close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II: Ontsteking muurvast

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Pf, Motorinhoud (cc): 18

Ik heb het volgend probleem de onsteking moet afgesteld worden.

Maar ik krijg de ontsteking met geen mogelijk los. Van alles geprobeerd . Van roestoplossers tot WD 40 allerlei soorten ook dagen achter elkaar ingespoten geprobeerd maar hij wil niet los komen.
Gepast geweld geprobeerd niets wil helpen wie heeft de gouden tip.

Geplaatst door

Hummers (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat bedoel je met niet loskrijgen? De verdeler of??

benny daems 0

5 jaar

Ja de verdeler zit vast in het blok. zie voorbeeld foto

Hummers 0

5 jaar

Hallo,ik neem aan dat je de complete verdeler bedoeld.
deze zit met een z.g kikkerplaat (zwart metaal meestal) op het motorblok geschroefd .
De bout hiervan is soms uitgevoerd als breekbout dus na afbreken geen 6 kant meer zichtbaar,maar moet er wel uit (los tikken met een beiteltje) Na verwijderen van bout en kikkerplaat moet de ontsteking met hulp van een waterpomp tang o.i.d toch wel gedraaid kunnen worden.(desnoods proberen eerst iets omhoog te wrikken) suc 6

jaker 0
badge

5 jaar

Deze wat jij noemt kikkerplaat kunnen wij normaal losdraaien zonder dat de bout breekt. De door jou genoemde methode van beitel en waterpomp tang hebben we ook al geprobeerd helaas zonder succes. Ding zit werkelijk muurvast normaal krijgen we ze altijd wel los maar deze dus niet.

Hummers 0

5 jaar

Kennelijk is het allu huis van de verdeler danig geoxideert in het motorblok.
Je kan proberen om het verdelerhuis met een fohn(geen haarfohn) flink op te warmen ,maar met beleid,de elektronica moet wel heel blijven natuurlijk(max 150 graden) en dan geforceerd afkoelen met een straaltje water,dit enige malen herhalen.
Hopelijk breekt de oxide laag dan los.

jaker 0
badge

5 jaar

Dat hebben we nog niet geprobeerd kunnen we altijd proberen bedankt voor de tip

Hummers 0

5 jaar

Je kan ook koudspray proberen:
https://www.google.com/search?client=fir...

Spuit het op de verdeler, welke dan afkoeld en krimpt...

Hans4040 1285
badge vip badge

5 jaar

Ook een goede tip wat beter beheersbaar als met een fohn.

Hummers 0

5 jaar

En, al vorderingen..?

Hans4040 1285
badge vip badge

5 jaar

Nope Vakantie periode........ eind Augustus gaan we een poging wagen. Als vorderingen zijn meld ik dat natuurlijk.

Hummers 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.