Volkswagen Golf: Waar zit de stekker voor het uitlezen van de auto?

Bouwjaar: 1991

Ik heb een Golf 2 1,3 uit 1991, de golf heb ik zaterdag weggebracht om te laten uitlezen, maar de stekker kunnen ze niet vinden.
Weet iemand waar deze zit?

M.v.g. Dennis

dennis2076

Geplaatst door dennis2076 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

blazen (0), 18 jaar geleden

volgens mij zit er geen in golf 2.

Audifreak763 (0) PRO, 18 jaar geleden

Kun je wellicht uitlezen met de ouderwetse knippercode.

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

Onder de motorkap; hangt te hoogte van de cilindekop (bakkant) een loze stekker(ik meende met een gele draad). Deze aansluiten , plus en min aansluiten op de testkast(orginele VAG kast), motor laten lopen en knippercode uitlezen.
Dit geld overigens niet voor alle types motoren, sommige hebben geen knippercode.

Benny1078 (0) PRO, 18 jaar geleden

Jullie hebben het hier over een nz motor en deze kun je niet uitlezen

stefan84 (0), 18 jaar geleden

Dennis

wat is je probleem eigenlijk met je auto ?

vreemd dat de garage/dealer niet of wel weet of jou auto is uit te lezen..

stefan84 (0), 18 jaar geleden

Dennis

wat is je probleem eigenlijk met je auto ?

vreemd dat de garage/dealer niet of wel weet of jou auto is uit te lezen..

dennis2076 (0), 18 jaar geleden

Ik heb van het weekend een vraagbaak binnen gekregen.
Het uitlezen van de Golf 2 gaat inderdaad via een knippercode
(beetje jammer dat de garage dit niet wist, terwijl juist zij vaak aan audi en vw sleutelen, het was geen dealer).

Voordat ik de vraagbaak had, heb ik de koelsensoren (voelers) vervangen door twee nieuwe (sloop), dit was een klusje van niks.
(er komt nauwelijks koelwater uit en met terugplaatsen zal de luchtbel met één keer starten verdwenen zijn)

Nu loopt de motor als een zonnetje, hij doet niet meer raar met zijn stationair-toeren (hoog/laag) en valt niet meer af door ondertoeren, ook met het rijden voornamelijk in z'n twee en drie sputtert hij niet meer.

Je kan beide voelers ohms doormeten plusminus 1 of 2 kilo-ohm (deze waarde bij kamertemperatuur), dan zijn ze in orde.
De defecte zat in de mega-ohm.
De temp.voelers uiteraard bij een koude motor verwisselen natuurlijk!! (i.v.m. drukopbouw).

Ik hoop dat iemand nog wat aan deze informatie heeft, want die garages kosten veel geld en je probleem verhelpen ho maar!

Succes, Dennis

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.