De motor start goed en loopt goed.
Rookt zwart bij doortrekken.
Plotseling gaat de motor wit met zwart roken en gaat slecht lopen ( 3 CYL ).
Bij stationair draaien dreigt de motor af te slaan.
Even plotseling herstelt dit weer blijft even goed en herhaald zich.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verstuivers controleren en dan gelijktijdig effe compressie meten, denk dat er een verstuiver blijft hangen.
Ga ervanuit dat de motor geen koelwater kwijtraakt.
Hallo, mogelijk dat de centrale bout van het krukas tandwiel los zit. Is er verschil merkbaar als je de koudstart versteller uittrekt bij slecht lopende motor ??
Groet Jan227
J N.
Klopt verlies geen koelwater.
Ga uw advies volgen.
En laat nog horen.
15 jaar
Jan227
Jan ik ga controleren of de bout van de krukas loszit.
Of er verschil is met de koudstart versteller, weet ik niet daar ik het nog niet geprobeert heb.
Ik ga het doen en laat nog horen.
15 jaar
Jan heeft gelijk, krukas bout loopt wel eens los maar dit probleem was voornamelijk bij de 1900 diesels 1991-1997.
Maar je kan inderdaad nog even de distr. timing controleren.
Aan Jan En Jn Professionals.
Probleem Van Mijn Vw T3 Is Niet Opgelost.
Verstuivers 99 Procent
Krukas Poelie Zit Goed Vast.
Geen Olie Verlies.
Geen Koelwater Verlies.
Compressie: 15=13=12=17.
Vraag: Ik Kan Motor Kopen Cs Motor Van T3 , Staat Niet Bij Hoeveel Cyl. Inhoud, Past Dat?
Kan Bij 116000 Km De Koppakking Aan Buitenzijde Lek Raken?
Kunnen Jullie Mij Uit De Droom Helpen.
Alvast Bedankt.
14 jaar
Passen zal het wel doen, al dan niet met een kleine aanpassing links of rechts.
Het verschil qua compressie onderling is wel wat aan de grote kant..
Repareren is ook een optie, als hij met een scheutje olie in de cilinder een hogere compressie waarde geeft, kan het betekenen dat de zuiger/olieschraapveren versleten zijn, blijft de druk gelijk, kan het ook in de kop zitten.
Is de compressie gemeten bij koude of warme motor ?
Gr Stefan
14 jaar
Stefan.
Bedankt Voor Je Reactie.
Compressie Is Gemeten Bij Koude Motor.
Er Zijn Ook Geruchten Dat Het Aan De Brandstof Inspuitpomp Zou Liggen.
Ik Ga Proberen Wat Je Zegd, Met Een Beetje Olie Op De Zuigers.
Het Kan Enige Dagen Duren, Daar Ik De Compressiemeter Moet Lenen En Die Is Niet Altijd Beschikbaar.
Ik Hou Je Op De Hoogte.
Alvast Bedankt.
Groeten: Karel.
14 jaar
Geen probleem karel,
Hou ons even op de hoogte, ik ben bang dat de compressie bij warme motor nog lager zal uitvallen, je kan hem eerst nog eens normaal meten bij bedrijfs warme motor, noteer de waarden en giet dan een scheutje olie in de cilinder en meet opnieuw, herhaal de test bij iedere cilinder.
Het roken zou eventueel aan de pomp kunnen liggen, het kunnen meerdere oorzaken hebben, maar dat zou niet verklaren dat de compressie wat aan de lage kant is.
Gr Stefan
14 jaar
[b]karel66
Particulier
Geregistreerd: 23 maart 2009[/b]
Stefan 84
Ik Wilde Je Even Laten Weten, Dat Er Wel Iets Verbetering In De Compressie Verhouding Komt Tijdens Het Meten Met Wat Olie Op De Zuiger.
Ik Heb Het Karwei Op Een Laag Pitje Gezet.
Ik Ga Binnenkort De Motor Demonteren En Kijken Of Een Revisie Evt. Lonend Is.
Bedankt Voor Je Hulp En Laat T.z.t. Horen Hoe Het Verlopen Is.
Groeten: Karel66
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar