Volkswagen Golf II: bougie

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600pn

Ik heb elke keer kapotte bougies in mijn Golf 1600pn.

Op de meest rechtse cilinder gaat ie elke keer kapot, dan zit ie onder de olie en benzine. Hij loopt dan nog wel, maar op drie poten. Als ik er een nieuwe bougie in draai dan doet ie het weer normaal.

Gister deed ie het op de derde cilinder van rechts, de olie kwam onder de bougie vandaan en liep over het blok.

Laatst had ik wat metaalsplinters op een bougie, dat kwam uit de cilinder, ik vraag me af waarvan die kunnen zijn.

Hoe kan 't puntje bovenop de bougie van verbuigen als je er mee rijdt, zal ie overhitten ofzo?

Marco

golfprobleem

Geplaatst door golfprobleem (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als die cilinder een te arm mengsel heeft door bijvoorbeeld valse lucht word het daar zo heet dat je bougie en zuiger kan smelten.

Hans

golfprobleem (0), 15 jaar geleden

Dus daarom verbuigt het steeltje bovenop, hij verbruikt ook olie dus het mengsel is te arm.

Valse lucht kan,maar is het niet, heb ik goed naar gekeken, ik houd het eigenlijk van dag tot dag bij dit.

De kleprubbers zijn versleten, dus daarom dat olieverbruik, dat komt op de zuiger en verbrand niet goed.

Of zou dit met iets anders te maken hebben?

Kabels en kap en rotor zijn nieuw, ik heb twee setjes kabels dus die zijn het niet.

Ik heb nu ook gewone bougies erin, er zaten van die BoschSuperplusbougies in, met die bougies was het afentoe schoonborstelen en weer rijden. Toch zijn deze bougies ook gesprongen tijdens het rijden, de olie kwam eronder vandaan. Maar ik heb er wel langer mee gedaan dan deze gewone bougies.

Wie kan iets zeggen hierover?

Marco

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

met rechts bedoel je als je voor de auto staat???? Als die het probleem is dan is op zeker de slang van de rembekrachtiger naar de inlaatspruitstuk stuk, onder het spruitstuk aan de onderzijde. NIet te zien, wel te voelen.

Komt heel vaak voor bij deze motoren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.