Dag mensen,
Mijn Golf 1 begint steeds slechter te starten.
Dit komt met name voor wanneer deze koud is. Ik moet soms de sleutel wel 20 seconden om blijven draaien voordat hij start.
De andere keer (laatste tijd steeds minder), heb ik hem maar 1 sec. omgedraaid en hij springt al aan.
Als de motor eenmaal warm is, gaat het wel iets beter maar duurt het soms ook nog ruim langer dan zou moeten.
Feiten:
-Accu goed, dynamo nieuw
-Jetronic maakt nog geluid en 'spint' nog zeer goed (hoorbaar)
-Aansluitingen goed
-Startmotor draait als een dolle rond
Nu heb ik al een aantal dingen in gedachten; warmdraairegelaar, drukaccumulator, brandstofpomp, verdeelkap+rotor, ontstekingssysteem.
Uiteraard wil ik dit niet allemaal gaan vervangen.
Wie kan mij hier beter advies in geven en wellicht de oplossing van het probleem aandragen?
B.v.d.
Geplaatst door Christianvanloon (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden
injectors niet lek, dan druppelt de cilinder vol met benzine!
CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden
trek de koudstart injector eens los en kijk of dat verbetring geeft
als de temp sensor defect is kan dit warm en koud de oorzaak zijn
Christianvanloon (0), 15 jaar geleden
Koudestart injector is neem ik aan de warmdraairegelaar op de voorzijde van het blok?Daar lopen 2 injectieleidingen heen.
Die heb ik al besteld, om eens te vervangen.
Welke tempsensor bedoelen jullie, en waar zit die?
audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden
kodestartinjector zit aan zijkant inlaatbocht, er loopt een brandstofleiding van de midden van de spin naar toe.
demonteren, in een jampot hangen.
Spuit bij de volgende voorwaarde:
* startmotor moet draaien
* koelwater kouder dan 25 graden
* niet langer dan 10 seconden aaneengesloten.
doet ie een van bovenstaande niet; weerstand chekcen van de solenoid. Istie oneindig dan is ie overleden.
Bedrading doormeten; koperen temperatuursonde uitbouwen en checken op werking.