Volkswagen Golf 2009: oplopend toerental tot 1000-1100

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CBD, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 81

Mijn 2.0 tdi uit 2009 tot op een week geleden 270k km mee gereden en zeker zo goed als probleemloos . Echter vorige week begon hij met het ongevraagd verhogen van het toerental bij stationair draaien naar 1000-1100 toeren. Om dit weer te herstellen even van contact af en opnieuw starten: toerental weer standaard ..........(??) dit gebeurt vaker en heeft op dat moment geen aanleiding om met de regeneratie te beginnen ......... Ook het gloeilampje knippert af en toe ook mee...... Waar moet je dit zoeken is de vraag ...?????
graag reactie ......
Anne

peugeotman

Geplaatst door peugeotman (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ricky (0) PRO, 2 jaar geleden

Omdat het lampje knippert zou ik hem eerst uitlezen en kijken welke storing hij aangeeft en dan verder kijken. Kan variëren van probleem in regenereren/roetfilter circuit tot aan een defecte gaspedaalsensor.

peugeotman (0), 2 jaar geleden

Hoi Ricky,
het lampje knippert soms........ Na herstart uit en kan een tijd duren voor dat die weer eens begint...Ik heb hem inmiddels uit laten lezen en er werd oa een fout geconstateerd bij een sensor bij de, of van de turbo....... Dus misschien die vervangen in eerste instantie en dan de vervuiling van de EGR klep bekijken / verhelpen ..???? Of heb je betere ideeën ? graag reactie.....

bert klein (85) PRO, 2 jaar geleden

Temperatuur of druksensor

    De druksensor kwam dus inderdaad ook naar voren in de uitlezing van de storing ...............
    Dat gaan we verder uitspitten , Bedankt voor de tip ,Bert ! - peugeotman (0), 2 jaar geleden

ricky (0) PRO, 2 jaar geleden

Die storing van de turbo gaat hij niet hoger stationair draaien, wel als er een storing zit in die verschildruksensor, zou die eerst oplossen.

    ok, dan richt ik me op de verschildruksensor , dank je Ricky - peugeotman (0), 2 jaar geleden

peugeotman (0), 2 jaar geleden

Het klopt hoogstwaarschijnlijk dat het probleem in de drukverschil sensor op de turbo zit, Heb dit laten uitlezen en daar zit het hoofdprobleem, Echter het oplopend toerental ( spontaan zonder alarm controle lampjes ) zelf opgelost door de spanning van het systeem te halen en de accuklemmen los te halen ( gelijktijdig een beetje oxidatie verwijderd en de gebruikelijke zuurvrije vaseline gebruikt om de polen mee in te smeren. Ik ging er vanuit dat in de computertechniek een computer te resetten door de stroom er af te halen bijna altijd voor een goed resultaat zorgt,! En nu bij de Golf ook . Hij heeft de toerenverhoging (voorlopig?) afgeleerd !
Inmiddels auto ingeruild , dus verdere ontwikkelingen kan ik niet meer verstrekken. Iedereen bedankt voor de support en hopelijk bij de vervanger minder problemen in de toekomst !
gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.