Volkswagen Polo: Olieverbruik en bij losdraaien oliedop Vacuum

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V BBY

Hallo,

Polo verbruikt ongeveer 1L olie op 300km, bij losnemen olie dop begint de motor stationair onregelmatig te lopen en "zuigt" hij de dop weer vast(een onderdruk dus).
Compressie gemeten met compressie einddruk ongeveer 14 bar (alle 4). Achter op de motor zit een zwarte kunststof bak met een verwarmings element er in, deze losgenomen om hem te controleren op sludge, dit is niet aan getroffen. Is er iemand die de onderdruk kan verklaren bij losnemen oliedop?

bvd.

Peter92

Geplaatst door Peter92 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Audidriver73 (0) PRO, 9 jaar geleden

Carterontluchtings slang niet dicht zitten ?

Deze motoren staan er helaas bekend om mbt olieverbruik en op den duur ook geluid (kantelende zuigers)

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Peter; in het luchtfilter zit een kunststof klep op de dikke slang van de ontluchting.

Er zit een dunne slang met het spruitsuk verbonden .

Als die klep goed zijn werk doet krijg je een vacuum ..........niet meer dan logisch.

Groeten.

Peter92 (0), 9 jaar geleden

Hallo,

De slang van de caterontluchting is gewoon open, en er zijn geen sporen van sludge te bekennen. De dikke slang die vanaf het de zwarte kunststof bak vanaf de achterzijde van de motor komt, zit na de gasklep, op een pijpje op het inlaat spruitstuk. Boven op het klepdeksel zit nog een kleine slangetje met membraamklepje die op het luchtfilterhuis komt, Het betreft een motor met grote luchtfilterbak die over het klepdeksel komt(Volgens de geleerden nieuw type).


bvd

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Dan zit bij dit blok de carterontluchting direct in het inlaatcircuit dus is het normaal dat je dit krijgt.
Als je geen uitwendige lekkage hebt ga er dan maar vanuit dat het de olieschraapveren zijn (compressie blijft gewoon goed bij defecte olieschraapveren).
Ook als hij tikkend geluid maakt (zijn kantelende zuigers wat Patrick al zegt) dan is de kans nog groter.
Ik heb wel eens bij een motor die kantelende zuigers had een complete zuigerveer set gemonteerd ivm olieverbruik en die tikt nu nog steeds maar olieverbruik is wel weg maja of dat ook zo bij jouw blok gebeurd...

deboerdirkjan (0), 9 jaar geleden

Maar hier hoord toch ook een PCV klep op te zitten? Klep , wat de carterdruk regeld en vastzit aan het inlaatspruitstuk met slang. Zo te horen krijg je dus volledig het vacuum van inlaatspruitstuk in je carter, zou moeten zijn dat (PVC)carterontluchtingsklep openstaat...bij stationair. Klep moet toch dich zitten bij stationair? Anders krijg je valse lucht . Of werkt dit anders?

Peter92 (0), 9 jaar geleden

De werking van zwarte bak achter op de motor is mij onbekend, De onderdruk die nu ontstaat kan ik niet linken met versleten olieschraapveren, Als de zuigerveren en olieschraapveer minder zouden worden, lijkt het mij logisch dat je caterdruk krijgt, wat is jou verklaring hiervoor Ricky?

pkuil (0), 6 jaar geleden

ik heb ook belachelijk olieverbruik met een 1.2 polo uit 2001.
Was jou probleem nog opgelost?

pkuil (0), 6 jaar geleden

het gaat wel over 4 jaar geleden bij jou, maar ik heb dus hetzelfde probleem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.