hallo
ik heb een golf 1 cabrio een 1500 cc en wil er een 1800 gti in leggen heb een vrak gekocht voor de motor en de andere stukken
weet iemand waar ik het best begin ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=marco gti]hallo
ik heb een golf 1 cabrio een 1500 cc en wil er een 1800 gti in leggen heb een vrak gekocht voor de motor en de andere stukken
weet iemand waar ik het best begin ?[/quote]
Jawel.............Met te bedenken of dit wel verstandig is.............
Om de woorden van Paul Kelder maar even te lenen: eet wat gaar is en koop wat klaar is................
Voor de apk zal het geen probleem zijn maar houdt er wel rekening mee dat oom agent wel de auto in beslag kan nemen omdat deze niet meer voldoet aan de typegoedkeuring. Jammer van al je werk en centen dan.
Gr.
Hallo Marco,
Ik heb zelf mijn golf 1 cabrio naar GTI 16v omgebouwd.
Bij mijn auto heb ik eerst de motor uit de gti gehaald, compleet gereviseerd en toen de motor uit de cabby gehaald. Een aantal motorsteunen van de type 1 heb je nodig, deze overgezet en het blok met bak natuurlijk overgezet. LET OP de assen van een type 2 zijn langer, je moet dus of een bak met kleine binnenste homokineten hebben of je moet assen uit een scirocco gebruiken.
Ook het uitlaatspruitstuk is bij een 16v heel anders, bij de 16v weet ik dit niet zozeer.
Waarschijnlijk moet je ook een brandstofpomp regelen want de 1500 is geloof ik een carb. motor, deze heeft geen brandstofpomp onder de auto.
Nadat ik de motor zover klaar had heb ik de zekeringkast omgezet en de benodigde kabels.
Als ik het nu nog een keer moest doen begon ik er echter niet meer aan.........
Heel veel succes en mocht je meer willen weten van de ombouw dan hoor ik het wel.
greetz Roland
16 jaar
Komt het blok uit een Golf 1? , ik zou als het kan alles overzetten dus motor met bak en aandrijfassen, tevens de tank met leidingen en de brandstofpomp. denk ook aan de spanning op de electronische ontsteking want deze is een paar volt hoger dan de spanning op een conventionele ontsteking. (ik zelf heb 14 jaar geleden zelf ook een gti blok in een golf 1.6 carb. gezet en het enige probleem waar ik tegen aan liep was dus de ontsteekspanning op de ontsteking)
16 jaar
hallo
de blok gti komt ook uit een golf 1 cabrio
bedankt al voor de vele reakties
16 jaar
volgens mij mag je dit blok er wel inhangen, ik weet het niet zeker maar je mag een x aantal % meer vermogen hebben maar er is vast wel iemand hier die dit weet
suc6
16 jaar
De beste methode, wat nooit gezeik kan geven is:
Geventileerde schijven er onder, en stabilisatorstang op voor en acheras, en de moeite nemen het kenteken om te laten zetten naar cabrio GLI. In dit geval niet moeilijk, de cabrio is naast de 1.5 motor ook af fabriek met een 8 klepper 1.8 112 pk blok geleverd.
Doe je het niet en ben je bij een aanrijding betrokken; en is de tegenpartij goed vertegenwoordigd zou je wel eens een probleem kunnen krijgen. En dat kan je hele leven werken voor een ander betekenen als er een betrokkenen in een rolstoel belanden.
niks meer toe te voegen aan harry zijn reaktie,
die gti past er zonder meer in, zonder al te veel romslomp..en je hebt tenslotte een donor bij de hand voor alle delen...
remmen aanpassen en omkeuren naar gti/gli en klaar is marco..
zelfs een diesel torretje van een golf 2 in een belastingvrije benzine golf 1 is op kenteken te krijgen bij de rdw..keuring kost meende ik rond de 130,-
[quote=Petje57]Om de woorden van Paul Kelder maar even te lenen: eet wat gaar is en koop wat klaar is................[/quote]
Mispoes, Petje!
DIE woorden komen van mij..... (Maar het staat een ieder vrij om deze woorden te hergebruiken, hoor....! :) )
En wat de rest betreft: de postings van Harry en Arie zeggen voldoende.
Je snapt gewoon NIET waarom er nog steeds van die fröbelaars zijn die wel veel geld steken in een ombouw van een auto maar dan niet het bedragje voor een RDW-keuring willen ophoesten om hun werk te bekronen met een correct kentekenbewijs.
Nou ja, eigenlijk weten we het antwoord wel: de bouwkwaliteit en of het voldoen aan de keuringseisen laat nogal eens te wensen over en men verschuilt zich dan altijd zielig achter het feit dat hun Goggomobiel WEL APK goed gekeurd is.......
Die snappen het dus niet of WILLEN het niet snappen.
Succes met de ombouw en gebruik naast je gereedschap OOK je verstand!!!
16 jaar
hallo
ik woon in belgie de golf moet niet meer naar de keuring gaan die is oldtimer gekeurd
ik zou graag de stappen willen weten waar eerst beginne en wat er na
dus over de keuring moet ik me geen zorgen maken hoor
mvg marco
16 jaar
[quote=marco gti]hallo
ik woon in belgie de golf moet niet meer naar de keuring gaan die is oldtimer gekeurd
ik zou graag de stappen willen weten waar eerst beginne en wat er na
dus over de keuring moet ik me geen zorgen maken hoor
mvg marco[/quote]
En dan mag je er in Belgie vervolgens mee rommelen zoveel je wilt?
En wij maar denken dat ze in Belgie zo streng waren.
16 jaar
ja, volgens mij mag je daar rommelen wat je wilt als de auto de oldtimer status heeft bereikt. heb het vaker gehoord in ieder geval.
[quote=arie549]ja, volgens mij mag je daar rommelen wat je wilt als de auto de oldtimer status heeft bereikt. heb het vaker gehoord in ieder geval.[/quote]
Neenee het ligt er juist aan op welk keuringsstation dat je komt en als oldtimer ben je wel aan bepaalde regels gebonden,er zijn vele beperkingen!
16 jaar
dus toch maar omkeuren? en op zeker gaan? of laat de belgische wetgeving dit soort ombouwen helemaal niet toe? dan kan de auteur beter een kant en klare gti cabrio kopen die ook als GTI of GLI op kenteken staat.
hier is het grootste probleem dat de verzekeringsmaatschappij waar de wagen verzekerd is aan de broek trekt als er zomaar 45% meer vermogen is; duidelijk herkenbaar aan een totaal andere motor.....
Ze verzekeren hem doodleuk op kentekengegevens; en als er stront aan de knikker is zeggen ze ook weer doodleuk: "nee, dit is niet de wagen die we in verzekering hebben genomen; die had maar 63 pk in plaats van 112" Dan sta je in je hemd en ga je opdraaien voor alle schade, kosten, froude, boete en eventueel proces.
Lijkt me dat dat in belgie niet veel anders gaat...... Ofwel info eens bij een verzekeraar.
[quote=arie549]dus toch maar omkeuren? en op zeker gaan? of laat de belgische wetgeving dit soort ombouwen helemaal niet toe? dan kan de auteur beter een kant en klare gti cabrio kopen die ook als GTI of GLI op kenteken staat.[/quote]
De wetgeving laat hier alles toe als de construkteur het goedkeurd en een begeleidend bewijs voorziet dat bij de wagen moet zijn voor de kontrole!
16 jaar
[quote=Roger10][quote=arie549]dus toch maar omkeuren? en op zeker gaan? of laat de belgische wetgeving dit soort ombouwen helemaal niet toe? dan kan de auteur beter een kant en klare gti cabrio kopen die ook als GTI of GLI op kenteken staat.[/quote]
De wetgeving laat hier alles toe als de construkteur het goedkeurd en een begeleidend bewijs voorziet dat bij de wagen moet zijn voor de kontrole![/quote]
en de constructeur is vertegenwoordigt door de importeur?? succes bij d'Ieteren....
[quote=audia4][quote=Roger10][quote=arie549]dus toch maar omkeuren? en op zeker gaan? of laat de belgische wetgeving dit soort ombouwen helemaal niet toe? dan kan de auteur beter een kant en klare gti cabrio kopen die ook als GTI of GLI op kenteken staat.[/quote]
De wetgeving laat hier alles toe als de construkteur het goedkeurd en een begeleidend bewijs voorziet dat bij de wagen moet zijn voor de kontrole![/quote]
en de constructeur is vertegenwoordigt door de importeur?? succes bij d'Ieteren....[/quote]
Da lukt nooit dat weet ik ook wel,bij mercedes gaat wel veel!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar