Volkswagen Golf II: kleppen tikken ?!

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i 8v

hallo mijn golf tikken de kleppen en als de motor warm wordt stoppen se met tikken nouw heb ik mijn hydrolische klepstoters vervangen maar se tikken nog steeds weet iemand wat er vaak gebeurd bij golf 2 ik ga morgen mijn olie druk meten kijken of dat wel goed is, weet iemand anders nog wat wat ik ook kan controleren?? bedankt

Molina

Geplaatst door Molina (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

wat voor olie zit er in?? (deze motoren horen 10w40 semisyntheet te krijgen; volgens vw 505.00 norm)

Molina (0), 15 jaar geleden

heb die stoters opnieuw in de olie geset allen opnieuw nagekeken enz enz nu is het tikken weg en hij liep ni egt lekker maar heb het ontstekingstijdstip opnieuw afgesteld loop nu vele beter alleen loopt nog licht te soeken maar dat sal denk ik in het vacuum gedeelte sitten

Henkk (0), 15 jaar geleden

beetje vaag verhaal.... maar afin hoop dat het opgelost is..


klinkt als verkeerde olie of oliepomp defect....
gr

Henkk (0), 15 jaar geleden

[quote=audia4]wat voor olie zit er in?? (deze motoren horen 10w40 semisyntheet te krijgen; volgens vw 505.00 norm)[/quote]
heb gister toevallig olie ververst van mijn golf 1 cabrio.... heb century in assen gebeld wat voor olie erin moet... die raden mij aan 5w40

hier heb ik niets mee gedaan en gewoon 10 w 40 shell helix erin gedaan.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Henkk][quote=audia4]wat voor olie zit er in?? (deze motoren horen 10w40 semisyntheet te krijgen; volgens vw 505.00 norm)[/quote]
heb gister toevallig olie ververst van mijn golf 1 cabrio.... heb century in assen gebeld wat voor olie erin moet... die raden mij aan 5w40

hier heb ik niets mee gedaan en gewoon 10 w 40 shell helix erin gedaan.[/quote]
5w40 is te dun voor deze motoren, is roepen om problemen. (en onnodig duur terwijl het niets toevoegd) 10w40 helix is een uitstekende keuze.

Rosse (0), 15 jaar geleden

[quote=audia4]5w40 is te dun voor deze motoren, is roepen om problemen. (en onnodig duur terwijl het niets toevoegd) 10w40 helix is een uitstekende keuze.[/quote]
Ik ben met je mee als je zegt dat het niks bijbrengt en onnodig duur is. Maar hoe kan olie te dun zijn als hij koud is? Grade 5 koud is toch nog steeds dikker dan grade 40 warm?

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

op olie kun je afstuderen; 5w40 is dunner dan 10w40 en nog dunner dan 15w40 of 20w40 enz. Ook warm zal de 5w40 dunner zijn dan 10w40; maar een betere smeerfilm waarborgen vermits de oliedruk gehaald wordt. Heeft met additieven en wel of geen syntheet te maken. Ga maar een avondje zitten met google in de aanslag en er gaat een wereld open.

Oudere motoren, ruimere tolerantie's (fabriek af) maken drukopbouwen met dunne olie tot een probleem en dat ga je als eerste vinden bij de nokkenas en klepstoters. (verste van de pomp af)

vb. een vw keverblok uit 1955 draai je op synthetische 5w40 olie á 15€ de liter in een no-time naar de eeuwige jachtvelden; op de dikke bagger die ze 15w40 noemen voor 2€ per liter van de aldi doet hij het eeuwig....

Rosse (0), 15 jaar geleden

0W-40 bij 100° -> 12,8 mm²/s
5W-40 bij 100° -> 14,2 mm²/s
10W-40 bij 100° -> 14,26 mm²/s
15W-40 bij 100° -> 14,13 mm²/s

Bron: Castrol

Als ik het goed begrijp is de 15W-40 zelfs wat dunner dan de 5W-40 bij 100°C. Bij 40°C is het uiteraard een ander verhaal...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.