Gisteravond een bruiloft gehad in Oudleusen.Ben daar gisteravond vertrokken,auto start
normaal ,alles doet het verder.Maar ik moest mijn schoonouders afzetten in Neede.Auto even
stop gezet.Wil hem 5 minuten later weer starten,gaf helemaal geen kick,startmotor helemaal
niet thuis,geen enkel geluid,dus geen spanning,ook het dimlicht doet het niet meer,Verder doet
alles wel,ook de achterverlichting doet het gewoon.
Ik zat zelf te denken het contactslot of misschien het X-ontlastralais of misschien wel allebei.
Wie weet wat wat er met mijn Golf 2 aan de hand is.
En is zo,n contactslotschalaar een beetje redelijk te vervangen cq repareren.
Ik hoor het graag van jullie.
Alvast bedankt.
vrgr
Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is niet gewoon je accu overleden?.
Je zal de eerste niet zijn waar plotseling kortsluiting in de accu optreed.
[quote=klavers]Gisteravond een bruiloft gehad in Oudleusen.Ben daar gisteravond vertrokken,auto start
normaal ,alles doet het verder.Maar ik moest mijn schoonouders afzetten in Neede.Auto even
stop gezet.Wil hem 5 minuten later weer starten,gaf helemaal geen kick,startmotor helemaal
niet thuis,geen enkel geluid,dus geen spanning,ook het dimlicht doet het niet meer,Verder doet
alles wel,ook de achterverlichting doet het gewoon.
Ik zat zelf te denken het contactslot of misschien het X-ontlastralais of misschien wel allebei.
Wie weet wat wat er met mijn Golf 2 aan de hand is.
En is zo,n contactslotschalaar een beetje redelijk te vervangen cq repareren.
Ik hoor het graag van jullie.
Alvast bedankt.
vrgr
Henk[/quote]
Je zit goed, typisch gevalletje van contactslotschakelaar. Even zoeken op deze site, er is al 10x een werkwijze voor demontage gepost.
succes
Hallo Harry,
Ik ben aan het zoeken geweest op deze site,maar kan nergens een bruikbare handleiding vinden
om deze contactslotschakelaar te demonteren.Ben verder ook al aan het zoeken geweest op
internet maar kan nergens wat bruikbaars vinden.Heb ook diverse vraagbaken van de Golf2
doorgelezen,maar allemaal heel sumier en onvolledig.
Heb op de dikke rode draad van de accu naar contact schakelaar wel spanning 12,6 Volt.Dus neem ik
aan dat deze schakelaar de boosdoener is.
Alleen,hoe krijg ik dat ding er af.Schroefje waarmee de schakelaar in het contactslothuis vast zit,zit aan
de bovenkant,lekker handig.
Dus mijn vraag is,hoe krijg ik het contactslot huis van de stuukolom af.
Stuur en schakelaars voor richting en ruitenwissers heb ik allemaal al uitgebouwd,maar dan verder?
Wie kan mij dit duidelijk uitleggen.
Alvast bedankt allemaal.
vrgr
Henk
16 jaar
ok, gaan we nog eens :-)
stuur er af, (onder toeterknop of middengedeelte zit een moer) plastik rond de schakelaars demonteren (parkers aan onderzijde)
Schakelaars richting en ruitenwis zijn dan te demonteren.
dan heb je bij sommige types een ring om de stuuras zitten, die moet je er even met een poelitrekker afhalen. Indien de as is aangeslagen met roest deze eerst even schoonschuren met fijn schuurlinnen.
daarna kan het hele aluminium huis van het contactslot er af. zit of met een inbusbout of breekbout vast. de laatste zul je er met een beitel uit moeten hakken.
Let op sleutel er in; en eerst op contact zetten en dan terug. Anders krijg je enorme ruzie met het stuurslotgedeelte van het contactslot.
Dan zie je van de achterzijde het witte kunstof contactblokje al zitten, zit met een heel klein sterschroefje vast. schroefje er uit, blokje er uit, nieuw blokje er in, en het hele handeltje in omgekeerde volgorde monteren.
Rekord startblokje wisselen met de juiste gereedschappen in de aanslag ligt op 10 minuten.....
succes
Hoi Harry,
Mooi, hier kan ik denk ik mee vooruit.
Ga maandagavond het eens proberen.De mijne is een oude type,dus met de stalen ring.
Het startblokje wisselen lijkt mee inderdaad een fluitje van een cent,dat zal geen moeilijkheden
opleveren.
Ik houd jullie op de hoogte.
vrgr
Henk
16 jaar
Oh Ja Harry,
Bedankt nog voor je duidelijke uitleg.
vrgr
Henk
16 jaar
[quote=klavers]Hoi Harry,
Mooi, hier kan ik denk ik mee vooruit.
Ga maandagavond het eens proberen.De mijne is een oude type,dus met de stalen ring.
Het startblokje wisselen lijkt mee inderdaad een fluitje van een cent,dat zal geen moeilijkheden
opleveren.
Ik houd jullie op de hoogte.
vrgr
Henk[/quote]
die stalen ring moet er dus af.... poelitrekker doet wonderen.
Voor het monteren die ring ffe op de kachel leggen, lekker warm gaat hij er zo overheen. Niet rammen gaan, vinden de lagers van de stuuras niet leuk.
Je kunt ook zo even de nieuwe contactschakelaar op de stekker aansluiten die je van de oude schakelaar afhaalt.
Dan kun je met een schroevendraaier proberen of de nieuwe schakelaar wel werkt.
LET OP: niet zo gaan rijden, je moet namelijk niet vergeten de sleutel in het contactslot om te draaien om het stuurslot buiten werking te stellen!
@audia4: weet je zeker dat de er een breekbout los moet? Ik heb dat niet hoeven doen bij een Polo uit 1993, die exact hetzelfde contactslothuis heeft.
16 jaar
[quote=Denman]Je kunt ook zo even de nieuwe contactschakelaar op de stekker aansluiten die je van de oude schakelaar afhaalt.
Dan kun je met een schroevendraaier proberen of de nieuwe schakelaar wel werkt.
LET OP: niet zo gaan rijden, je moet namelijk niet vergeten de sleutel in het contactslot om te draaien om het stuurslot buiten werking te stellen!
@audia4: weet je zeker dat de er een breekbout los moet? Ik heb dat niet hoeven doen bij een Polo uit 1993, die exact hetzelfde contactslothuis heeft.[/quote]
af fabriek zit er een breekbout (in een hoop gevallen, niet conseqent), nou leeft het gemiddelde contactblokje zo'n jaar of 6; goede kans dat jouwes dus al eens los is geweest en er een inbus gemonteerd is.... (de vervangingsbout van de dealer is ook een inbus, die breekbouten zijn een crime)
Hallo beste mensen,
Ben vanavond bezig geweest om het stuurslothuis van de stuuras te krijgen,nou dat was een
eitje.
Heb op diverse ook duitse forums gelezen dat dit een vreselijke klus is.Met name de stalen ring
van de stuuras krijgen zou een ramp zijn.
Nou ik had de ring er in 10 minuten af.
Heb het volgende gedaan:
Ten eerste: Caxonknop verwijderen.
Ten tweede: Moer stuur losdraaien,stuur verwijderen.
Ten derde: 3 schroefjes verwijderen van combischakeraars RAW en RW.Vervolgens 3 stekkers
er af trekken.Nu kun je de schakelaar verwijderen.
Ten vierde: Van het oude type stuuras (1983) de stalen ring er af halen,hierbij heb je echt geen
poelietrekker nodig.Moer weer op de as draaien zodat je de veer niet tegen je kop krijgt.
Vervolgens tussen veer en stalen ring een schroevendraaier steken en dan voorzichtig een beetje
wrikken,dan met een goeie waterpomptang of punttang de ring een beetje vervormen,deze breekt
dan zo en de veer springt weg,maar deze komt niet ver want de moer zit immers nog op de stuuras.
Ten vijfde: Inbusklembout verwijderen (bij dit type geen breekbouten voor stuurslothuis).
Ten zesde : Sleutel in slot en vervolgens van het stuurslot af draaien en het stuurslothuis kun je zo
van de stuuras schuiven,geen enkel probleem.
Ten zevende: En daar ging het om,contactblokje achter van het slothuis halen (klein schroefje).
Contactblokje is inderdaad stuk.
Morgen een nieuw contactblokje +nieuwe stalen ring(deze ring altijd vernieuwen) bestellen bij
de VW-dealer.
Monteren zal denk ik weinig problemen opleveren lijkt me.
Iedereen bedankt voor jullie bijdragen.
vrgr
Henk
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar