auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Ombouwen 1600 naar 1800 GTI 8v

Bouwjaar: 1987

Wie kan mij helpen,
Ik heb een GTI blok motor code PF met DIGIFANT ingebouwd compleet met kabelboom maar niet met zekeringskast
Nu is het probleem dat ik vanaf de bobine geen ontstekings vonk krijg ,wat ben ik vergeten of wat heb ik fout gedaan

Geplaatst door

dupl-u-34370-5dd14a8497b02+go (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ger

ben je inmiddels al wat opgeschoten ermee ?

stefan84 0

18 jaar

Ger

ik heb zelf een kabelboom moeten maken voor een 16v KR en er lag standaard een 8v GTI in ook een 1800 in een golf 2

heb je trouwens wel een benzine pomp gemonteerd onder de auto ?want een 1600 heeft dat als het goed is niet,aan de hand van het type..en een 1800 gti heeft er ene onder het rechter achterwiel zitten.

wat heb je al gecontroleerd ?is de bobine defect?zo nee,staat er dan wel 12V op?zo ja,staat er spanning op de ontsteking?zo nee,eerst controleren op eventuele kabelbreuk,of wat veel voorkoomt,een slechte massa of massakabel vergeten aan te sluiten,zo ja,is de onsteking wel in orde,net zoals de verdeelkap e.d. ?

ga dit even stap voor stap na.

kom je er nog niet uit,kijk dan even hier op deze site,is alles te vinden en anders kijk ik zelf nog wel even voor wat aansluitschema's

http://www.volkswagen.msk.ru/

Succes ermee.

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Hoi Stefan,
Ik heb de brandstof pomp plus leidingen overgezet, en ik heb wel spanning op de bobine, waar zou ik die massa kabel aan moeten verbinden, ik heb de middelste hoogspannings kabel uit de verdeelkap getrokken en aan de massa gelegd en krijg geen vonk

ger

je moet hem ietsje van de massa afhouden!
de massa vind je op de versnellingsbak en een punt bij de inlaat..ook zie je naast de zekeringkast een verdeelblok zitten met een aantal massakabels,kan zijn dat hier ene per ongeluk los is gekomen,

meet je ook spanning op de onsteking als de auto op contact staat >? anders verdenk ik toch een defecte bobine..

stefan84 0

18 jaar

stomme vraag !!!
klopt de distrubutie afstelling wel ???

suc 6

vraagje 0

18 jaar

Hoi Herman ,
Stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden echter wel.
Dit blok is uit een lopende auto gekomen, aan de distributie is niets gedaan !!!!!!!

Hoi Stefan,
Bedankt in iedergeval voor je tips maar ik ben er nog niet aan toe gekomen , maar ik hou je op de hoogte
Gr. Ger

Stefan,
Zou het kunnen zijn , dat de z.g. computer geen voeding heeft, zoals ik eerder heb aangegeven heb ik de zekeringskast niet overgezet(die past n.l. niet) dus ik mis waarschijnlijk een stukje kabelboom .
Wat is jou gedachtte hierover.

ger

ik had laatst last van een zekering van de benzinepomp die geen goed contact maakte,dit in de zekeringkast!nu waren die contacten als het ware weg gebrand..had nog 2 zekeringkasten liggen,ene van een 1,6 carburateur en ene van een 1800 16v..deze werkten allebei!

maar meet je wel spanning op de ontsteking ?zo ja,zou misschien je bobine defect kunnen zijn!meet je daar ook niks..zou het best eens aan de voeding kunnen liggen!maar misschien dat je dat dan even professories kan maken om te testen!

heb je trouwens hier al eens op gekeken,

www.volkswagen.msk.ru

is overigens een heel handige site waar je alles vind!

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Stefan ,
Ik heb schema's bij de vw dealer gehaald (z.g. waterval schema's) die zijn erg duidelijk.
Die site waar jij het over hebt vindt ik niet erg makkelijk.
Gr. Ger.

Ger,

op deze site is het inderdaad moeilijk om er enigzins wijs uit te komen maar er staat wel alles op..

maar nu je de schema's hebt is het niet meer nodig..

ik wacht af..

Gr Stefan

stefan84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.