Hallo,
Onze auto verbruikt sinds een jaar erg veel olie. 3weken geleden is hij naar een bosch car service garage geweest. Er is daar geen lekage geconstateerd. Ze hebben de motor gespoeld en div. Middeltjes en nieuwe olie 5w40 longlife er in gedaan. 1000 km verder en het lampje brand weer. Nu stelt de garage voor een soort schuurmiddel er door te gooien is dit zinvol of ook weggegooid geld zoals de vorige reparatie. Iemand misschien een idee wat het probleem kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou ik zou eens over gaan op vast interval en 10w40 olie proberen wat het verbruik dan is.
groetjes jan.
tikt de motor ook stationair? (kantelende zuigers)
Wat is de km stand?
12 jaar
Als lampje al brand na 1000km (dus zeker in die tijd 0,5-1.0 liter heeft verbruikt) en het is een 1.4 16V dan is er inwendig in de motor iets mis, de dikkere olie zal het proces alleen vertragen maar inwendig lekken zal hij blijven doen en middeltjes helpen echt niks en zou ik ook niet aan gaan beginnen. Mocht hij echt geen uitwendige lekkage vertonen dan is de eerste verdachte van dit type motor de olieschraapveren en als je ook dat tikkende geluid hebt en vooral bij koude start zoals de dokter al zegt dan heb je kantelende zuigers (bekend bij de 1.4 16V van VW sinds ze hem hebben) en meestal kom je dan uit op een nieuw onderblok of met alleen nieuwe zuigerverenset. Maar het kan net zo goed klephoedjes zijn of koppekking alleen dat komt eigenlijk nooit voor bij dit type motor.
km stand is 98917. en volgens mij tikt hij niet.
12 jaar
@ ricky?
Heb je enig idee van de kosten van zo'n reparatie?
12 jaar
Ongelooflijk eigenlijk,nog geen ton op de klok,onderblok naar de haaien.
En als je nou de enigste bent,nee hoor,velen zijn je voor gegaan.
Ik denk dat als de universeel het doet dat je zo op 2500 euro zit en als een dealer het moet doen komt er 1000 bij.
12 jaar
Nog even voor de duidelijkheid: Je hebt ook echt gezien dat het oliepeil eerst op maximaal stond en na 1000 km op minimaal of lager? Las je verhaal nog even terug maar voor hetzelfde geld hebben ze hem daar niet juist op peil gezet. Mocht je onzeker daarover zijn dan zou ik hem netjes op Max zetten en dan weer afwachten wanneer het lampje gaat branden en dan op dat moment ook echt kijken of het peil te laag is want oliepeilsensor kan ook nog stuk zijn.
[quote=primera p11]Ongelooflijk eigenlijk,nog geen ton op de klok,onderblok naar de haaien.
En als je nou de enigste bent,nee hoor,velen zijn je voor gegaan.
Ik denk dat als de universeel het doet dat je zo op 2500 euro zit en als een dealer het moet doen komt er 1000 bij.[/quote]
Ja inderdaad, heb ze al gehad bij 30000km maar je ziet ze ook met meer dan 2 ton en dan tikken ze niet eens!
Voor zover mij bekend is er nog niet gevraagd of hij rookt. M.a.w. zie je door de achteruitkijspiegels blauwe walm bij optrekken, of juist bij inhouden na vrij hoge snelheid 100+, of bij bepaalde gasstand?
12 jaar
J Martinali,je denkt aan de kleprubbers,maar dat komt bijna niet meer voor.
De rubber afdichtingen zijn tegenwoordig veel beter bestand tegen uitdroging en uitharding door warmte.
Het zit bijna altijd in het onderblok of olie schraapveer of kantelende zuigers.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar