close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: pakking uitlaatspruitstuk 75 PK AAM motor

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Beste lezer,

ik heb vermoedelijk, zegt de garage, een scheurtje in mijn uitlaatspruitstuk, alhoewel ik denk eigenlijk dat de pakking lekt. [zwart koolstof/roet ter plaatse van de aansluiting op het motorblok] Hoe kan ik eenvoudig ruimte maken om e.e.a. te controleren c.q. te repareren. Heeft iemand een stap-voor-stap-uitleg voor mij ?

hartelijk dank

Rubberduck [h53.vrielink@wanadoo.nl]

Geplaatst door

rubberduck (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

henk er zijn twee manieren.
de eerste is dat je het inlaatspruitstuk eraf haalt.
dan de voorpijp van de uitlaat los haalt.
en dan het spruitstuk los haalt.
daar je niet zoveel ruimte hebt maar het wel mogelijk is kun je dat proberen.
er zijn er ook die de cilinderkop eraf halen dan kan je het op de werkbank doen want het is zo dat er wel eens een tapeind afbreekt en dan kan je er makelijker bij ; het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.
gezien in tijd maakt het niet veel uit.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Spruitstukken scheuren wel eens, zijn behoorlijk aan de prijs, daarom een reparatieadvies:

Boor een gaatje van 4 á 5 mm aan het eind en het begin van de scheur, slijp de scheur uit, net niet door het materiaal heen, met een normale doorslijpschijf. Maak ook de randen goed schoon van roest.
Neem een MIG lasmachine met normale draad, en las de scheur dicht op een hoge stroomsterkte, stukje voor stukje. (hechten) elke keer de hecht voordat ie afgekoeld is direct uitdrijven middels een puntige hamer. Dit laaste is om krimpspanning te voorkomen.

Heb je de hele scheur dicht dan is het zaak om alles netjes af te slijpen zodat er geen overgangen meer zichtbaar zijn. Ook dit is om scheuren te voorkomen. Een scherpe overgang is namelijk het begin van een nieuwe scheur.

Heb er al vele zo geholpen, gaat als je het goed doet nooit meer stuk. En een nieuwe scheurt vroeg of laat toch weer op dezelfde plaats als je oude ook gegaan is.

audia4 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.