Heren
Ik heb hier een VW Fox staan die op 3 cilinders loopt.
Ik heb deze auto uitgelezen op foutcodes met de VCDS
16688 - Cil. 4: P0304: Cilinder overslag herkent
P0304 - 35-10 - - - - geregelt
16688 - Cil. 4: P0304: Cilinder overslag herkent
P0304 - 35-10 - - - -
Hier op de bobine vervangen, geen soelaas.
bougie kabels 1 voor 1 er af getrokken met lopende motor, had bij Cil 1, 2, 3 aardig effect, cilinder 4 geen effect.
bougie's vervangen, van cilinder 4 was de bougie pik zwart
bougie kabels door gemeten alle 4 rond de 62Kohm
Injector Cil. 4 door gemeten, 15 Ohm, net als de andere 3
D-riem timing gecontroleerd, staat goed,
Compressie gemeten: Alle 4 cilinders 15B
Bougie kabels nat gespoten, geen effect
gecontroleerd op valse lucht met remmenreiniger geen effect,
iemand zo nog een idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de bobine ook al eens gewisseld??
zit een nieuwe op Siem (orgineel Volkswagen)
Fuel trim al bekeken?
Nee, zal ik maandag even doen, zal dan gelijk een 4 gas test uitvoeren
Heb je ook al het sproeibeeld bekeken van de verstuivers?
Misschien dat de 4de cilinder staat te pissen.
[quote=Renaultmonteurtje]zit een nieuwe op Siem (orgineel Volkswagen)[/quote]
Ja, dat heb ik gelezen, maar heb je die al eens op een andere cilinder gezet?
Stel.....je hebt een defecte gekregen, dan zet die je dan natuurlijk wel op een dwaalspoor. (zal niet, maar om dat uit te sluiten)
Zit een bobine blok op, daarom praat ik ook nog over kabels :)
[quote=Renaultmonteurtje]Zit een bobine blok op, daarom praat ik ook nog over kabels :)[/quote]
Ik zie het, gaat over een Fox. Overheen gelezen, sorry
maakt niet uit,
Verwissel verstuiver 4 eens met cilinder 3 en kijk of het probleem is verplaatst. (grote kans van wel).
Shrtfeultrim valt compleet buiten alle regeltoleratie (-25)
Lngfltrim staat op -15
4 gas test uitgevoerd,
Stationair:
Co 2.3
Co2 12.2
Hc 400
o2 30
Lambda 0.84
Optoeren:
Co 3.5
Co2 11
HC 800
O2 24
lambda 0.75
Injectoren cilinder 3 en 4 gewisselt, probleem blijft in cilinder.
bougie kabel met pijn en moeite van cilinder op 3 gekregen, en van 3 op 4 gezet, probleem gaat naar cilinder 3, vreemt dat deze defect is terwijl de weerstand van alle kabels rond de 6Kohm ligt....
Alle meetgegevens zeggen dat het mengsel veel en veel te rijk is.
Long term fuel trim doet er 15% af, Short term doet er nog een schepje boven op met -25%.
Dus de lambda zegt dat het mengsel continue te rijk is.
En dan nog heb je een gemeten lambda van 0.84 op stationair en zelfs 0.75 bij verhoogd toerental.
Relatie met die bougiekabel zie ik even nog niet.
Staat er een injector te pissen? Of is er een sensor volledig van slag af?
Of is de brandstofdruk veel te hoog?
Als het met een nieuwe kabel nog niet goed is zal ik dat controleren,
Op het AMT werdt nog gezegd dat onder belasting er toch door de slechte kabel een te zwakke vonk kwam met alle gevolgen tot dien.
Wat ik wel vreemdt vindt is als er constand een missfire is de PCM de injector toch moet uitschakelen en het MIL laten knipperen, van beide is geen sprake
O.K., stel een zwakke vonk en cylinder uitval. Dat levert dan weer O2 in de uitlaat op en dan zou je eerder verwachten dat je Fuel trim naar + gaat.
Je meting zegt wat anders. Ik neem aan dat O2 achter de komma is dus 0,30 en 0,24.
Kortom mengsel is minstens 40 - 50% te rijk.
ja O2 was achter de komma. ik ga het morgen merken
bougie kabel vervangen. loopt een stuk beter maar nog steeds beroerd, injectie galerij met injectoren gedemonteerd
boven een bakje gehouden en gestart, injector v/d 4de cilinders (heb ze weer op de originele plek gezet) bleef na pissen.
weer naar de dealer (had ze op voorraad), die gemonteerd, loopt weer als een zonnetje
schijnbaar heb ik het "geluk" gehad van een combinatie storing.
en defecte bobine met een slechte kabel en een slechte injector, kunnen je lekker laten zoeken.
Ohm meten in de bedrading heeft nooit zin als er een zware belaster op aangesloten zit. Er kan nog 1 klein stukje draad van een kabel contact maken en als je die dan gaat meten dan meet je gewoon 0 Ohm dus goed zou je denken, maar als je die kabel gaat belasten dan gaat er een veel grotere stroom lopen dan die van je Ohm meter en dan kan die hoge stroom er niet meer doorheen en dan ga je het pas merken. Datzelfde krijg je met bougiekabels of achterlichtbedrading (knipperen wanneer je het knipperlicht ERBIJ aan zet) of slechte massapunten enz enz.
Zoek maar eens op Google naar de V4 meting.
Haha ja dan wordt het wat lastiger..
V4 meting ken ik wel Richard
V1 = accu spanning
V2 + naar verbruiker
V3 is over de verbruiker
V4 van verbruiker naar massa
Oke mooi, maar moet wel zeggen dat je het niet kunt gebruiken op bougiekabels omdat de spanning niet constant is maar het princiepe is hetzelfde, maar mooi dat het is opgelost!
ach, ik heb ook weer wat geleerd.
Zo worden we elke dag wat (eigen)wijser :)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Fox of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar