auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Ombouwen van trommelremmen naar schijfremmen (achteras)

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6 16V

Hallo mensen.

Ik ben bezig een polo3 te restaureren en waar mogelijk te verbouwen/verbeteren.

Het remsysteem wil ik graag iets verbeteren, voor zijn geventileerde G40 remmen op gekomen.
Achter wilde ik graag van trommelremmen naar schijfremmen van een golf2 gti, het past er zo op want dat heb ik al geprobeerd.

Maar nu de vraag: heeft een golf2 gti een andersoort hoofdremcilinder? Is er een andere remdruk verdeling bij een golf met schijven achter ten opzichte van een golf met trommelrem???
Of kan ik de oude hoofdremcilinder gewoon gebruiken???

Ik kan verder niks bijzonders ondekken aan het remsysteem, maar misschien kan iemand mij er meer over vertellen.
Of heeft iemand eens eerder z'n remverbouwing gedaan.
De schijven komen er hoe dan ook erop, maar het moet wel naar behoren werken.

Met vriendelijke groet Rick

Geplaatst door

BEEMERRICK (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heeft deze auto wel een type goedkeuring voor een 1.6 16V 6n GTI ? zo nee kun je ook langs de RDW...

meschien offtopic maar ook iets om in de gaten te houden...

MEER dan 40% vermogenstoename??

DAN langs de RDW.....

MEER wil ik er niet over kwijt. Wordt het weer gummen...

Santa 0

16 jaar

[quote=Santa]MEER dan 40% vermogenstoename??

DAN langs de RDW.....

MEER wil ik er niet over kwijt. Wordt het weer gummen...[/quote]

BEEMERRICK 0

16 jaar

[quote=Santa]MEER dan 40% vermogenstoename??

DAN langs de RDW.....

MEER wil ik er niet over kwijt. Wordt het weer gummen...[/quote]
Precies. Daarom: veel succes!

Santa 0

16 jaar

Bedankt voor de waarschuwing dat ik langs de RDW moet, maar dat wist ik wel.
Ik weet wel dat de meesten terugschrikken van motoren ombouw, daarom doe ik juist goede zaken, als er iemand een vr6 in een golf2 wil of een bmw e30 met een m5 motor wil.
RDW keuring?? geen probleem.
De auto's die ik doe hebben al schijven rondom, dus daar heb ik geen problemen mee.

Ik weet alleen dus ff niet of ik wel of niet een hoofdremcilinder moet vervangen als ik van trommels naar schijven ga, want dat heb ik nog nooit hoeven te verbouwen, maar nu dus wel.

BEEMERRICK 0

16 jaar

Kijk, door iets meer te vermelden krijgen wij al weer een andere kijk op de zaken die jou bezighouden.

D'r wordt ZOOOOOVEEEEEL afgeklooit.......

Santa 0

16 jaar

Ok sorry mensen, het kwam bij mij over dat het niet serieus was, terwijl ik een ''hoop'' ik simpele vraag stelde over remmen, maar ik ben niet iemand die wat af klooit, ik doe soms iets wat gewaagde verbouwingen.
Het grappige is dat ik een remsysteem verandering nog nooit gedaan heb.

Ok de RDW is ook niet erg makkelijk nee, maar ik weet dat er in Duitsland ook veel verbouwd wordt en goedkeuring krijgen, dus als ik het hier er niet door krijg ga ik wel naar de TUV. Ik denk niet dat het problemen zal opleveren, zeker niet nu ik ook de remmen dus aanpak.

Maare, er wordt idd veel geklooit ja.

BEEMERRICK 0

16 jaar

Ik zou voor de achteras een compleet systeem overzetten, dus alles wat bijelkaar hoort op een gti, probleem is niet zozeer dat je niet voldoende remkracht hebt op het eind, daar zorgen de voorschijven wel voor. Waar je voor moet waken, is dat de achteras niet OVERberemd kan worden. Trommels zijn wat dat betreft minder effectief en doseerbaar dan schijven, dus zal er licht een andere hoofdremcilinder en drukregelaar toegepast worden. Door alles van 1 systeem te gebruiken voorkom je dat straks de achterkant je voorbij komt.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

He Marcel

Ik hoorde eerder verschillende meningen van div. mensen maar die wisten het ook niet zeker.
Het lijkt mij ook idd het beste om dan het hele systeem te gebruiken.
Ik heb een komplete achteras van de gti maar de rest zat er namelijk niet bij.
Aangezien die gti's niet veel meer op de sloop liggen wilde ik weten wat ik wel of niet nodig hebt omdat ik de rest nieuw moet aanschaffen.
Maar nu weet ik wat me te doen staat.

Bedankt Marcel

BEEMERRICK 0

16 jaar

Afhankelijk van welke uitvoering je als basis hebt genomen heb je kans dat er al een remkrachtregelaar voor de achteras aanwezig is.
Deze zit dan voor het achterwiel aan de bestuurderskant en is met een (verstelbare) veer aan de achteras verbonden.

Of schijfremmen op de achteras bij een Polo nu zoveel gaan uitmaken is de vraag.
Overigens verschilt de remmerij bij een G40 op meer punten dan alleen andere klauwen en schijven.

Kijk ook eens op www.polo86c.nl , daar zijn meer mensen met een 1.6 16v ombouw.

Denman 0

16 jaar

Hoofdremcilinder van de GTI 16V met motorcodes:
KR/PL/9A/PG(G60 8V). hebben een hoofdremcilinder met de afmetingen: 22.2x16x18

Hoofdremcilinders van de niet GTI's
HZ/NZ/2G/PN/RF/EZ, hebben een hoofdremcilinder met de afmetingen 20.64x16x14

Voor zover ik kan zien op 3tka, is er maar 1 type remkrachtverdeler leverbaar (lastafhankelijk staat er tussen haakjes)

Speedrazor 0

16 jaar

[quote=Denman]Afhankelijk van welke uitvoering je als basis hebt genomen heb je kans dat er al een remkrachtregelaar voor de achteras aanwezig is.
Deze zit dan voor het achterwiel aan de bestuurderskant en is met een (verstelbare) veer aan de achteras verbonden.

Of schijfremmen op de achteras bij een Polo nu zoveel gaan uitmaken is de vraag.
Overigens verschilt de remmerij bij een G40 op meer punten dan alleen andere klauwen en schijven.

Kijk ook eens op www.polo86c.nl , daar zijn meer mensen met een 1.6 16v ombouw.[/quote]
Dat klopt dat er z'n remkrachtregelaar daar zit, teminste van de G40 die ik gesloopt heb.
Ik heb een steilheck uitvoering, en die omgebouwd, maar zal ik die remkrachtregelaar er op zetten voor de remschijven die erop komen??

Ik ga zeker even op die site kijken.
Bedank voor je reactie.

BEEMERRICK 0

16 jaar

[quote=Speedrazor]Hoofdremcilinder van de GTI 16V met motorcodes:
KR/PL/9A/PG(G60 8V). hebben een hoofdremcilinder met de afmetingen: 22.2x16x18

Hoofdremcilinders van de niet GTI's
HZ/NZ/2G/PN/RF/EZ, hebben een hoofdremcilinder met de afmetingen 20.64x16x14

Voor zover ik kan zien op 3tka, is er maar 1 type remkrachtverdeler leverbaar (lastafhankelijk staat er tussen haakjes)[/quote]
Kijk dat wist ik dus niet, maar ben blij dat er mensen zijn die het wel weten.
Zijn die afmetingen lengte, hoogte, breedte??? of heeft dat met de binnendiameter te maken???

BEEMERRICK 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.