close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: onregelmatig lopen en foutmelding

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

hallo,
nog eens een vraagje over onze amerikaanse import GOLF.
de motor loopt onregelmatig (niet heel erg slecht), en hij komt vermogen tekort.het check enginelampje brandt en er zit een foutcode in G40 en er zou iets met de nokkenas-sensor niet goed zijn.echter volgens de garage zit er zo'n sensor helemaal niet op.ze weten er geen raad mee.
de motorcode is ABA.
iemand hier een idee wat G40 betekent en/of waar we het probleem moeten zoeken?

heel erg bedankt alvast

groeten
derk
vorden

Geplaatst door

derkmans (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is de volledige foutcode?
Kijk anders maar eens hier: http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Audidriver73 75
badge

16 jaar

G40 is de hall-gever in stroomverdeler,deze storing is normaal als de motor uit staat,als hij loopt,dan moet deze storing weg zijn.

ricky 10
badge

16 jaar

aan zowel audidriver als ricky,
bedankt voor jullie reactie; ik zal morgen aan de garage vragen wat de precieze foutmelding is.
de gerritspeeksite snap ik niet veel van.
en ricky, kun je iets specifieker zijn met de hallgever?welk onderdeel bedoel je daar pecies mee?ik knusel wel veel aan auto's, maar weet lang niet altijd de namen vd onderdelen.

groeten
derk

derkmans 0

16 jaar

[quote=derkmans]aan zowel audidriver als ricky,
bedankt voor jullie reactie; ik zal morgen aan de garage vragen wat de precieze foutmelding is.
de gerritspeeksite snap ik niet veel van.
en ricky, kun je iets specifieker zijn met de hallgever?welk onderdeel bedoel je daar pecies mee?ik knusel wel veel aan auto's, maar weet lang niet altijd de namen vd onderdelen.

groeten
derk[/quote]
Dat is een sensor die in de stroomverdeler zit net onder de verdeelkap,die bepaald het moment van vonken.

ricky 10
badge

16 jaar

hai ricky,
weer bedankt voor de snelle respons.
heb net met de garage gebeld; ze weten de foutmelding niet precies meer aangezien ze die niet opgeschreven hebben, maar volgens hen is G40 alleen een algemene storingscode die alleen duidt op een storing in 't ontstekingssysteem, maar niets specifiek welk onderdeel het veroorzaakt.
de verdere foutmelding was iets van: nokkenasstandsensor niet.........?
kun je ( of natuurlijk iemand anders) hier nog iets over zeggen??

groeten
derk

derkmans 0

16 jaar

Als je twijfelt lees dan de foutcodes opnieuw uit bij draaiende motor.

G40 is de beschrijvingtekst van Nokkenasstandsensor (geen signaal)


Groet Tiguan.

Tiguan 0
badge

16 jaar

dank je
alleen heeft volgens de garage deze auto geen nokkenassensor.
het is een vw/skodagarage.
hebben die 't mis en zit er wel ééntje in?zoja, heeft iemand een idee waar die moet zitten??

groet
derk

derkmans 0

16 jaar

[quote=derkmans]dank je
alleen heeft volgens de garage deze auto geen nokkenassensor.
het is een vw/skodagarage.
hebben die 't mis en zit er wel ééntje in?zoja, heeft iemand een idee waar die moet zitten??

groet
derk[/quote]
Die sensor in de stroomverdeler (hall-gever) wordt op de ene testkast als nokkenassensor omschreven en op de originele testkast als hall-gever.
Dit komt omdat deze sensor precies hetzelfde doet als een nokkenassensor,alleen zit die bij de ene motor in de stroomverdeler en bij de andere motor boven/naast/aan de nokkenas.(draaisnelheid nokkenas en verdeler is gelijk).
Gewoon bij jou uitlezen met draaiende motor en is er dan geen storing aanwezig,dan is er niets aan de hand.

ricky 10
badge

16 jaar

heel erg bedankt voor deze info
de garage kon de sensor niet vinden, maar ze zochten in de buurt vd nokkenas.
het lijkt er dus op dat als deze sensor de boosdoener is deze vernieuwd moet worden.
enig idee of dat(voor jou wel) zelf te doen is of dat eventueel een sloopstroomverdeler een logischer optie is?
groeten
derk

derkmans 0

16 jaar

[quote=derkmans]heel erg bedankt voor deze info
de garage kon de sensor niet vinden, maar ze zochten in de buurt vd nokkenas.
het lijkt er dus op dat als deze sensor de boosdoener is deze vernieuwd moet worden.
enig idee of dat(voor jou wel) zelf te doen is of dat eventueel een sloopstroomverdeler een logischer optie is?
groeten
derk[/quote]
Maar heb je nou al gecontroleerd of de storing WEG is als de motor STATIONAIR DRAAID?

ricky 10
badge

16 jaar

nee, heb ik nog niet; ik kan dat niet zelf, maar moet naar de garage.
volgens mij hebben ze gezegd dat de G40 erin bleef zitten, maar ik laat dat natuurlijk eerst nog checkken.
zal vlgnd week worden, deze week was vrij hectisch
in elk geval heel erg bedankt zover.

groeten
derk

derkmans 0

16 jaar

de G40 in deze is de hallgever; dit is in dit geval een halfgeleider(transistor) die gevoelig is voor magnetisch veld. Die hebben een paar leuke eigenschappen. Als ze stuk aan het gaan zijn doen ze het koud prima en warm niet. Als hij het niet doet betekend het absoluut dat de motor helemaal niet draait. Half stuk komt technisch gezien niet voor.

Als ik in mag schatten zit jouw probleem hier niet maar is zoals ricky al aangaf de wagen met stilstaande motor uitgelezen. Dan is deze storing standaard.

Nieuwere wagens geven deze storing niet weer bij stilstaande motor, dat kan verklaren dat de monteur het als abnormaal heeft gezien. (een 96er is meestal al lang uit het dealercircuit vandaan)

Ik verwacht eerder een probleem met luchtmassameter of lamdasonde.

audia4 0
badge

16 jaar

oké, dat zou betekenen dat de hall-gever niet kapot is, want de auto start en rijdt elke dag; alleen beroerd.
ik zal 'm komende week uitlaten lezen en hou jullie op de hoogte.
heel erg bedankt zover

groeten
derk

derkmans 0

16 jaar

hallo,
vanmorgen is de auto weer bij de garage geweest; met draaiende motor G40 nokkenassensor/hall-gever onaannemelijk signaal.dit lijkt erop dat de hall-gever de boosdoener is aangezien er geen nokkenassensor opzit.echter de motor loopt wel en dat schijnt niet te kunnen met een defecte hall-gever.
ik heb zelf gisteren nog het stekkertje(met 3 draadjes) wat aan de zijkant van de stroomverdeler zit losgekoppelt(is dat van de hall-gever? ); ook met het stekkertje los slaat de auto "gewoon"aan.

iemand nog idéeen misschien?hier word ik moedeloos van.

groeten
derk

derkmans 0

16 jaar

niemand een idée??

groeten
derk

derkmans 0

16 jaar

anders weet iemand misschien of het een optie is er een andere motor in te zetten?
wat ggat zoiets ongeveer kosten?

groeten
derk

derkmans 0

16 jaar

Ik heb laatst nog een hall-gever van een 1.8gti uit 1991 vervangen, probleem dat deze had was dat hij vaker niet wilde starten, na lang zoeken bleek hall-gever probleem te zijn. Het was ook een beetje een gok, dus heb er voor 30euro ene op de sloop gehaald. Is het proberen waard natuurlijk, wat audia4 ook al zei, ze doen het of ze doen het niet. Hoewel ik dus heb meegemaakt dat hij het soms wel en soms niet doet.

Audidriver73 75
badge

16 jaar

dank voor je reactie.
echter onze golf loopt ALTIJD en wordt ook dagelijks gebruikt.dat sluit de hallgever uit toch?
ben er van overtuigd dat een een klein onbenullig dingetje is, maar vind het maar eens!!
suggesties bijzonder welkom natuurlijk.

groeten
derk

derkmans 0

16 jaar

Is het niet zo dat deze motor zowel een nokkenassensor als een krukassensor heeft?
En dat wanneer één van beide stuk is de motor nog wel loopt, maar niet zoals het hoort?
Ik heb dit wel eens vaker gelezen.

Je krijgt een foutmelding voor de hall-sensor, en als de 3-polige stekker hiervan loshaalt merk je ook geen verschil.
Dan zou het goed kunnen zijn dat deze toch wel degelijk stuk is.

Denman 0

16 jaar

misschien, ik weet het niet.maar je mag toch verwachten dat de garage weet of er een krukassensor inzit?
en als je het 3 polige stekkertje van de stroomverdeler losmaakt zou je toch wel een verandering (wat dan ook) mogen verwachten?
wie 't weet mag 't zeggen graag zelfs!!

derk

derkmans 0

16 jaar

wat is de motorcode 2e of agg ?

gerrit1981 0

16 jaar

we hebben besloten de auto weg te doen en een andere gekocht.
iedereen hier bedankt voor 't meedenken.

groeten
derk

derkmans 0

16 jaar

Jammer dat je hiervoor de auto weg moet doen, misschien vind de volgende eigenaar het wel.

Audidriver73 75
badge

16 jaar

ja, dat vinden wij ook wel jammer, maar je moet ergens een grens trekken.
groeten
derk

derkmans 0

16 jaar

[quote=derkmans]ja, dat vinden wij ook wel jammer, maar je moet ergens een grens trekken.
groeten
derk[/quote]
Nieuwe auto kopen is duurder dan dit probleem oplossen......

ricky 10
badge

16 jaar

das waar, maar als de auto al bij 3 garages geweest is( universeel, skoda, vw) en geen van drieen heeft een idee waar 't gezocht moet worden dan wordt 't een heel duur grapje voor een auto van 12 jaar met 2 ton op de klok.
het probleem speelt al zo'n maand of drie en genoeg is genoeg.
en laten we wel wezen; wat we nu hebben ( golf 5) is ook niet verkeerd.

groeten
derk

derkmans 0

16 jaar

Hallo Derk,

jammer dat je de auto hebt verkocht.

Nog even wat tips voor mensen die dit probleem ook hebben:

-de G40 is de sensor onder de rotor, deze is los te bestellen bij Lasaulec.

-de fout 16725 (in Vag-Com) over de G40 ontstaat ook wanneer er een bougie overslaat, of wanneer de bobine aan het doorslaan is.

Controleer ook rotor op scheuren, deze willen ook nog wel eens (onzichtbaar) doorslaan.


Gr. Kevin

Maat Motorsport Emmer-Compascuum

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.