auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: onregelmatig stationair, foutcode 00537

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 AKL

Auto loopt al paar dagen onregelmatig stationair, tijdens rijden of optrekken geen problemen.
Is net of ie op 3 cilinders loopt en toerentellen gaat op en neer.
Gasklephuis is pas schoongemaakt en opnieuw ingelezen.
Uitgelezen gaf:

Control Module Part Number: 06A 906 019 AK
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2597
Software Coding: 04000
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit

Dit kan vanalles zijn heb ik gelezen op de site van gerrit speek.
Luchtlekkage heb ik al uitgesloten, brandstofdruk kan ik helaas niet meten.
Na resetten komt dezelfde fout direct terug, dus ik neem eigenlijk aan dat het de lambda sonde zelf is.
Auto heeft nu 175.000km gelopen.

Geplaatst door

Audidriver73 (130)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nee, lambdawaarde te hoog, dan werkt hij nog wel, dus die is niet verdacht.

Probleem, mengesel te arm, is meestal wel een probleem met valse lucht, heb je de voetpakking ook gecontroleerd ?????

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Auto vandaag voor APK geweest ondanks het slecht stationair lopen, afgekeurd omdat CO te hoog was.
Voetpakking heb ik nog niet gecontroleerd, zal ik morgen ook naar kijken.

Vacuumlek ergens,controleer het stukje slang wat haaks op de geribbelde luchtfilterslang zit,wil wel eens scheuren,en controleer ook het kleine slangetje net daaronder of die er wel op zit.
Ook de rembekrachtigerslang kan een lek vertonen.
Hoor je geen sissend geluid tijdens stationair?

ricky 10
badge

15 jaar

Nee geen sissend geluid te horen, heb ik al eerste naar gekeken.
Verder heb ik al met remmenreiniger op de luchtfilterslang gespoten die van LMM naar gasklephuis gaat.
Ik weet dat hier ook de carterontluchting op zit en dat deze wel graag willen scheuren maar het ziet er allemaal goed uit.
Het kleine slangetje wat je aangeeft zal ik ook volgende week controleren.

trek de stekker los van de lambdasonde en lees hem dan met draaiende motor uit. gr john

[quote=johndoornbosch]trek de stekker los van de lambdasonde en lees hem dan met draaiende motor uit. gr john[/quote]
Oke, had ik ook al aan gedacht, als ie dan beter loopt dan is de lamdbasonde zelf het probleem denk ik.

Luchtmassameter kan ook heel goed stuk zijn,probeer ook eens met de stekker eraf.

ricky 10
badge

15 jaar

[quote=ricky]Luchtmassameter kan ook heel goed stuk zijn,probeer ook eens met de stekker eraf.[/quote]
Oke, maar de auto loopt en trekt verder prima, houdt niet in of zo, maar ook dat zal ik proberen.

Vandaag e.e.a. gedaan, hierbij ontdekt dat het onregelmatig stationair alleen bij bedrijfstemperatuur is, bij koude motor geen probleem. Zodra ik de stekker van de LMM aftrek loopt ie weer normaal stationair.
De slang die van de LMM naar het gasklephuis gaat, zat olie aan de onderkant waar de aftakking zit naar de carterontluchting, verder ontdekt dat zodra ik met de vaccuumslang van de rembekrachtiger beweeg deze wel ineens gaat sissen.
De slang van de LMM heb ik vervangen, die van de rembekrachtiger is besteld, dus dat heb ik even tijdelijk met vulkaniserende tape opgelost. Heb ermee gereden, blijft stationair goed lopen en fout is niet meer teruggekomen.
Ik hoor wel een sissend geluid uit het plastic inlaatspruitstuk komen, maar hier heb ik overal met remreiniger op gespoten maar nergens reageert de motor op. Nu schijnt dit nogal bekend te zijn heb ik begrepen of niet? Morgen apk herkeuren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.