Volkswagen Transporter: Olieverbruik bij nieuwe transporters opgelost?

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Zoals in een ander topic vermeld (t5 start slecht na revisie) ben ik aan het kijken voor een nieuwe bestelbus. De offerte van Mercedes en Volkswagen zijn binnen en qua prijs maakt elkaar dit niet zo gek veel. De transporter lijkt iets luxer te zijn. In beide gevallen gaat het om de 140pk versie met een 7-traps automaat.

Mercedes had nogal wat trammelant met roest maar motorisch hoor ik weinig klachten en ook over de versnellingsbak hoor ik weinig rare verhalen. De nieuwste Vito is verzinkt waardoor roest eigenlijk niet meer mag voorkomen. Er wordt 12 jaar garantie gegeven op roest van binnenuit.

Volkswagen daarentegen is een ander verhaal zeker tussen 2010 en 2013. Een hoog olieverbruik was zo'n beetje standaard en ook de automaten waren niet bijster betrouwbaar.
Hoe zit dat met de nieuwste versie van de transporter? Heeft men deze problemen al verholpen?

Bij de VW garage geven ze aan dat als je het onderhoud op tijd laat uitvoeren er niets aan de hand is. Aan de andere kant wordt een olieverbruik van 1l op 1000km nog als acceptabel gezien, wat het naar mijn idee niet is.

Wij rijdt er een 140pk transporter met een DSG bak en wil zijn ervaringen delen?

diode

Geplaatst door diode (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.