Ik heb de volgende vraag ik heb nu een aantal keren meegemaakt met de vw 1400(weet hiervan even geen mkb) en 1600 aee motoren zoals gebruikt in polo 6n en golf 3 dat deze na 100000 a 150000 km een extreem olieverbruik krijgen tot aan 1 liter op de 300 km.
Na demontage van deze motoren blijkt het probleem te zitten in ,lamme, olieschraapveren , deze kan je als je ze van de zuiger afhaald namelijk zonder problemen door de cylinder laten vallen en hebben dus geen enkele aanlegdruk meer.
Na honen en plaatsen van nieuwe veren is het probleem verholpen, mijn vraag is: is dit een bekend euvel en wordt dit door een slechte kwaliteit eerste montage olieschraapveer veroorzaakt of zit het probleem in wat anders? graag jullie reactie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vind VW over het algemeen best veel olie verbruiken,maar dat komt ook voornamelijk door de longlife olie,maar met die Polo blokjes heb ik het nog niet zo extreem meegemaakt.
Ricky
Inderdaad vertonen de huidige vw motoren wel wat olieverbruik maar ik heb er een bijgehad waar na 100 km de hele luchtfilterbak vol met olie stond dat lijkt me topch wat teveel van het goede!
[quote=vagman]Inderdaad vertonen de huidige vw motoren wel wat olieverbruik maar ik heb er een bijgehad waar na 100 km de hele luchtfilterbak vol met olie stond dat lijkt me topch wat teveel van het goede![/quote]
De luchtfilterhuizen van de 6n Polo's zijn vaak nat,maar dat lijkt mij een probleem met de carterventilatie denk ik,zit altijd vol met rommel/sludge.
Maar na 100km is wel heel erg snel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar