auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Onbalans bij stationair lopen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 vr6 automaat

Al een tijdje heb ik last van een lichte onbalans in de motor bij het stationair lopen.

Als ik met mijn hand op het motorblok voel komt het aan de kant van de bestuurder vandaan (bovenkant blok).

Het is net of een cilinder wat minder meedoet dan de rest. Ik heb de auto uitgelezen maar er zijn geen meldingen.

Het olie verbruik is zeker voor een vr6 erg netjes (0,45l per 15.000 km). Ik heb al een injector schoonmaakmiddel toegevoegt maar dit had geen effect (een olie spoeling evenmin). Lmm is al eens eerder vervangen en de dis bobine, bougies en bougiekabels ook al eens.

Als ik de oliedop bij een draaiende motor eraf haal merk ik geen verschil (schijnt een truukje te wezen om compressie verlies op te merken). 40.000 km geleden was de compressie trouwens in orde.

Bij de garage heb ik bij een onderhoudsbeurt gevraagt hier extra op te letten. Maar ze deden het af af is onbalans in de motor daar kan je niets aan doen.

Wie weet raad? De motor loopt voor de rest erg netjes stationair en trekt als een lier (geen vermogen verlies).

Geplaatst door

evdbeek (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Erwin Stationiar Willen Ze Allemaal Een Beetje Trillen Je Zegt Zelf Dat Je De Compressie Goed Was En Bje Bougies En Zo Ook ; Als Hij Goed Rijdt Zou Ik Me Er Niet Meer Druk Om Maken.

Groetjes Jan.

jan T 160
badge vip badge

17 jaar

Je voelt het ook in de auto. Als ik rijd is het weg en bij een warme motor is het bijna helemaal niet meer voelbaar.

Het is binnen in de auto voelbaar en ik stoor me er aan het voelt niet prettig.

evdbeek 0

17 jaar

nou erwin ik zou er niks aan doen want de andere optie is zomaar het een en ander tevervangen en kijken of het helpt.
dan denk eerst aan controleren van alle vacuumslangen en aansluitingen op valse lucht.
daarna nog eens compressie meting.
dan de timing van de distrubutie ketting controleren of die nog goed staat daar mee kun je zien af die uitgerekt is en of die vervangen moet worden een enkele keer komt dat voor.

groetjes jan.

jan T 160
badge vip badge

17 jaar

Er is 40.000 km geleden een ketting revisie uitgevoerd. En een vacuumslang is al eens vervangen niet zolang geleden (zag ik op een rekening).

Misschien dat ik toch nog maar eens een compressie test laat uitvoeren. Maar stel dat ik op een cilinder minder compressie heb. Betekent dit dan een blok revisie of zijn er dan ook mildere methodes? Zeker omdat het olie verbruik verwaarloosbaar is lijkt het me niet dat het hier om een versleten blok gaat.

Maargoed misschien ben ik ook een grote pietleut. Het is natuurlijk wel een auto van 10 jaar oud.

evdbeek 0

17 jaar

erwin het hangt er van af hoeveel verschil er tussen de cilinders zit maar ik zou zeker niet te gauw aan revice denken hoor net wat je zegt van hij is 10 jaar oud.
trouwens er kan natuurliojk altijd een slangentje stuk gaan dus het kan geen kwaad deze tecontroleren.

groetjes jan.

jan T 160
badge vip badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.