Hallo Allemaal,
2e post vervolgd
Vorige week heb ik een probleem gehad met mijn wagen VW Golf 5 TDI 103 KW 6 bak, het probleem is als volgt
bij het optrekken van 1 naar zijn 2e versnelling, ontwikkelde de wagen een aardig wat rook grijs/blauw, alles functioneerde voor de rest perfect het optrekken turbo enz.enz. zonder enige problemen.
Heb de wagen vorige week bij de dealer gebracht, na wat diagnose gesteld te hebben, waren zij tot de conclusie gekomen dat een aantal dingen vernieuwd moest worden totale kosten 1750 euro.
Regelklep
Klep
Gaskoeler
Spruitstuk
en nog wat klijn materiaal.
Vandaag langsgeweest om de wagen op te halen
Echter het probleem is nog steeds niet opgelost, al bij het wegrijden geconstateerd dat er geen verbetering in is
opgetreden met betrekking tot mijn klacht...
Ik heb de wagen laten staan en ze zullen morgen weer verder kijken.
Kan misschien iemand mij wat advies geven waar het eventueel wel aan kan liggen, elke suggestie is welkom.
Alvast bedankt.
Yuri
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
EGR klep die blijft hangen?
Vacuumslangetjes gecontroleerd?
Hoi,
Bedankt voor je reactie,
Ik ga er vanuit dat dit ook vernieuwd is.
Op de bon van de dealer staat
Regelklep 275 euro ex
Regelklep 70 ex
Spruitstuk 240 ex
Gaskoeler 230 ex
Gasklephuis vervangen
aanzuig kanaal in en uitgebouwd
Magnetk.uitlaatgasterugv. uit+ ingebouwd
Verbindingspijp uit en ingebouwd
diagnose onderzoek koelsysteem
diagnose onderzoek motor storingen..
En nog een aantal dingen.
Je denkt de dealer heeft er verstand van, hebben ze van alles en nog wat vervangen kosten 1750 euro en het probleem is niet opgelost..
Monteur heeft ermee gereden en zelf geconstateerd, ook is bij het doortrekken van de turbo een piepende/gierende geluid, volgens de monteur valse lucht, ( piepende Geluid )
Rookontwikkeling word nader gekeken..
17 jaar
Een lek in een turboslang kan ook rookontwikkeling veroorzaken,maar dat zouden ze dan al wel opgemerkt hebben lijkt mij.
Ricky,
Hallo Allen,
Vandaag ben ik naar de VW dealer Autovroon gegaan, om helderhied te vragen inzake de wagen.
Ze hebben van alles gecontroleerd zeggen ze, ze vermoeden misschien dat het ook wel een gescheurde cilinderkop kan zijn, maar ze hebben er druk op gezet, en mijn cilinderkop schijnt niet te lekken, ze hebben zo een soort geval nu op dit moment in de garage staan een passat 2.0 tdi die vertoond het zelfde probleem, maar ik heb te lang gewacht voor een oplossing, dus heb ik mijn geld teruggevraagd, de bovag en importeur ingeschakeld, de importeur moet nog bellen maar moest lullen als brugman om eniigzins wat van mijn eigen geld terug te zien, ik heb 1100 terug gekregen, en nu moet ik het elders maar gaan zoeken.
Het piepend geluid is nu ook weg, kan iemand die er wel verstand van heeft mij hiermee helpen, een ieder geval zijn er aardig wat onderdelen vervangen, misschien is het wel een egr klep die blijft hangen, maar zou de wagen dan niet moeten inhouden, dat doet de wagen dus niet rijd perfect trekt ook erg goed op, waar kan ik de vacuum slang vinden of de turbo slang=
Help is gewenst..
Lexpoint haarlem is wel dichtbij Ricky
[quote=ricky]Een lek in een turboslang kan ook rookontwikkeling veroorzaken,maar dat zouden ze dan al wel opgemerkt hebben lijkt mij.
Ricky,[/quote]
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar