Volkswagen Golf III 1996: Ontkoppelt niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1Z 66KW TDI, Vermogen (kw): 66

Hallo allemaal,

Bovenstaande auto ontkoppeld niet of slecht. Heb de werk en hoofd cilinder al vervangen (gebruikt).
Nu ontkoppelt hij soms helemaal goed, maar zodra je het pedaal iets op laat komen komt de koppeling plots bijna helemaal op en kan ik hem ook niet meer vrij krijgen met het pedaal.
Soms met een paar keer ' pompen' werkt de koppeling weer even.

Ik zelf denk lucht, maar heb al tig keer (handmatig) ontlucht. Ik beschik momenteel niet over een apparaat ( is in de beun ). Iemand nog tips voor handmatig ontluchten?

Iemand nog andere ideen hierover?

Alvast bedankt !

volgwagen

Geplaatst door volgwagen (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Toevallig geen probleem met de koppeling / drukgroep ? ( Slag erin o.i.d ? )

Had laatst hetzelfde bij een Bmw, maar daarvan trilde ook af en toe het koppelingspedaal.

Koppeling werkte ook maar half, soms erg slecht en soms wat beter, voornamelijk als je voor het schakelen even een paar maal de koppeling indrukte, dan leek het wat beter te gaan.

Gr Stefan

bertus1253 (0), 13 jaar geleden

Hallo,

In zo`n lastig te ontluchten systeem ontlucht ik wel eens verkeerd om.
Ik neem dan een grote injectiespuit met aangekoppeld slangetje ( dierenarts gebruik ze bijvoorbeeld ), ik vul deze met de juiste vloeistof, en plaats het slangetje op de ontluchtingsnippel van het te ontluchten deel.
Nippel een beetje losdraaien en dan langzaam vanaf deze kant injecteren totdat de lucht door het open reservoir verdwijnt.
Wel oppassen dat hij niet overloopt.
op deze manier is hij zeker luchtvrij.
Wellicht ken je deze tip al lang, maar wie weet.

Succes en groeten van Bert.

volgwagen (0) PRO, 13 jaar geleden

Tangentiaalveer van koppelingsplaat bleek afgebroken te zijn. Het afgebroken deel zat tussen de drukgroep waardoor deze soms niet goed functioneerde. Delen vervangen; probleem opgelost.

Bedankt voor de reacties!

bertus1253 (0), 13 jaar geleden

[quote=volgwagen]Tangentiaalveer van koppelingsplaat bleek afgebroken te zijn. Het afgebroken deel zat tussen de drukgroep waardoor deze soms niet goed functioneerde. Delen vervangen; probleem opgelost.

Bedankt voor de reacties![/quote]
Tsja, daar kan je niet tegen ontluchten!
Mooi dat het opgelost is.

Bert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.