODB]Er is zo goed als geen druk op het systeem, de kachel radiator is juist vervangen en de koppakking is ook juist vervangen en de cilinderkop is getest en gevlakt.
Waterpomp is gedemonteerd geweest en er was eigenlijk niks aan te zien dat fout was.[/quote]
Als de ene slang wel warm is,maar de andere niet dan lijkt er geen circulatie te zijn,dus misschien toch waterpomp controleren,schoepenwiel niet los?
heb de waterpomp gedemonteerd en het schoepenwiel zat er vast op. en als het toch de waterpomp zou zijn moet dan eigenlijk de motortemperatuur ook niet te hoog worden ? want deze blijft goed.
Worden de 2 dikke radiateurslangen tegelijk warm of eerst de ene?
Misschien toch gewoon thermostaat alsnog niet goed (blijft open staan).
de twee darmen worden eerst de ene en dan de andere warm. heb de thermostaat er ook nog eens uitgepakt en gecontroleerd en gaat open en terug dicht werkt perfect.
weet er geen raad meer mee.
heb hier in de omgeving al aan verschillende vw techniekers gevraagd voor een oplossing maar ze hebben er geen antwoord voor. weten het niet en hebben het nog nooit meegemaakt.
wat nu ?
Dan blijft er toch niks meer over dan de kachelradiateur die verstopt of iets dergelijks zit,want je hebt circulatie en thermostaat is goed en waterpomp ook dus er blijft niks over.
Wat ik hierboven gelezen heb, kan het bijna niets anders zijn dan de kachel radiateur verstopt.
Ik heb dit namelijk wel eerder meegemaakt, weleens waar niet bij een VW maar bij een Jappaner.
Die een verkeerde koelvloeistof had gebruikt, waardoor het hele koelsysteem niet meer fris was en
dus de kachel radiateur verstopt raakte.
Succes
kijk eens naar de koude warmte klep die binnen in het dashbord zit, het kan zijn dat deze kabel wel werkt maar dat de klep niet draait .Of er een gat in zit. Dat laatste heb ik ook eens mee gemaakt, bij sommige type zit gewoon een soort kunst voor om koude en warmte af te dichten, en het kan zijn dat deze stuk is. Dus je blijft koude lucht in de auto blazen.
Is wel een groot werk de verwarming totaal demonteren.
MVG Kurt
Haal je radio er eens uit verwarmingsknoppen eraf, kapje er af, en dan die 4 schroeve los kan zijn dat die kabel los is geschoten van je hendel en je moet ook voelen of je er echt weerstand aan voelt, draait die heel soepel dan weet je dat e rwat mis is ( hoor je ook normaal ) na alles wat je al geprobeerd hebt, denk ik wel dat je dit ook nog eens kunt proberen is niet zo veel werk, heb het namelijk zelf nog niet zo lang geleden bij dieseltje werd ook niet warm greetz
Heb met de wagen een lange testrit gedaan en na veel kilometers gereden te hebben werkte de verwarming wel.
Heb toen de wagen enkele dagen zelf gebruikt en probleem was opgelost, dus ik denk dat er nog lucht in het systeem was.
groetjes jan
Jan
Is wel vreemd,het is een gesloten systeem en ontluchten kan dacht ik niet..dan zou je toch zeggen dat de temp ook te hoog op zou lopen o.i.d.
@Kurt
Wat jij bedoelde kon ook,zie je ook vaker bij de Golf 2,daar zit een soort van schuim op de plaat die draait,als dat schuim eraf is zie je gaten zitten,en als je hem dan op warm zet,blijft hij koud blazen..Maar,dan zouden wel beide slangen die naar de kachelradiator gaan warm moeten worden.
Bedankt voor de feedback.
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar