auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Golf V tdi rempedaal hard na uitzetten motor (vacuum probleem???

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 105 pk.

Hallo,
Als ik voorheen in mijn auto stapte kon ik de rem nog twee tot drie keer intrappen bij stilstaande motor, voor hij bovenin vast zat.
De rem had als het ware nog een vacuum reserve.
Sinds twee maanden is dat niet meer,nu is de rem na een paar minuten stilstand hard.
Naar de garage geweest en eerst nieuwe vacuumslang gemonteerd,probleem 1 week weg geweest toen was het weer terug.
Daarna terug naar de garage nieuwe hoofdremcilinder en rembekrachtiger gemonteerd,probleem nog niet opgelost.
Ik had het geluk dat dit in de garantie viel,maar het probleem is nog niet opgelost.
De garage zegt nu dat dit probleem vaker bij golf V voorkomt en er geen oplossing voor is(de een heeft het de ander niet).
Overigens remt de wagen wel goed,zodra de motor loopt.
Wie kan mij helpen met dit probleem?

Geplaatst door

peter6919 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

peter6919

Wat je doet (Als ik voorheen in mijn auto stapte kon ik de rem nog twee tot drie keer intrappen bij stilstaande motor, voor hij bovenin vast zat) is ook niet iets gewoons.
Wat je opmerkt is bij iedere type VW weer anders. Zoals je zegt, de auto remt goed, eigenlijk is er geen probleem.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

als je de auto start is het vrij normaal dat je de koppeling en de rem intrapt lijkt mij.
maar doordat de vacuum weg is rolt de auto vooruit totdat de motor loopt.
De eerste maand dat ik hem had was dat probleem er niet dus er is wel degelijk iets veranderd lijkt mij.

gr peter.

peter6919 0

12 jaar

[quote=peter6919]als je de auto start is het vrij normaal dat je de koppeling en de rem intrapt lijkt mij[/quote]
Koppeling natuurlijk wel maar tegelijk de voetrem ook nog bedienen zie ik geen reden voor. Vaak is het ook wat een bestuurder zich aanwend.
Bij een automaatbak is dit weer een ander verhaal maar daarvan is nu geen sprake..

Je zou de koppeling met evt de handrem kunnen combineren, de voetrem ongemoeid laten.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Dat zou kunnen,maar het verklaard niet waarom of hoe de vacuum verloren gaat en voorheen niet.
dus dit is niet de oplossing.

gr peter.

peter6919 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.