Uit de APK-keuring is een probleem gevonden.
De remleidingen voor moeten vervangen worden.
Is dat voor een handige jongen zelf te doen, of is dat te moeilijk?
En het ontluchten na de/montage is daar ook een trukje voor?
Bedankt voor de tips.
De auto waar het om gaat is een Passat station 1.9 tdi 66kw. van 1999
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Remleidingen of remslangen?
Leidingen lijkt me sterk, meestal zijn het de slangen........
Gr.
Ja sorry, het zijn natuurlijk de remslangen.
Groeten.
17 jaar
heb je een ontluchtapparaat voor nodig, even laten doen dus.
Het eenvoudige doorpompen (zoals vroegah standaard was) kost heel vaak een hoofremcilinder doordat je hem doortrapt tot een punt waar hij normaal nooit komt en hierdoor lek raakt.
kun je gerust zelf doen, remslang vervangen en vervolgens de onluchtingsnippel losdraaien en wachten tot er na de luchtbellen olie uitkomt(wel zorgen dat het reservoir voldoende gevuld is). je hoeft geen rempedaal in te trappen om dat het onluchtingspunt lager is dan het reservoir , hierdoor zal er door een natuurlijke druk(zwaartekracht) vanzelf remolie uit de ontluchtingsnippel komen. probeer het maar dan zul je zien dat het lukt (ik zelf doe het niet anders met remslangen en wielremcillinders)
17 jaar
[quote=renevw9600]kun je gerust zelf doen, remslang vervangen en vervolgens de onluchtingsnippel losdraaien en wachten tot er na de luchtbellen olie uitkomt(wel zorgen dat het reservoir voldoende gevuld is). je hoeft geen rempedaal in te trappen om dat het onluchtingspunt lager is dan het reservoir , hierdoor zal er door een natuurlijke druk(zwaartekracht) vanzelf remolie uit de ontluchtingsnippel komen. probeer het maar dan zul je zien dat het lukt (ik zelf doe het niet anders met remslangen en wielremcillinders)[/quote]
Ik heb het ontluchtapparaat direct op de ijzerhoop gegooid, wat moet je daar dan nog mee......
Bij mijn beste weten gaat lucht omhoog in de olie. En bij de A4 was ABS standaard, dat betekend spagettie van leidingwerk. De kans dat er lucht met jouw methode achterblijft is zeer waarschijnlijk. Krijg ik straks een klant met het schaamrood achter zijn kiezen; ik heb aan de remmen gewerkt; en nu is het pedaal sponzig, ik trap hem tot de boden, ABS grijpt constant in enz.
nog nooit meegemaakt bij een kleine vervanging zoals een remslang of wielremcilinder, alleen bij grote ingrepen onlucht ik met ontluchtapparaat
17 jaar
waar ligt dat ding harry ik kan hem wel gebruiken
[quote=john5686]waar ligt dat ding harry ik kan hem wel gebruiken[/quote]
http://www.overdie.nl/nieuw/html/index_m...
Oke mannen ik heb vanmiddag de rem-slangen dus vernieuwd.
Was echt een simpel klusje, allemaal bedankt voor de zeer bruikbare tips.
Vooral renevw9600 , je had gelijk, super tip.
Tot een volgende klus!!!!!!
Groeten.
17 jaar
graag gedaan , tot de volgende vraag
17 jaar
Renevw9600 is jouw methode ook van toepassing bij het verversen van de remolie? Of valt verversen onder een grote ingreep?
17 jaar
neej, dat zul je toch met een remontluchtings apparaat moeten doen
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar