Volkswagen Golf II: ophangrubber achterbrug veerschotels

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo mensen,..


het volgende de auto van mijn schoonouders is afgekeurd (golf 2 uit 91 benzine) op de veerschotels achter (verrot) en de ophangrubbers achterbrug (ook verrot) ook de stalen ringen die hier bij zitten zijn weggeroest... is dit makkelijk zelf te vervangen zonder brug en wat kosten de onderdelen ongeveer hiervoor??? heb wel wat sleutelervaring maar dit heb ik nog niet eerder gedaan....

m.v.g Fred

Fred.

Geplaatst door Fred. (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jan T (20) PRO, 15 jaar geleden

fred de achterveerschotels zijn makelijk zelf tevervangen.
de achteras rubbers zou ik niet aan beginnen.

groetjes jan.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

achterasrubbers zijn er zo uit, is een truckje voor.....

Auto met beide achterwielen van de grond op bokken zetten, achteras aan een kant laten zakken. Het beste heb je een z.g. reciprozaag bij de hand, de bout zit namelijk vaak in het rubber vastgerot. (niet gaan kloten, zit ie vastgerot dan gelijk de zaag er in) Zorg dus voor nieuwe rubbers en bouten.

Heb je de as naar beneden dan haal je het binnendeel rubber er uit vandaan, dat is losgekomen. (daarom krijg je ruimte, zit het vast heb je geen probleem) De stalen buitenmantel zaag je door, even goed opletten dat je niet in het aslichaam zelf zit te zagen. Als je dit doorgezaagd heb tik je de bus er zo uit. Zit het echt beroerd dan 180 graden verder nog een keer zagen en haal je hem er in 2 stukken uit.

Gat goed schoonschuren, nieuw rubber metaal lager aan de buitenkant in het vet smeren en er in trekken met een draadstang en een paar platen met een gat er in.
Als het tegenzit voor de handige sleutelaar een half uur per kant. Ofwel dat gaat jouw op een zaterdagmorgen zeker lukken.

Kosten: rubbers met bout iets van 30€ per stuk origineel vw.

De centrale bout die de rubber met de assteun onder de wagen verbind pas vastdraaien als de auto in de veren staat; anders gaat de boel wringen en ben je zo weer aan de beurt.

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

dag harry,is dit hetzelfde systeem als bij een golf 3 ??? dan heb je gegarandeerd problemen met je remdrukverdeler die bouten breken altijd af die zitten in het huis vast geroest ik zaag altijd de bevestigingsbeugel door en las hem daarna weer vast,heb je dit niet dan geld dit voor golf 3

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

remdrukverdeler heb je geen last van, kan gewoon blijven zitten. Die hangt aan de carrosserie en is met een veer verbonden met het aslichaam. Zit die in de weg haak je gewoon die veer los.

Fred. (0), 15 jaar geleden

beste audia4

wat bedoel je met de auto omhoog en achterbrug aan een kant laten zakken??

bedoel je auto aan de bodem omhoog en de achteras aan schrokrekerzijde laten zaken zodat de achteras dan maximaal naar beneden hangt of bedoel je wat anders....en waar bestaat de achteras rubberset uit??? mvg Fred

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

Auto met beide achterwielen van de grond, schokbreker gewoon vast laten zitten, en dan kant voor kant de lange bout die de as met de steun aan de carrosserie verbind losmaken en er uit slaan. (en als het vastgerot zit deze dus doorzagen) de steun aan de carrosserie blijft dus waar hij zit, die hoeft niet los!!! Remslangen enz. kunnen blijven zitten. Alleen de veer van de remkrachtverdeler aan de linker kant even loshaken.
Dit doe je kant voor kant, als je de verbindingsbout er dus uit hebt zakt de as aan die kant naar beneden, wil ie niet beneden blijven, dan help je hem even en steekt een blok hout tussen de bodem en de as. Dan kun je het rubber vervangen, as weer handvast zetten, andere kant doen, auto op de wielen en dan de bout pas aantrekken. (tegen het wringen zie vorig verhaal)

Fred. (0), 14 jaar geleden

kreeg een melding dat ik nog ff moest reageren op openstaande reacties dus bij deze......het was erg veel werkt dit allemaal te vervangen de achteras rubbers gingen er makkelijk uit maar nieuwe erin zonder pers of iets was bijna niet te doen, uiteindelijk met veel gevloek erin gekregen heb de achteras toch er onder uit gehaald want heb geen brug en op de grond was niet alles bedankt voor de tips heeft geholpen ...gr, Fred

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.